Naistenvaatteiden myyminen -facessa vai tavallisella kirpparilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en osaa päättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en osaa päättää

Vieras
Kummassa menee paremmin kaupaksi? Kumpi on helpompaa? Onko Facebookissa myyminen tosi vaivalloista jos vaatteita on paljon? Paikallisella Facen kirpparilla siis ajattelin, mutta miten sitten tapaamiset, julkisilla paikoilla vai omassa kodissa? Pitääkö ihmiset päästää sovittamaan omassa kodissa johonkin suljettuun huoneeseen? Peruuko ihmiset tapaamisia paljon ja tuleeko hommasta ihan älytöntä ravaamista edes taas, viemässä yhtä vaatetta jota ei sitten otetakaan yms.? Entä taviskirpparilla, käykö niin että suurimman osan saa tuoda takaisin kotiin jos pitää pöytää vain viikon tai kaksi? (Monesti oo nähnyt kun ihmiset tyhjentää lähes täysiä pöytiä.) Kertokaa kokemuksia.

Helppous riippuu siitä, kumman kokee helpommaksi.

Onko helpompaa kuvata jokainen tuote, siirtää kuvat koneelle, rajata ne, kirjata kunto, hinta mitta yms. tiedot ylös, päivystää koneella ostajien kommenttien varalta, sopia postituksista, noudoista, treffeistä ja sovituksista...VAI...onko helpompaa varata kirppispöytä, hinnoitella vaatteet, viedä ne kirppikselle, laittaa henkarille ja sen jälkeen käydä siivoamassa ja järjestelemässä pöytää parin päivän välein.

Joskus mulle passaa paremmin hoitaa hommat täältä kotoa käsin, toisaalta taas koen kätevämmäksi viedä kaikki kamat kerralla pois silmistä sinne kirppikselle. Kirppikselle roudaaminen vaatii sitten sitä tiheää edestakaisin ajelua, mutta toisaalta kun tänään käy aamusta siivoamassa loosin, pitää asiaa ajatella uudelleen vasta parin päivän kuluttua.

Mä myyn pienempiä eriä fb-ssä ja suuremmat erät kirppiksellä. Mulla oli juuri 2 viikkoa paikka ja seuraavan kerran mulla on paikka heinäkuussa. FB:ssä sitten myyn tässä välissä, jos jaksan.

Kyllä sitä sovitusta varten pitää antaa rauha suljettussa huoneessa. Tietenkin. Mutta aika harva sovittaa. Itsekin olen sovittanut ostaessani vain kerran, mutta tuolloin oli kyseessä hääpuku.

Mulla on yleensä 2-3 viikkoa kirppispaikka. Viikko on aivan liian lyhyt aika. Koskaan en ole myynyt pöytää ns. tyhjäksi, mutta kyllä sieltä noin 150-200 tavaraa/vaatetta joka kerta katoaa. Joskus enemmänkin. Jos mulla olisi myynnissä vain sen 150 tavaraa, myisin pöydän tietenkin kokonaan tyhjäksi. Mutta kun sitä kamaa on aina isot kasat, joutuu kotiin tuomaan jotakin takaisinkin. Mutta kyllä ne yleensä sitten seuraavalla kerralla kaupaksi menee, kun on taas eri ostajat, joilla on toisenlaiset tarpeet jne.

Mulla on siis kyllä muutakin myynissä, kuin vain naistenvaatteita. Pääsääntöisesti myyn lastenvaatteita, mutta mukana on myös naistenvaatteita ja kodintavaraa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä