Rasismi? Ymmärrätkö sinä mitä on oikea rasismi?
Rasismia ei ole se, että ongelmien olemassaolo myönnetään ja niistä puhutaan. Rasismia ei myöskään ole se, että ymmärtää omat ja muiden realiteetit.
Täysin lapsellinen maahanmuuttopolitiikka on nyt saanut aikaan melkoista myllerrystä politiikan saralla. Vastustus todellakin auttaa ja muutokset alkavat tapahtua ennemmin kuin ymmärrätkään. Minä en ole ainut mielipiteideni kanssa, vaan valtaosa eurooppalaisista ajattelee kuten minä. Sinä voit minun puolestani kylvää rasisti sanaa niin paljon kuin ikinä jaksat, eikä se heilauta enää suuntaan tai toiseen. Sinun kaltaisesi typerykset ovat tehneet koko sanasta merkityksettömän viljellessään sitä täysin turhaan ja vääristä syistä.
Se ei tee minusta rasistia, etten näe humanitääristä maahanmuuttoa rikkautena kuten sinä. Minä näen sen ongelmana. Se on myös ongelma ympäri eurooppaa. Nyt ollaan valmiita myöntämään, ettei monikulttuurisuus sittenkään toimi. Onnellisimpia ollaan maissa, joissa on monokulttuurisuus. Se on samankaltaisuuden periaate. Yksinkertainen asia, jonka myöntäminen ei voi olla noin vaikeaa.
Katso peiliin ja mieti, mikä oikeasti on ongelma sopeutumisessa? Yksikään aasialainen ei ole valittanut samaa... heillä ei ole ongelmia sopeutua. Ongelmia ei myöskään näytä olevan venäläisillä tai virolaisilla... Ongelma siis tuskin on suomalaisissa tai suomalaisessa yhteiskunnassa. Kaikki ovet olivat auki, kunnes realismi ohitti utopian.