Näkeekö yksityiset terveysasemat toistensa diaknoosit ja määrämäänsä lääkkeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25836041]Siis jos ovat eri firmaa,esim. diacor näkeekö mehiläisen tekstit?[/QUOTE]

ei näe, voit siis huoletta hakea diapamia jokaiselta asemalta erikseen

Näkee kunnallisen terveyskeskuksen hammashoitaja/lääkäri potilaan lääkäritietoja? Esim jos olen raskaana ja käynyt neuvolassa, näkeekö hammashoitaja tätini sitä?

Jos tietojesi katsominen on hänelle hoidon kannalta tarpeellinen, mutta jokaisesta katselukerrasta jää merkintä lokeihin. Kukaan täysipäinen ei mene uteliaisuuttaa katselemaan kiellyjä tietoja.

Uskoisin että hammashoidolla on oma sairauskertomusarkistonsa.

Ai se on laitonta? Mietin vaan että miten tuo toimii.. ajattelin että hammashoitaja näkee koko tautihistorian niin halutessaan :D ei voi tietää, siks kannattaa kysyä.

Mä en tajua, että ihmiset luulee että heidän sairautensa jaksaisi kiinnostaa hoitohenkilökuntaa. Kun ne ihmiset tekevät vaan työtänsä ja sairaudet on vaan sairauksia, ei sen kummempaa. Kiinnostaa varmaan yhtä paljon kuin taksikuskia se, minne olet menossa.

Tässä puhuttiin nyt sukulaissuhteista. Omassa suvussani on ainakin aika uteliasta porukkaa, jotka varmasti käyttäisi tilaisuuden hyväkseen.. Ja asia, kuten raskaus, halutaan pitää ihan omana tietona!!

Pakko kysyä tässä samalla...

Kauanko yksityiset pitävät jotain potilastietoja? Olen käynyt noin vuosikymmen sitten kerran yhdellä yksityisellä. En muista lääkärin nimeä. Hän määräsi yhden lääkkeen mulle mutta en enää muista sen nimeä ja pitäis saada selville... Jos soitan sinne niin löytyykö se tieto jostain?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25836552:
Mä en tajua, että ihmiset luulee että heidän sairautensa jaksaisi kiinnostaa hoitohenkilökuntaa. Kun ne ihmiset tekevät vaan työtänsä ja sairaudet on vaan sairauksia, ei sen kummempaa. Kiinnostaa varmaan yhtä paljon kuin taksikuskia se, minne olet menossa.
Juuri oli lehdessä juttu, jossa joku, muistaakseni lääkäri, oli tonkinut tietoja omiin tarpeisiinsa...että kyllä nuo asiat vain jaksavat kiinnostaa.

Yhteistyössä