Naisia joille käy lyhyemmät hiukset paremmin kuin pitkät..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "J.Ketkupolkka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";28453181]Luulet tuntevasi minut tekstieni perusteella, mutta olen aika varma, että olen kuitenkin loppupeleissä miehekkäämpi tapaus kuin miehesi ja ylipäätään suurin osa tämän palstan naisten miehistä.

Miehekkyyteni ei ole niin heikkoa tekoa, etteikö siihen mahtuisi keskustelua kauneudesta ja tunteista. Lokerot ovat heikkoja ja kehittymättömiä varten. Nämä kysymykset kuuluvat molemmille sukupuolille yhtäläisesti. Silti moni miehekäs mies kritisoi jätkämäisyyttä ja feminismiä Suomessa ihan aiheesta - tässä ei ole lokerointia, naisella on kyllä laajat mahdollisuudet toteuttaa itseään ilman että häntä luullaan mieheksi. Naisen on kauniimpaa olla enemmän irrallaan miehestä ja miehen maailmasta.

Lähinnä tossun alle kömpivä ja sydänessu päällä kyökissä -tyylin mies diggailee voimakkaita piirteitä naisessa. Minua ne eivät kiehdo myönteisessä mielessä, koska ajatus naisesta, joka olisi miehinen, on jotenkin tosi sopimaton, rumakin. Tuntisin oloni sellaiseksi, että minulla olisi toinen, miehentapainen, kumppani.[/QUOTE]

No et sä ton selostuksen perusteella kuulosta miltään miehekkäältä. Lähinnä naurattaa vaan toi sun sepustus. Että kukkokiekuu vaan sinne.

No et sä ton selostuksen perusteella kuulosta miltään miehekkäältä. Lähinnä naurattaa vaan toi sun sepustus. Että kukkokiekuu vaan sinne.

Niin, jos olisit sen ymmärtänyt. Nythän sinä vain teit mistä minä kirjoitin. :)

Naisen pitäisi oppia myös viestimään naismaiseen tapaan, on jotenkin groteskia kun nainen esim. kiroaa kovin tai sylkee maahan tai kirjoittaa tyylillä, joka on tosi suora tai tyly. En ymmärrä tätä, se hämmentää.

Kokonaisuutena, mitä enemmän naista on vaikea erottaa miehestä, sen ikävämmän vaikutelman hän minulle miehenä antaa. Odotusarvoni naisesta on vallan jotain muuta kuin tällaista "miehenomaisuutta".

[QUOTE="mies";28453223]Niin, jos olisit sen ymmärtänyt. Nythän sinä vain teit mistä minä kirjoitin. :)

Naisen pitäisi oppia myös viestimään naismaiseen tapaan, on jotenkin groteskia kun nainen esim. kiroaa kovin tai sylkee maahan tai kirjoittaa tyylillä, joka on tosi suora tai tyly. En ymmärrä tätä, se hämmentää.

Kokonaisuutena, mitä enemmän naista on vaikea erottaa miehestä, sen ikävämmän vaikutelman hän minulle miehenä antaa. Odotusarvoni naisesta on vallan jotain muuta kuin tällaista "miehenomaisuutta".[/QUOTE]

Sulla on sitten varmaan pienet pallit jos sun on vaikeaa erottaa naista itsestäsi.

[QUOTE="mies";28453223]Niin, jos olisit sen ymmärtänyt. Nythän sinä vain teit mistä minä kirjoitin. :)

Kokonaisuutena, mitä enemmän naista on vaikea erottaa miehestä, sen ikävämmän vaikutelman hän minulle miehenä antaa. Odotusarvoni naisesta on vallan jotain muuta kuin tällaista "miehenomaisuutta".[/QUOTE]
odotusarvoni naisesta on jotain muuta kuin tällaista miehen omaisuutta.

Sulla on sitten varmaan pienet pallit jos sun on vaikeaa erottaa naista itsestäsi.

Haha, nauran täällä partaani kun sain sinut provosoitumaan :) Minulla on arvatenkin isompi kuin miehelläsi (16,5 cm/5 cm)? ;) Ok ei mieletön, mutta enemmän kuin tarpeeksi sille, että minun ei tarvitse olla sinun miesmuottisi mukainen mies. En kyyristele vaan olen rinta rottingilla sitä, mikä olen.

Ja todellakin pysyn kaukana lyhyttukkaisista :) En voisi vähempää olla kiinnostunut, pitääkö minua joku feministiä leikkivä tms. "puolimies" minua pellenä vai ei.

[QUOTE="mies";28453290]Haha, nauran täällä partaani kun sain sinut provosoitumaan :) Minulla on arvatenkin isompi kuin miehelläsi (16,5 cm/5 cm)? ;) Ok ei mieletön, mutta enemmän kuin tarpeeksi sille, että minun ei tarvitse olla sinun miesmuottisi mukainen mies. En kyyristele vaan olen rinta rottingilla sitä, mikä olen.

Ja todellakin pysyn kaukana lyhyttukkaisista :) En voisi vähempää olla kiinnostunut, pitääkö minua joku feministiä leikkivä tms. "puolimies" minua pellenä vai ei.[/QUOTE]

Senkun naurat. Vähämieliset usein paljon nauraakin. Ja hei haloo, miksi mulle mittojas luettelet? Sullahan meni kunnon kukkovaihe päälle, uskon todella, että menet siellä asunnossasi rinta rottingilla ja sanot " kukkuu".

Alkuperäinen kirjoittaja Määa;28453256:
odotusarvoni naisesta on jotain muuta kuin tällaista miehen omaisuutta.

XD

Et varmaan ollut tosissasi, ellet ole leikkifeministi...? :) Siis ethän sä nyt voi mitenkään johtaa siitä, että nainen on miehestä erilainen, että nainen on miehen omaisuutta?

Minulle! Minulla on onnettoman ohut tukka. Jossakin välissä kasvatin sen niin pitkäksi, että sain sen ponnarille... jos en huolelliseti kammannut ja asetellut hiuksia kiinni, jäi sinne kaljuja rakoja suortuvien väliin. Jos pidin tukkaa auki, niin korvanlehtien päät vilkkuivat sieltä hiusten välistä. Koska tukka on niin ohut, se mataa päätä pitkin ja rasvoittuu muutamassa tunnissa, vaikka siihen laittaisi tököttiä ja föönaisi pää alaspäin. Ei siis maksa vaivaa kasvattaa hiuksia, kun ne on rumat pitkänä.

Olen kyllä feministi, mutta hiusten kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Siskoni on myös feministi, mutta hänellä on todella pitkä tukka :D

Senkun naurat. Vähämieliset usein paljon nauraakin. Ja hei haloo, miksi mulle mittojas luettelet? Sullahan meni kunnon kukkovaihe päälle, uskon todella, ettäenet siellä asunnossasi rinta rottingilla ja sanot " kukkuu".

Sinähän itse utelit palleistani? :) Tyylini on välillä vastata suoraan. Minähän jo sanoin että täältä pesee ja myös linkoaa tarvittaessa miehisyyden alalla :D Siksi toinen samanmoinen ei ole juttuni.

Se, että kirjoitan mammapalstalle viestiä ja olen kiinnostunut mm. taiteesta tai esteettisyyden kokemuksesta, on vain osa minua. Eihän se vahvaidentiteettisellä persoonalla (kuten olen) ole mitenkään pois siitä miehekkyydestä, jota myös tunnustan. Olen vapaa sellaisesta pelosta, etten uskaltaisi olla kiinnostunut jostain vain siksi koska en enää olisi mies sitten jonkun kuvitelmissa tms. Samalla lailla nainenkin saa olla kiinnostunut miehisistä asioista - mutta kaikkialle, liian pitkälle, se ei minusta mitenkään sovi.

[QUOTE="mies";28453310]XD

Et varmaan ollut tosissasi, ellet ole leikkifeministi...? :) Siis ethän sä nyt voi mitenkään johtaa siitä, että nainen on miehestä erilainen, että nainen on miehen omaisuutta?[/QUOTE]
ai, sä et itsekään huomaa asennettasi? No mä olen miehestä erilainen, vaikken mä tiedä onko se erilaisuus nyt sinällään edes toivottavaa, oli mulla lyhyet tai pitkät karvat, ja miehellä samoin. Tai sitten ne voivat vaikka vaihdella aika ajoin, kuten ovat tehneetkin. Onneksi ei ole ollut pellemiestä joka olisi sanellut miten mun kuuluu olla häntä miellyttääkseni. Saati sitten vieraita ihmisiä:o

Minä en tajua, miksi feminismi olisi paha asia. Ei me kuulkaa tässä oltaisi, jos ei olisi feministejä ollut. Tuolla jossain kökittäisiin miesten omaisuutena, ensin isän ja sitten aviomiehen. Ei oikeuksia, ei äänivaltaa, ei ihmisarvoa. Sekö se sitten olisi hyvä juttu?

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
[QUOTE="Vieras";28452838]Kukaan heteromies ei halua panna lyhythiuksista naista. Näyttää ihan pojalta takaapäin.[/QUOTE]

Voi voi kuule... tiedänpä sellaisenkin miestyypin, jota kiihottaa paljas ja kaunis naisen niska. Ja nimenomaan lyhyttukkaisen naisen, ei nutturapäisen.

[QUOTE="vieras";28453330]Minulle! Minulla on onnettoman ohut tukka. Jossakin välissä kasvatin sen niin pitkäksi, että sain sen ponnarille... jos en huolelliseti kammannut ja asetellut hiuksia kiinni, jäi sinne kaljuja rakoja suortuvien väliin. Jos pidin tukkaa auki, niin korvanlehtien päät vilkkuivat sieltä hiusten välistä. Koska tukka on niin ohut, se mataa päätä pitkin ja rasvoittuu muutamassa tunnissa, vaikka siihen laittaisi tököttiä ja föönaisi pää alaspäin. Ei siis maksa vaivaa kasvattaa hiuksia, kun ne on rumat pitkänä.

Olen kyllä feministi, mutta hiusten kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Siskoni on myös feministi, mutta hänellä on todella pitkä tukka :D[/QUOTE]

Otan osaa, sulla on samanlaiset hiukset kuin minulla. Ala-asteella ollessani yritin epätoivon vimmalla kasvattaa pitkää tukkaa, mutta eihän se kasvanut edes olkapäille asti. Hiukset vaan napsahteli poikki,

Minä en kyllä ymmärrä, miten jonkun miehen mielestä päätä pitkin menevät, rasvoittuvat ja ohuet hiukset voivat näyttää hyviltä? Itse joudun ottamaan loivan permanentin muutaman kerran vuodessa että saan hiukset näyttämään kuohkeilta. Siitä huolimatta joudun pesemään ja laittamaan hiukset päivittäin. Lyhyissä hiuksissa tuon vaivan vielä jaksaa, mutta pitkät hiukset eivät tuota edes kestä.

Aika outoa tuokin, kun keskustelun aiheena on hiusten pituus, niin heti toisella sivulla joku mies esittelee kalunsa kokoa. Taitaa luetun ymmärtämisessä olla jotain häikkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Määa;28453352:
ai, sä et itsekään huomaa asennettasi? No mä olen miehestä erilainen, vaikken mä tiedä onko se erilaisuus nyt sinällään edes toivottavaa, oli mulla lyhyet tai pitkät karvat, ja miehellä samoin. Tai sitten ne voivat vaikka vaihdella aika ajoin, kuten ovat tehneetkin. Onneksi ei ole ollut pellemiestä joka olisi sanellut miten mun kuuluu olla häntä miellyttääkseni. Saati sitten vieraita ihmisiä:o

Ongelma ratkeaa sillä, että ei ole läheisissä kanssakäymisissä ihmisen kanssa, joka ei ole, mitä itse toivoo. Eli kyse ei ole sanelusta vaan arvostelmista - joku vastaa paremmin, joku huonommin. :)

Sellainen, että ei halua koskaan miellyttää ketään, taas on typerää. Rakkauteen kuuluu toisen palveleminen myös ja nautintoa voi saada myös itse toisen miellyttämisestä väliaikaisesti. Antaessaan saa.

Erilaisuus on toivottavaa ainakin minulle. Ajatus toisesta miehenomaisesta ihmisestä on niin outo. Joku muu mies voi taas tykätä vaan kun nainen on sellainen. Minä en ja uskon myös, että enemmistö heteromiehistä haluaa naisen olevan selkeästi miehestä erottuva. Hiukset on asia, jossa naisilla on ollut sama tilanne tosi kauan lukuunottamatta pieniä poikkeuksia.

Otan osaa, sulla on samanlaiset hiukset kuin minulla. Ala-asteella ollessani yritin epätoivon vimmalla kasvattaa pitkää tukkaa, mutta eihän se kasvanut edes olkapäille asti. Hiukset vaan napsahteli poikki,

Minä en kyllä ymmärrä, miten jonkun miehen mielestä päätä pitkin menevät, rasvoittuvat ja ohuet hiukset voivat näyttää hyviltä? Itse joudun ottamaan loivan permanentin muutaman kerran vuodessa että saan hiukset näyttämään kuohkeilta. Siitä huolimatta joudun pesemään ja laittamaan hiukset päivittäin. Lyhyissä hiuksissa tuon vaivan vielä jaksaa, mutta pitkät hiukset eivät tuota edes kestä.

Aika outoa tuokin, kun keskustelun aiheena on hiusten pituus, niin heti toisella sivulla joku mies esittelee kalunsa kokoa. Taitaa luetun ymmärtämisessä olla jotain häikkää.
no sen täytyi tietysti kertoa että hän eroaa naisesta hiusten mitalla +16 cm.

Mies, tuntuuko susta jotenkin että sulla ois kukkokiekuu-olo? Meinaan vaan kun olet jo haastanut mieheni taisteluun ja haluat verrata hänen kanssaan myös pituuksia? Olisko sulla laittaa vielä lisää jotain miehekkäinä pitämiäsi ominaisuuksia jonkinlaisen haasteen muodossa?

[QUOTE="mies";28453192]Ei tuollaiset muutokset tapahdu tyhjiössä. Koko keskusteluilmapiiri vaikuttaa aina myös muotiin ja kauneuskäsityksiin.[/QUOTE]

Naisten siirtyessä maataloustöistä toimistoon tarve hiustenpesulle lisääntyi, koska hiukset täytyi pitää koko ajan puhtaina ja siisteinä. 70-80-luvun shampoot ja hoitoaineet olivat kuitenkin huonompia kuin nykyiset, joten entistä useamman hiukset menivät varmaan jatkuvasta pesusta pilalle. Lyhyt tukka saatettiin "keksiä" täysin käytännöllisistä syistä ja sitten siitä tuli muotia myös naisilla.

Mies, tuntuuko susta jotenkin että sulla ois kukkokiekuu-olo? Meinaan vaan kun olet jo haastanut mieheni taisteluun ja haluat verrata hänen kanssaan myös pituuksia? Olisko sulla laittaa vielä lisää jotain miehekkäinä pitämiäsi ominaisuuksia jonkinlaisen haasteen muodossa?

No se menisi off-topiciksi. Minussa on kieltämättä ripaus myös machomiestä. Mutta oikeasti en ole koskaan esim. lyönyt naista. Miehekäs ominaisuus itsestäni on treenattu vartalo ja leveät hartiat. Haluan suojella ja olla turva naiselle. Vaikea ymmärtää tätä sirojen ja naismaisten miesten ihailua tälläkin palstalla. Ja tästähän me olimme vielä samaa mieltä :)

Yhteistyössä