Naisen arvostaminen ja kunnioittaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina ***

Vieras
Olen mieheni mielestä liian herkkä ja pumpulissa kasvanut, koska en jaksa hänen ainaisiaan pillu, vittu, nussimisjuttujaan muiden aikana. Olen saatanan prinsessa, koska en pidä siitä kun kysytään muiden seurassa minulta annatko pillua? Muutenkin olen ihan outo tyyppi, josta ei hänen mielestään ole mihinkään, eikä minusta koskaan tule mitään. Jos kieltäydyn joskus seksistä olen nunna, jos en heti hyppää herran pillin mukaan, olen saamaton pahvi. Kaikki menot pitää suunnitella herran mukaan, koska kaikki milloin en ole hänen seuraneitinään, on häneltä poissa. En saa katsoa edes telkkarista mitä ohjelmaa haluan, tai saan tietysti, mutta mies vittuilee niin kauan, etten enään kestä. Hän saa solvata minua, mutta kun minä annoin sanallisesti takaisin, niin heti tuli juttua, miten minua pitäisi vedellä remmillä ym. Nyt varmaan ihmettelette miksi olen vielä hänen kanssaan, osaa hän olla ihanakin, mutta en jaksa enään tälläistä. Mies on yksinkertaisesti moukka ja ääliö, sen tajuan itsekkin. Mutta miksi en pääse tästä mihinkään? Miksi vaan olen ja annan itseäni kohdella huonosti?

Eipä tuo omakaan sanankäyttösi kovin sivistyneeltä vaikuta.

Mieti itse, kestätkö tuollaista kohtelua, jos kirjoitus ei ole provo. Kenenkään ei ole pakko elää moukan ääliön kanssa, jos ei halua.

Jotenkin ei myötätunto herännyt.

Kun ihmistä kohdellaan aikansa huonosti, ihminen alkaa itsekin uskoa että on paska ja arvoton ja ettei pysty parempaankaan. Sinulle on selvästi jo käymässä näin. Ymmärrät että sinun pitäisi lähteä, mutta sinusta tuntuu ettet pysty siihen.

Kaiva kuitenkin voimasi esiin, kun vielä tunnistat ne. Lähde kun vielä voit. Mies on sairas ääliö. Voit tuntea taas itsesi vahvaksi kun jätät alistajan. Sinusta on siihen. Minä ja moni muu tuemme sinua täällä taustajoukoissa. Ja sinulla on varmasti ystäviä tai sukulaisia, jotka voivat olla tukenasi. Voimia sinulle, tiedät mitä sinun pitää tehdä. Sinä olet Arvokas Yksilö, sinulle ei saa tehdä noin. Pidä huoli itsestäsi, lupaa että pelastat itsesi. Sinusta todellakin on siihen.

No mitas ihanaa se sun miehes sitten valilla tekee, kun viela siella roikut?

Minapa sanon miksi olet viela siella. Pelkaat aivan helkutisti olla yksin. Parempi hirvittava miehen irvikuva kuin ei miesta ollenkaan. Suomalaisen vaimon ammattitauti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina ***:
Nyt varmaan ihmettelette miksi olen vielä hänen kanssaan,

No niin kyllä tosiaan ihmettelen. Lopeta olemasta kynnysmatto, jos mies ei lakkaa kohtelemasta sinua noin, näytä ovea. Tai häivy itse. Etsiköön uuden kiusattavan.

Kukaan ei voi muuttaa toista. Ihan niinkuin miehesi ei voi muuttaa sinua ronskimmaksi ja käyttämään alatyylin kielenkäyttöä, niin ihan yhtälailla sinäkään et voi muuttaa miestäsi käyttämään sivistyneempää kielenkäyttöä ja lopettaa nolaamistasi julkisilla paikoilla.

Mieti haluatko sinä muuttua ja sopeutua miehen mieliksi? Jos muutut, oletko sitten onnellinen? Jos et halua muuttua, millaista jatkuvaa riitelyä teidän elämä olisikaan.

Anteeksi nyt vain, mutta minusta miehesi kuulostaa tosi sialta. Hänen kielenkäyttönsä on törkeää ja osoittaa hänen sivistymättömyytensä. En minä ainakaan suostuisi kuuntelemaan, miten minua haukutaan ja solvataan. Tajuatko, että sinun pitäisi olla hänen aarteensa ja rakastettunsa eikä mikään sylkykuppi?

Onko mahdollista, että et pääse suhteesta irti, koska pelkäät olla yksin? Et ehkä uskalla päästää irti, kun pelkäät, ettet kelpaa kenellekään enää? Kyllä niitä parempiakin miehiä on kuin nykyisesi. Sinulla on oikeus saada kunnioittavaa rakkautta, jossa mielipiteitäsi kysytään. Minusta tuntuu, että miehesi ei arvosta naisia ja kohtelee heitä vain panoreikänä. Hänen pitäisi kohdella sinua ihmisenä.

Tiina, seurusteletkohan sinä eksäni kanssa? Tekstisi kuullosti nimittäin tosi tutulta, hän oli ihan samanlainen keskekasvuinen moukka miltä poikaystäväsi kuullostaa. Kestin aikoinani miehen huonoa käytösä, koska olin nuori ja naiivi, kuvittelin että kaikki miehet ovat samanlaisia. Lisäksi tuntui, että mediasta ja lähipiiristä tulvi paljon sellaista juttua tyyliin "toinen on hyväksyttävä sellaisena kuin se on", "suhteessa on jouduttava tekemään kompromisesseja", "täydellistä miestä/suhdetta ei ole olemassa" jne.... Joten kuvittelin, että kai se miehen idiotismi on vaan osa elämää :(

Onneksi tajusin lähteä siitä suhteesta tarpeeksi ajoissa! Suosittelisin sinulle samaa. On ihan turha kelata niitä suhteen muutamia "hyviä" juttuja, jos mies on tuollainen moukka. Ei kannata tyytyä mihin tahansa kohteluun. Ja veikkaanpa muuten, että jos jätät tuon tyypin, hän jää ruikuttamaan perääsi surkeana ja anelee että ottaisit hänet takaisin!

Et osaa lähteä suhteesta koska kaikki on niin tuttua ja turvallista.
Mies kohtelee sinua niin kuin sinua on aikaisemmin kohdeltu, lapsuudessa?
Saitko isältä, äidiltä joltain muulta sukulaiselta "samantasoista" kohtelua?
Olet etsinyt suhteen jossa tämä kaikki toistuu, kunnes itse laitat siihen stopin ja muutat asennettasi itseäsi ja elämää kohtaan.
Tämäkö arvon annat itsellesì??

Suhteessa pitää aina tehdä kompromisseja, se on totta. Mutta rajansa kaikella..ja niitä kompromisseja pitää molempien tehdä.
En voi käsittää miten miehesi voi jutella noin ulkopuolisten seurassa. Kuka tahansa nainen nakkaisi jalat ristiin tuollaisten puheiden jälkeen. Mitähän ne ulkopuoliset miettivät? Varmaan pitävät miestäsi epätavallisena ja sinua myös, kun olet tuollaisen ihmisen kanssa edelleen.

Pakkaa tavarat ja poistu, et elä ihmisarvoista elämää.

Yhteistyössä