Naisen motiivi olla avoimessa suhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Törmäsin iltapäivälehdessä toimittajan kysymykseen avoimessa suhteessa elävälle naiselle eli hän epäili, että nainen olisi avoimessa suhteessa vain siksi, että haluaa olla kyseisen miehen kanssa suhteessa!

Olen kyllä totaalisen ällistynyt tuollaisesta ajatuksenjuoksusta. Täytyy sanoa, ettei olisi tullut edes mieleen ajatella noin. Katson kai maailmaa niin eri vinkkelistä kuin valtaosa ja myös miehiä.

En vain päätäni suhdeasioilla.
Selasin taas vanhoja päiväkirjojani. Monella sivulla totesin etten kaipaa uutta kumppania.
En minäkään, ihmettelin vain toimittajan ajatuksenjuoksua. Miehelle seksin saaminen on vaikeampaa kuin naiselle ja kaiken lisäksi avoimia suhteita harrastavat miehet ovat tavalla tai toisella "erikoisia" persoonia, jotka osuvat hyvin harvan naisen makuprofiiliin. Siksi pidin kysymystä omituisena.

Oma äijä ällöttää lienee yleisin motiivi?
Ainakin po. tapauksessa pariskunta ei edes asu yhdessä, joten tuskin se ainakaan on motiivi. Jengi joka tätä harrastaa on joko nuorta tai keski-ikäistä marginaaliporukaa - ainakin se joka mediassa seksistään kertoo. Pätee muihinkin seksistään kertoviin. Taviksen kirjoissa oleva pitää intiimiasiansa omana tietonaan eikä vaivaa sillä muita.

Mikä sitten on naisen motiivi olla tällaisessa suhteessa. Mietin, että varmaan aika sama kuin miehenkin. Olen huomannut ainakin kolme ryhmää.

Eka on mopokerholaisen oloinen, raskaasti tatuoitu nuorehko jengi, joka tavoittelee pintajulkkikseksi pääsyä. Toka on hippihenkinen porukka, joka haluaa vakuuttaa muutkin edistyksellisestä elämäntavastaan. Kolmas on keski-ikäinen duunarihenkinen muumiporukka; viimeksimainittua olen nähnyt livenäkin, kun he olivat samassa juhlapaikassa kuin itse olin omassa tilaisuudessaan. Olivat siis parinvaihtajia. Suurin piirtein samasta asiasta on kyse kuin avoimessa suhteessakin.

Yhteistyössä