V
voihan
Vieras
Viikonloppuna mies oli kavereiden kanssa mökillä hiihtämässä. Minä lasten kanssa kotona. Kuopus heräsi kesken kaiken päiväunilta ja mulla jäi pyykkihuolto kesken. Kävin sitten vauvan (4kk) nappaamassa kantoliinaan ja lähdin takaisin kellariin. Esikoinen (4v) käynnisti leikki-imurinsa ja kissa ampaisi portaikkoon ja kohti kellaria ja kompastuin siihen noin portaikon puolivälissä. Lensin siis noin kuusi askelmaa betonilattialle vauva kantoliinassa, toisella kädellä koitin suojata vauvan päätä ja toisella ottaa vastaan. Pään kopsautin seinään ihan kunnolla. Vähän aikaa näkyi vaan tähtiä, varmaan olisi taju mennyt, mutta vauvan itku piti ajatusta yllä. Siitä sitten toinnuin ja vauvan tietysti heti katsoin, että ei käynyt mitään. Kovasti sattui ranteeseen (joka leikattiin vielä samana päivänä ja kipsissä ties kuinka kauan) ja nilkka nyrjähti ja sääreen tosi syvä haava. Mun huutoon sitten heräsi keskimmäinenkin (2v).
Siellä sitten makasin kellarin lattialla ja kaks isompaa itki portin takana rappusten yläpäässä ja vauva kantoliinassa. Onneksi vanhin sai portin auki ja osasi tuoda mulle puhelimen olkkarin pöydältä. Sain soitettua mummon lapsia hoitamaan ja ambulanssin itselleni, sekä miehelle että lähtee kotia kohti. Onnena tässä se, että vauvaa ei sattunut, pysyin tajuissani ja että esikoinen osasi jo toimia ohjeiden varassa.
Siellä sitten makasin kellarin lattialla ja kaks isompaa itki portin takana rappusten yläpäässä ja vauva kantoliinassa. Onneksi vanhin sai portin auki ja osasi tuoda mulle puhelimen olkkarin pöydältä. Sain soitettua mummon lapsia hoitamaan ja ambulanssin itselleni, sekä miehelle että lähtee kotia kohti. Onnena tässä se, että vauvaa ei sattunut, pysyin tajuissani ja että esikoinen osasi jo toimia ohjeiden varassa.