Naisten syöpävakuutus,kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ummikko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"ummikko"

Vieras
Onko kenellekään tarjottu tämmöistä naisten syöpävakuutusta.Mulle tarjottiin puhelimitse.Kyseessä on Chartis Finland.Tämä on joku maailmanlaajunen vakuutusyhtiö,tarjoilee lähinnä yritys vakuutuksia,kait.

Netti sivut on, mutta onko tämä yhtiö ja vakuutus sitä mitä sanoo.Kertokaas jos jollain on jotain kokemusta ko asiasta.

Mun on vaikea käsittää mikä tuossa nyt on se varsinainen pihvi. Jos oikeasti sairastut, sairaalapäiviin on olemasa maksukatto, samoin lääkekuluihin. Iloa voi olla ainoastaan siitä että saat jotain rahaa sairastumisajalle korvaamaan ansiotulojen menetystä, mutta muuten toi on ihan hukkaan heitettyä rahaa. Mitä jos säästäisit saman summan kuukaudessa johonkin säästötilille, kuin mitä vakuutukseen menee rahaa, ikäänkuin pahan päivän varalle?

[QUOTE="vieras";26148274]Mun on vaikea käsittää mikä tuossa nyt on se varsinainen pihvi. Jos oikeasti sairastut, sairaalapäiviin on olemasa maksukatto, samoin lääkekuluihin. Iloa voi olla ainoastaan siitä että saat jotain rahaa sairastumisajalle korvaamaan ansiotulojen menetystä, mutta muuten toi on ihan hukkaan heitettyä rahaa. Mitä jos säästäisit saman summan kuukaudessa johonkin säästötilille, kuin mitä vakuutukseen menee rahaa, ikäänkuin pahan päivän varalle?[/QUOTE]

Näin, ja sen rahan voit käyttää sairastut mihin tautiin tahansa, jäät työttömäksi, tai ihan muuten vaan jos siltä tuntuu.

Minulla on luottokortin kautta otettu gynekologisen syövän varalta vakuutus. Se maksaa 2,95 €/kk ja se korvaa 100 eurolla sadan sairaalapäivän ajan ansionmenetystä. Ja sitten on joku korvaus edunsaajalle, jos kuolisin syöpään. Hyvätuloiselle ihmiselle putoaminen nopeasti päivärahoille on usein hankala asia, jos on elämä siinä vaiheessa, että on lainoja ja huollettavia, joten satanen päivässäkin auttaa aika paljon.

[QUOTE="vieras";26148291]Minulla on luottokortin kautta otettu gynekologisen syövän varalta vakuutus. Se maksaa 2,95 €/kk ja se korvaa 100 eurolla sadan sairaalapäivän ajan ansionmenetystä. Ja sitten on joku korvaus edunsaajalle, jos kuolisin syöpään. Hyvätuloiselle ihmiselle putoaminen nopeasti päivärahoille on usein hankala asia, jos on elämä siinä vaiheessa, että on lainoja ja huollettavia, joten satanen päivässäkin auttaa aika paljon.[/QUOTE]

Sairaalapäivän vai sairastumispäivän? Mulla on sellainen työehtosopimus, että saan sairasajan palkkaa 3kk ajan, jonka jälkeen vasta putoaisin Kelan päivärahoille. Ja lähipiiristä kokemus että rintasyövässä tai missä tahansa syövässä niitä varsinaisia sairaalapäiviä on tosi vähän, vain muutama kun tehdään rinnan poisto. Lähinnä hoito on avohoitoa eli saat joko hormonilääkityksen tai sädehoitoa poliklinikkakäynteinä.

Tuo 3 euroa kuukaudessa ei tietysti ole paljon, jos niin haluaa ajatella mutta mulla tosiaan jo työehtosopimus takaa sen kolmen kuukauden palkan.

[QUOTE="vieras";26148303]Sairaalapäivän vai sairastumispäivän? Mulla on sellainen työehtosopimus, että saan sairasajan palkkaa 3kk ajan, jonka jälkeen vasta putoaisin Kelan päivärahoille. Ja lähipiiristä kokemus että rintasyövässä tai missä tahansa syövässä niitä varsinaisia sairaalapäiviä on tosi vähän, vain muutama kun tehdään rinnan poisto. Lähinnä hoito on avohoitoa eli saat joko hormonilääkityksen tai sädehoitoa poliklinikkakäynteinä.

Tuo 3 euroa kuukaudessa ei tietysti ole paljon, jos niin haluaa ajatella mutta mulla tosiaan jo työehtosopimus takaa sen kolmen kuukauden palkan.[/QUOTE]
Tässä vakuutuksessa nimenomaan sairaalapäivän. Omalla alallani taitaa olla nopeammin ainakin palkan aleneminen ja melko nopeasti päivärahalle putoaminen.

[QUOTE="vieras";26148313]Tässä vakuutuksessa nimenomaan sairaalapäivän. Omalla alallani taitaa olla nopeammin ainakin palkan aleneminen ja melko nopeasti päivärahalle putoaminen.[/QUOTE]

No niitä ei montaa tule nykypäivänä, että ennemmin kannattaa nekin rahat laittaa tosiaan itse säästöön. Eri asia sitten jos siitä saa kunnon korvauksen kertamaksuna, sitten siitä voi jotain iloa ollakin. Äitini oli rintaleikkauksesta 2 päivää osastolla ja sitten loppuvaiheessa mutaman päivän, eikä niitäkään rahoja olisi itse ehtinyt missään tapauksessa näkemään.

Mulla on OP:n kautta (siis nimenomaan pankin kautta, ei vakuutusyhtiön) sellainen vakuutus, että jos todetaan syöpä, saan 20 000 e kertamaksun. Eli ei mitään sairaalakuluja tmv. vaan tuo kertakorvaus. Jos maksaa enemmän kuukaudessa niin tuo kertasumma kasvaa, mutta itse valitsin tuon pienimmän summan. Ja toki se korvasi joissakin muissakin tapauksissa eli ei ole pelkästään syöpävakuutus, mutta itse otin tuon juuri mahdollisen syövän takia.

Mulla on myös op:n kautta osuuspankin kultaturva vakavan sairauden varalta. Korvaa syöpätaudit ja on siinä myös 11 muuta kohtaan, jotka kuuluvat korvauksen piiriin ja myös tapaturmainen kuolema. Määräaikainen sopimus 10 vuotta ja menee umpeen ensi tammikuussa. Jotain samankaltaista pitää alkaa etsiä jatkoksi.

Mulla on myös op:n kautta osuuspankin kultaturva vakavan sairauden varalta. Korvaa syöpätaudit ja on siinä myös 11 muuta kohtaan, jotka kuuluvat korvauksen piiriin ja myös tapaturmainen kuolema. Määräaikainen sopimus 10 vuotta ja menee umpeen ensi tammikuussa. Jotain samankaltaista pitää alkaa etsiä jatkoksi.

Saa sen uusittuakin, mutta siinä on kyllä tosi tiukat ehdot että sen ylipäätään saa.. Hinta jäi edellisestä viestistäni sanomatta eli iän mukaan menee (ja jos tupakoi), minulla se on muistaakseni 4,90e/kk.

Saa sen uusittuakin, mutta siinä on kyllä tosi tiukat ehdot että sen ylipäätään saa.. Hinta jäi edellisestä viestistäni sanomatta eli iän mukaan menee (ja jos tupakoi), minulla se on muistaakseni 4,90e/kk.

Minä ymmärsin, että ei voisi uusia. tuosta aikaa siis yli 9 vuotta, kun vakuutuksen otin. Hinta nousee koko ajan iän mukaan. Mulla hinta muistaakseni 6,90/kk. Ei ehkä kannata pitää tuota vakuutusta kun ikää tulee ja hinta nousee ja vuosikustannus onkin kohta suuri. Olihan se edullinen monta vuotta. Pitäisi alkaa vertailemaa vakuutuksia. Niistäkin on tullut paljon lisää vaihtoehtoja kymmenessä vuodessa.

Minä ymmärsin, että ei voisi uusia. tuosta aikaa siis yli 9 vuotta, kun vakuutuksen otin. Hinta nousee koko ajan iän mukaan. Mulla hinta muistaakseni 6,90/kk. Ei ehkä kannata pitää tuota vakuutusta kun ikää tulee ja hinta nousee ja vuosikustannus onkin kohta suuri. Olihan se edullinen monta vuotta. Pitäisi alkaa vertailemaa vakuutuksia. Niistäkin on tullut paljon lisää vaihtoehtoja kymmenessä vuodessa.

Voi sen uusia, mutta pitää täyttää uudestaan terveysselvitys ja varmaan sen takia moni ei saa sitä enää uusittua. Totta kyllä, että tänä aikana on tullut muitakin vaihtoehtoja, pitää itsekin vertailla kunhan tulee se 10 vuotta täyteen.

Ja on tuo kallis, mutta kun on melkein varma siitä että saa syövän jossain vaiheessa niin olisi tyhmää olla ottamatta jotain vakuutusta sen varalle :)

Voi sen uusia, mutta pitää täyttää uudestaan terveysselvitys ja varmaan sen takia moni ei saa sitä enää uusittua. Totta kyllä, että tänä aikana on tullut muitakin vaihtoehtoja, pitää itsekin vertailla kunhan tulee se 10 vuotta täyteen.

Ja on tuo kallis, mutta kun on melkein varma siitä että saa syövän jossain vaiheessa niin olisi tyhmää olla ottamatta jotain vakuutusta sen varalle :)

Miten on melkein varma että syövän jossain vaiheessa saa?

Eiköhän noi ole siten rakennettu ettei yli 50v naiset jotka on isoimmassa riskissä saada rintasyöpä joko ota vakuutusta sen kalliusden takia tai sitten heille ei vakuutusta myönnetä. Rahaa näillä tuotteilla on tarkoitus tehdä, ei ne ole mitään hyväntekeväisyyttä.

[QUOTE="vieras";26148377]No niitä ei montaa tule nykypäivänä, että ennemmin kannattaa nekin rahat laittaa tosiaan itse säästöön. Eri asia sitten jos siitä saa kunnon korvauksen kertamaksuna, sitten siitä voi jotain iloa ollakin. Äitini oli rintaleikkauksesta 2 päivää osastolla ja sitten loppuvaiheessa mutaman päivän, eikä niitäkään rahoja olisi itse ehtinyt missään tapauksessa näkemään.[/QUOTE]
En kyllä tarkasti muista mitkä ne ehdot ovat, olen vuosia sitten ottanut tuon vakuutuksen. Pitääkin tarkistaa ne ehdot. Onhan muistakin gynesyöpiä kuin rintasyöpä, mutten ole kyllä oikeasti perillä niiden hoitomuodoista, sen myönnän.

Minun vakuutukseni hinta perustuu ottamishetken ikään ja sen hetkiseen terveyteen. Muistelen, että hinta pysyy samana loppuun asti ja muistelen, että vakuutus on voimassa siihen asti, kunnes täytän 70 vuotta (ellen siis itse lopeta vakuutusta tai luottokorttia). Jos nyt ottaisin saman vakuutuksen, monta vuotta vanhempana maksaisin siitä enemmän.

päästä eroon! Itselläni on vakuutus lopetettu jo 2009 ja olen monesti soittanut. Aina tulee vain laskua ja olen mukamas kait jo ottanut lisävakuutuksenkin heiltä! Olen jo uhannut yritystä kuluttajansuoja-asiamiehellä jos eivät jätä rauhaan! Olen siis tänäkin vuonna jo kaksi kertaa sopinut, että nyt riitti ja aina sanotaan asian olevan kunnossa, kunnes tulee uusi lasku ja kun soitan ei puhelua ole mukamas kirjattu. Nyt jo pitää kirjallisestikin erikseen ilmoittaa irtisanominen ,vaikka tuo rintasyöpävakuutus on lopetettu jo 2009.PYSYKÄÄ HYVÄT IHMISET erossa tuosta ko. vakuutusfirmasta!

Hei,
sain kirjeen tänään ja heti epäilys heräsi. Heti olisi pitänyt tehdä vastauskortilla sitova sopimus (ilman että tiesit mitä se juuri sinulle maksaa) ja antaa vielä suoraveloitusvaltakirjakin.
Onkohan tuolla firmalla lupaa edes kaupata vakuutuksia Suomessa.
ja onkohan kukaan koskaan saanut korvauksia, jos niin ikävästi olisi käynyt.

Minusta todella epäilyttävää markkinointia.

Postissa tuli joku mainos, ja vaikutti melko turhanpäiväiseltä. Siis juuri sellaiselta, että kalliit maksut, mutta jollain pienellä präntillä on melkein kaikki korvaukset rajattu ulos vakuutuksesta.

Kuulin yhdeltä kaveriltani, että hänen tädillään oli ollut tuo em.vakuutus. Hän oli sairastunut rintasyöpään ja saanut ison kertakorvauksen heti. Oli kuulema toimittanut lääkärin lausunnon ja korvaushakemuksen vakuutusyhtiöön ja parissa vkossa oli raha ollut tilillä. Ei ollu kerenny mitkään muut vakuutusyhtiöt tehä edes päätöksiä, kun tuo raha oli ollut jo omassa käytössä!
Kuullosti kyl hyvältä ja toimivalta. Harkitsen kyl itsekin tuon ottamista.

kertakorvaus oli 15000€ ja jos tarvitsee leikkausta niin lisää 2000€. Tosin tuo vakuutus on vain 65 vuoteen asti eli se on vaan työssäkäyville korvaamaan palkanmenetyksen ja takaa toimeentulon. Toi isompi summa vaatii vajaan 13€/kk talletuksen. Pienempi oli reilu 8€, mutta korvaus on 10000€ ja 1000€ jos leikkausta vaatii.

Ei kannata vakuuttaa mitään sairautta erikseen, sillä se on törkeän kallista. Helppo se on myydä, etenkin minkä tahansa syövän pelotteella joo, mutta kun hyvä ja kattava sairaskuluvakuutus korvaa sen samalla tavalla. Sen vain saa kattamaan kaikki taudit, joten per tauti hintaa on huomattavasti vähemmän.

AXAn vakavan sairauden vakuutukseen liittyen, ensimmäinen päätös on lähes aina kielteinen. Kannattaa valittaa vakuutus- ja rahoitusneuvonta FINEen aina kielteisen päätöksen tultua. Vaimoltani leikattiin toinen rinta syöpäkasvaimen takia, ja AXAn mielestä kyseessä ei ollut vakava sairaus. FINEn kanta oli toinen, ja 20.000 euron korvaus tuli sen perusteella.

Kuulin yhdeltä kaveriltani, että hänen tädillään oli ollut tuo em.vakuutus. Hän oli sairastunut rintasyöpään ja saanut ison kertakorvauksen heti. Oli kuulema toimittanut lääkärin lausunnon ja korvaushakemuksen vakuutusyhtiöön ja parissa vkossa oli raha ollut tilillä. Ei ollu kerenny mitkään muut vakuutusyhtiöt tehä edes päätöksiä, kun tuo raha oli ollut jo omassa käytössä!
Kuullosti kyl hyvältä ja toimivalta. Harkitsen kyl itsekin tuon ottamista.

Kuulin yhdeltä kaverilta, että "Lotta" on töissä AXA:lla.

Yhteistyössä