Naksahti sitten taas hermot lapseen taas ja heti aamutuimaan! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä avuksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä avuksi

Vieras
lapsi täyttää kohta 5v. ja niin jääräpäinen kuin olla ja voi. olen kai aikoinaan tehnyt sen virheen että antanut liian helposti periksi..:/
Ei tottele, täytyy tuhat kerta sanoa ja huutaa ja tehä vaikka mitä mutta EI. Katsoo vaan sanomatta mitään! Sama homma jos on tehnyt tuhmaa ja pyydän selittään miksi teki jne. katsoo vaan..

Jakaa siskonsa kanssa huoneen ja sisko siivoo aina reippaasti huoneen, mutta enhän voi huonetta siivouttaa aina isosiskolla. Tämä kohta 5v. saattaa muutaman tavaran laittaa paikoilleen, muuten vaan tekee kaikkea muuta! Pahimmillaan mennyt yli viikko kun hänen on pitänyt huone siivova, mutta kun ei tee sen eteen mitään!

Mulla kans napsahti hermot aamulla ruokapöytäpelleilyyn ja sen varmaan kuuli naapuritkin.
Se on sikaraivostuttavaa sanoa samoista asioista uudelleen, uudelleen ja vielä uudelleen.
Kyllä siinä alkaa napsumaan itse kullakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sellasta tää on! mutta tiiätkö on noita huonoja päiviä muillakin.

tiedän kyllä sen varsin hyvin! saa kai siitä silti kirjoittaa eikö?

ei kaikki lapset ole jääräpäisiä joille ei puhe eikä huuto mene jakeluun.

siis pysy rauhallisena ja johdonmukaisena. on aikaavievää ja työlästä, mutta katso ja tarkasta onko tehnyt asian minkä olet pyytänyt ja niin kauan kun ei valmista tule ei tehdä mitään muutakaan. meillä lapset jo isompia, mutta kokeilee säännöllisin väliajoin, että josko antaisin periksi. viime viikollakin, kun kukkapurkki tippui kun siihen osui mandariini kun se oli jostain kumman syystä pallona(sisällä kun ei palloa heitetä), aivan pokkana tultiin sanomaan, että ei oo koskettu. sanoin, että meillä ei ole kummituksia ja sitten siivoamaan jäljet pois, kyllä niitä nauratti itseäänlin kun menivät imuroimaan ja pyyhkimään jälkiä ja tiedän, että tälläistä vahinkoa ei nyt sitten hetkeen satu.

Alkuperäinen kirjoittaja älä huuda!!!:
siis pysy rauhallisena ja johdonmukaisena. on aikaavievää ja työlästä, mutta katso ja tarkasta onko tehnyt asian minkä olet pyytänyt ja niin kauan kun ei valmista tule ei tehdä mitään muutakaan. meillä lapset jo isompia, mutta kokeilee säännöllisin väliajoin, että josko antaisin periksi. viime viikollakin, kun kukkapurkki tippui kun siihen osui mandariini kun se oli jostain kumman syystä pallona(sisällä kun ei palloa heitetä), aivan pokkana tultiin sanomaan, että ei oo koskettu. sanoin, että meillä ei ole kummituksia ja sitten siivoamaan jäljet pois, kyllä niitä nauratti itseäänlin kun menivät imuroimaan ja pyyhkimään jälkiä ja tiedän, että tälläistä vahinkoa ei nyt sitten hetkeen satu.

välillä se onnistuu, mutta yleensä väsymyksen takia napsahtaa helposti.
ja nyt aamulla oli tilanne että meillä oli todella kiire viedä esikko eskariin eikä ollut aikaa pienemmän pelleilyille

Minulle on tosi vaikeaa käsittää, että sisarukset ovat niin erilaisia. Meidän esikoinen on aina ymmärtänyt melko pienestä ja pelästynyt, jos vähänkin tiukemmalla äänellä sanotaan. Kuopus sen sijaan ei tunnu edes tajuavan, että häntä komennetaan: tekee ihan oman päänsä mukaan, vaikka täyttää jo kohta kolme. Hermot menee mullakin säännöllisesti!

joo ja lapset on hyviä hyödyntämään kiirettä, väsymystä ja muuta. mitä sitten jos äiti huutaa, kyllä se siitä rauhoittuu ja hyvässä lykyssä pyytää anteeksi ja palkitsee, kun on huono oma-tunto. Siis se tyhmä äiti, mitä mä oon joskus saanu kuulla, niin sillä on pitkä muisti. mihis meillä nyt on kiire, ei sulla ollu aamullakaan kiire mihinkään, jos oltiin menos esim. uima-halliin. sitten tulee sellainen ei, äiti tyhmä(vitsi se muisti)). tai että saanko mennä kaverille joo heti ,kun huonees on siivottu ja olet syönyt. toimii. nykyään jo kysellään, että voisko auttaa jotenkin, tyhjentää konetta tai laittaa pyykit ja se on sen merkki että tarviis vähän karkkirahaa ja euro tai kaks riittää.

meilläkin lapset on täysin eri påuusta veistetyt...esikoinen on just tuollainen ap:n kuvailema huuhailija, jos käsket siivoomaan, nostaa ehkä yhden tavaran paikalleen ja sit pikkusisko siivoo kiltisti loput, joka ikisestä asiasta saa sanoa sen miljoona kertaa, ennenkun menee perille, eikä aina sillonkaan.
Ollut pienestä asti samanlainen, ikää nyt jo 10v, eikä taida ainakaan helpottaa elämä tuon rakkaan jästipä'än kanssa!

Yhteistyössä