Moikka!
Täälläpä on hiljaista, taitaa tehdä kesä työtään...

Mulla alkoi kuukautiset (kerrankin siitä saa olla iloinen!) ja varasin juuri aikaa PASia varten. Vihdoinkin päästään taas tositoimiin!
Susirouva, tosiaan sumuja käytetään vaan pitkän kaavan hoidoissa. Lyhyessä kai sitten varmistetaan jollain pistoksilla, ettei munasolut karkaa ennen aikojaan, tai jotain... Ei ole siitä kokemusta, kun julkisella ollaan... Sumut jatkuu normaalisti irrotuspiikin pistämiseen asti, eli 2 päivää ennen punktiota otetaan viimeiset sumut. Ei kai sulla sen jälkeen ne enää jatku?
Sannamary, mun käsittääkseni naistenklinikalla tehdään hoidot aina pitkän kaavan mukaan, eli sumut tulee varmaan sullekin käyttöön. Tai voi olla, että olen väärässä.
Polkka, tervetuloa!
Noista mielialoista, itse uskon, että ne kyllä vaikuttaa. Mitä positiivisempana onnistuu pysymään, sen parempi kaiken kaikkiaan. Mutta kyllä se alkio tarraa kiinni, jos on tarratakseen, vaikka vähän stressaisikin - miten muuten ihmiset tulisi raskaaksi kaiken maailman tilanteissa. Joten ei kannata ainakaan masentua siitä, että hoidot epäonnistuu, kun mieli on maassa.
Mulla ainakin mielialat heittelee aika reippaasti. Välillä tulee kunnon suvantoja, mutta sitten taas jostain löytää sen positiivisuuden ja uskon onnistumiseen. Esim. viikko sitten tuli kunnon pudotus, kun käytiin katsomassa hyvän ystäväni vastasyntynyttä. Heillä oli ennestään jo yksi lapsi, eivätkä olleet tätä uutta tulokasta suunnitelleet ollenkaan - raskaus tuli heille melkeinpä ikävänä yllätyksenä, vaikka toki vauva onkin rakas nyt synnyttyään. Joka tapauksessa, tipuin aika pahasti, kun kuulin, että he olivat antaneet lapselle sen nimen, jonka me olemme mieheni kanssa päättäneet antaa omalle esikoisellemme! Tämä ei onneksi ollut tahallista, vaan olimme molemmat toisistamme tietämättä pyöritelleet mielessä samaa nimeä... Aika uskomatonta sinänsä.
Täytyy sanoa, että oli aika vaikeaa olla siinä tilanteessa ja itku tulikin jälkikäteen. Parin päivän päästä mieleni muuttui ja itsellenikin yllättäen aloin yhtäkkiä kaivata nähdä vauvan uudestaan. Tänään olemme sitten menossa katsomaan taas vauvaa.

Olemme myös päättäneet antaa omalle lapsellemme edelleen saman nimen ja ystäväpariskunta ovat ehdottomasti myös sen kannalla. Onhan se tavallaan hassua, mutta jotenkin koen, että "näin on tarkoitettu". Tällä hetkellä ajatus heidän lapsestaan, jolla on meidän lapsemme nimi, tuntuu mukavalta ja luo uskoa, että kyllä se meidän lapsemmekin sieltä vielä tulee. En tiedä, jotenkin jännä tunne.
Mutta joo, kaikenlaisia tunteita tässä itse kukin käy läpi. Jaksamista ja tsempityksiä kaikille tilanteisiinne!