Naiset, joilla tummat, nopeasti kasvavat säärikarvat... Apuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "linde"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"linde"

Vieras
Kesä tulee taas ja mun säärikarvat kasvaa aika kovaa vauhtia. Lisäksi ne on aika tummat, että parin päivän sänki näkyy kyllä jos osaa katsoa (ei tietenkään kauempaa).

Onko muilla vastaavanlaisia karvoja? Miten poistatte karvanne? Mikä olisi paras vaihtoehto? Miten nuo saisi tuosta ainakin hennommaksi ellei sitten kokonaan pois? Apuja kaipailisin.

Mä olen päätynyt shaveriin, mutta saa kyllä sheivata aika usein. Mulla olis myös epilaattori, mutta karvat kasvaa sitten sisään päin ja tulee punapilkulliset sääret. Lisäksi osa karvoista kasvaa silti vaikka ottaisikin epilaattorilla ja epilointien välissä on osaa karvoista sheivattava silti...

Apuja?

No minä ihan vaan höylällä vedän. Nyt kolmenkympin kynnyksellä olen saanut riesakseni takapuolen alla kasvavat tummat karvat,yök! Ne kun ajaa niin perse punottaa viikon.

Käytän epilaattoria. Epiloinnin jälkeen levitän miehille tarkoitettua hajusteetonta, rauhoittavaa after shave- voidetta. Rauhoittaa ja viilentää ihoa ja tarkoitettu juurikin estämään karvojen sisäänpäinkasvua.

Olen itse alkanut sokeroimaan kotona, onhan siinä hommaa mutta toimii :) Eikä kasva enää niin paljon karvoja edes kun sokeroi aina silloin tällöin. Sheivaan myös siis, en jaksa sokeroida kahden viikon välein, miten pitäisi tehdä näiden mun karvojen kanssa jos haluaisi että ne olisi koko ajan pois. Kuorin ihoa ihan vaan hienolla sokerilla ennen pesua.

Sokeri on niin rok :p

Itse on toi sokeri"vaha" myös helppo tehdä. 8rkl sokeria, 2rkl sitruunamehua, 2rkl vettä. Mikroon tai hellalle ja antaa hissukseen sokerin sulaa nesteeseen. Mössö on valmis kun sokeri on sulanut (niin ettei kiteitä enää näy). On tosin suht sotkuista hommaa ja vaatii vähän hermoja, mutta toimii :) Eikä satu samalla lailla kuin perinteinen vahaus kun sokeri pyöritellään irti myötäkarvaan.

Sheivaan aina tarvittaessa (esim uimarannalle).

Kesällä käytän usein sukkahousuja, en muista denierlukua mutta melko vankat, silti luonnollisen ihonväriset. Nyt varsinkin on ollut hyvä käyttää mekkojen kanssa kun viileä kesäkuu ja on riittänyt sheivaus kerran viikossa.

Olen kokeillut vahausta, sokerointia, epilaattoria ym ym. Noilla keinoin tullut aina sisäänpäin kasvaneita karvoja, vaikka olen kuorinut vimmatusti ihoa. Sheivaus on osoittautunut parhaaksi. Yleensä sheivaan vain polvesta alaspäin, mutta joskus myös ylempää. Etenkin reisissä karvoitus on pitkää vaikkakin hentoa. Rusketuksen kanssa ei niin paljon näy.

Olen itse alkanut sokeroimaan kotona, onhan siinä hommaa mutta toimii :) Eikä kasva enää niin paljon karvoja edes kun sokeroi aina silloin tällöin. Sheivaan myös siis, en jaksa sokeroida kahden viikon välein, miten pitäisi tehdä näiden mun karvojen kanssa jos haluaisi että ne olisi koko ajan pois. Kuorin ihoa ihan vaan hienolla sokerilla ennen pesua.

Itse on toi sokeri"vaha" myös helppo tehdä. 8rkl sokeria, 2rkl sitruunamehua, 2rkl vettä. Mikroon tai hellalle ja antaa hissukseen sokerin sulaa nesteeseen. Mössö on valmis kun sokeri on sulanut (niin ettei kiteitä enää näy). On tosin suht sotkuista hommaa ja vaatii vähän hermoja, mutta toimii :) Eikä satu samalla lailla kuin perinteinen vahaus kun sokeri pyöritellään irti myötäkarvaan.

Mua on pitkään kiinnostanut kokeilla tätä, pitääkö sen sokerin antaa vaikuttaa? Ja laitetaanko se lämpöisenä iholle?

Sheivata täytyy joka toinen päivä, jos meinaa elää karvattomasti, tuota sokerointia joskus kokeilin ja ei toiminut mulla, todella sotkuista puuhaa. Viimeksi käytin vahaliuskoja ja sai kyllä todella monta kertaa toistaa ennen kuin minun jaloista karvat suostui lähtemään, mutta pakko myöntää ettei sen jälkeen ole ollut tarvetta sheivaamiselle, vahauksesta piakkoin pari viikkoa. Sisäänpäin kasvavia karvoja mulla on ollut iät ja ajat, karvan poistotyylistä riippumatta, uskon että joillakin vaan ne kasvaa herkemmin sisälle päin, eikä mulla pahemmin auta kuorimisetkaan karvan kasvusuuntaan.

Täytynee kokeilla ainakin tota after shavea tai tuota apteekin tuotetta jos epiloisi tässä jossain vaiheessa. Ehkä myös sokerointia, jos ehtivät karvat kasvaa riittävästi että toimii :D Mäkin käytän sukkiksia kesällä mekon kanssa... Mutta en kyllä helteillä viitsis :p

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;26445879:
Mua on pitkään kiinnostanut kokeilla tätä, pitääkö sen sokerin antaa vaikuttaa? Ja laitetaanko se lämpöisenä iholle?

Ei tarvii antaa vaikuttaa. Sen massan tulisi olla sellaista kädenlämpöistä kun sen levittää ja on silloin siis oikeanlaista koostumukseltaan kun ei tartu käsiin. On kuiin liukasta muovailuvahaa. Levitetään iholle niin että pyöritellään siitä massasta pallukka, joka painetaan ja levitetään iholle vastakarvaan. Ja sitä samaa könttiä voi käyttää monta kertaa.

annetaanko sen jäähtyä? selitäpäs juurta jaksain miten tuota käytetään?

Minulla on pikimustat, paksut karvat. Säärissä, reisissä, kainaloissa... bikiniraja yhdistyy reisiin. Ihanaa. Tämän kruunaa todella herkkä ihoni joka ei kestä usein toistuvaa sheivaamista. Sääret kestää n. 4pv välein, bikiniraja kerran viikossa. Kaksi päivää pysyy sänki sellaisena, että niiden kanssa kehtaa olla paljain säärin.

Karvatupet on niin paksut, että vahausta ei kosmetologit suosittele (kokeiltu on). Kai mut on vaan tuomittu elään karvaisena. Nyt olen jotenkin jo turtunut siihen, nuorempana se häiritsi minua todella paljon. Nyt huomaan "parran" kasvun kiihtyneen, joka päivä saa olla nyppimässä tai vahaamassa naamaa :(

Tosta sokeroinnista löyty mun mielestä ihan youtubestakin jotain mallivideoita että miten tehdään. Ja sitä massaa saa mun mielestä ihan suht edulliseen hintaankin... jostain... Oonkin miettinyt että pitäis itsekin tilata, niin ei tarttis aina repiä pelihousujaan sen massan keittämisen kanssa.. Kun välillä onnistuu tosta noin ja välillä tuntuu etten onnistu millään :p

Ja tosiaan sokerilla ihon kuoriminen ja Helosanilla rasvaaminen on auttanut mun punapilkullisuus- sekä sisäänpäin kasvavien karvojen ongelmaan. Etenkin kun muistaa kuoria heti karvojen sheivaamisen jälkeen, ja parina seuraavana päivänä. Ihosta tulee ihanan pehmeä :)

Näkyykö teillä kainaloissa tumma alue vaikka karvat olisi juuri poistettu?

itseä ahdistaa kun vaikka olis juuri kaikki saanut pois niin en uskalla paljon käsiä nostella kun näyttää et olis kauhea sänki.

[QUOTE="vieras";26446053]Mulla karvat ovat alkaneet kasvaa harvempaan ja ohentuneet, kun olen sinnikkäästi vahaillut ja epiloinut.[/QUOTE]

Ei ne kasva sen harvempaan, vaan eri karvat kasvaa vähän eri tahdissa. Kun epiloi, niin karva kasvaa hitaammin takaisin. Ja silloin ne eri syklissä olevat karvat puskee esiin eri aikaan, jolloin tuntuu, että karvat on harvemmassa.

Kun sheivaa, niin niistä karvoista vaan leikkaa sen esillä olevan osan pois, ja tällöin kaikista karvoista tunkee uutta kasvua koko ajan.

Ei sulla kovin nopeaan kasva jos parin päivän kuluttua ei edes erota! Itselläni erottaa jo illalla jos aamulla sheivaan höylällä. Sokerointi auttaa jonkun verran, kestää selvästi pidempään ennen kuin sänki näkyy, tosin aika tyyriiksi se tulee jatkuvasti siellä käydä. Ja näkyy kainaloissa tumma alue jos sheivaan, mutta sokeroinnin jälkeen ei näy! Ja kainalot säilyvät sileinä vielä kauemmin kuin sääret.

Yhteistyössä