Näköjään se vain pitää jotku asiat oppia kantapäänkautta :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Pikkusisko 21v lähdössä 4:n naisen voimin thaimaahan (pancokin kautta johonki).
Kyselin jo aikasemmin, et ootteko ottanu selvää et onhan sinne turvallista matkustaa. Vastau oli "me otetaan ritsat mukaan".

Sit kyselin, et ootko ottanu selvää käykö sun pankkikortti siellä. Ei ollu ottanu. Tänään kyselin uudestaan. Ni ei kuulemma käy, mut aikoo nostaa suomesta rahat ja vaihtaa lentokentällä :/ kyselin tarkemmin ni yhellä tytöistä ois luotollinen kortti, mut kuulemma se ei ole vaihtoehto, että siirtäisivät rahansa sen yhen tytön tilille ja sieltä sit nostaisivat tarvittavan summan. Kysyin et missä aiotte säilyttää rahat, et ettekait te mukana niitä kuljeta.. kuulemma jättävät hotellihuoneeseen. Muistutin et mä en luottas ulkomailla yhteenkään hotelliin, et vaik jättäisin tallelokeroon tms rahani et ne kans siellä säilyy.

En kuitenkaan enää viittiny sanoa perään, et ei tarvi sit soitella et meiltä on kaikki rahat + passit viety..

sainpahan pikkusiskon suuttumaan. Mut oppia ikä kaikki.. kerran ku käyvät ja tulevat rahattomana takas, ni muistavathan ens kerralla et on vähän eriasia olla suomen pikkukaupungissa ku ulkomailla.

Ei muuten mut tuo asenne huolettaa.. toivotin kuitenki HYVÄÄ MATKAA :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyselin jo aikasemmin, et ootteko ottanu selvää et onhan sinne turvallista matkustaa. Vastau oli "me otetaan ritsat mukaan".

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja as if:

:laugh:

mul ei sit ole mitään hajua miten se kirjotetaan... ja mihin sinne tarkkaan ovat menossa, mut sen levottoman pääkaupungin kautta johonki lähi kuntaan/kaupunkiin

mikäs ongelma tuo raha nyt on, niin se vaan useissa kaukokohteissa on, että rahat täytyy nostaa mukaan jo Suomesta, ja varjella niitä sitten vaan parhaansa mukaan. Hyvä jos yhdellä tytöllä on luottokortti, eivät sitten joudu pulaan jos jotain varastetaan..

mutta itse siis olen monet monet matkat mennyt tuolla tavoin, ja hyvin aina selvinnyt. Ettei vaan isosisko huolehtisi nyt vähän liikaa.. :)

En mä näe tuossa mitään ongelmaa. Huono juttu olisi jos kaikki makselisivat luotolla ja maksaisivat sitten joskus jollain rahalla. Huono idea tuo kaikkien rahojen siirtäminen yhden kortin taakse. Mitä jos se katoaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
En mä näe tuossa mitään ongelmaa. Huono juttu olisi jos kaikki makselisivat luotolla ja maksaisivat sitten joskus jollain rahalla. Huono idea tuo kaikkien rahojen siirtäminen yhden kortin taakse. Mitä jos se katoaa?

totta, mut huolettaa vain tuo hälläväliä asenne.. et tosiaanko nostaa useampi tonni lähtiissä rahaa suomesta mukaan?? tytöt ei ole nuin pitkää reissua ennen tehneet..

enemmin ajattelin niin et voisivat sit siellä nostaa käteisenä aina vähemmän kerrallaan ettei ois niin iso summa mennessä..

totta, mut huolettaa vain tuo hälläväliä asenne.. et tosiaanko nostaa useampi tonni lähtiissä rahaa suomesta mukaan?? tytöt ei ole nuin pitkää reissua ennen tehneet..

Pakkohan se jostain reissusta on aloittaa :D

Sä kuulostat ihan mun isosiskolta aikoinaan, AAARGH!! Parikymppisenä on ihanaa olla huoleton ja hälläväliä asenne on ihan parasta!! Itsekinolen reissannut yksiksenikin missälie enkä tosiaan aina jaksanut miettiä asioita etukäteen. Tyttöjä on monta, kyllä he yhdessä selvittävät jutut ja jos jotain käy, niin siitäkin selvitään.

Mutta hyvää sinä vain tarkoitit, niin kuin minunkin siskoni, mutta aikuisesta ihmisestä huolehtiminen ärsyttää välillä :D