Näkyykö Halloween teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uteliaisuuksissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uteliaisuuksissa

Vieras
Olen aina pitänyt Halloweenia enemmän Amerikkailaisena juhlana. En ole halunnut lapsiani opettaa viettämään Halloweenia mitenkään. En toki kielläkkään jos haluat leikkiä naamiaisia tms. kavereiden kanssa. On toki puhuttu mikä Halloween on ja miksi sitä Amerikassa vietetään.
Minusta vain tuntuu että Halloweenin nosto esille Suomessa on enemmänkin markkinavoimien aikaansaannosta.

Onko teidän perhe ottanut tavaksi juhlia Halloweenia vuosittain?

Joo, vasta viidet juhlat tulossa lapsilla.

Markkinat tai ei niin ihan kiva vaan kun tulee piristystä lasten arkeen pimeänä vuodenaikana. Vanhemmat voi itse valita, kuinka paljon ostohulinaan lähtee mukaan.

Musta Suomessa vois markkinoida mieluummin Kekrijuhlaa Kekri – Wikipedia. Ois sit ainakin suomalaista hömppää.

Musta on kans kiva et on jotain vähän spesiaalimpaa täs syksyllä. Vaikka tota jouluu yritetään änkee jo lokakuun alusta joka paikkaan. Me ollaan lapsen kans menossa ekaa kertaa Halloween-juhliin ens viikonloppuna. Kotona ei näy muuta kuin yhden kurpitsalyhdyn muodossa.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Ei näy meillä mitenkään. Lauantaina voidaan mennä Stoaan Kauhua kakaroille-tapahtumaan, jos lapset haluavat. Kynttilöitä sen sijaan ajattelin laittaa palamaan viikonlopuna veljeni muistolle.

Ei mun tietaakseni taalla Kanadassa silla mitaan juhla-arvoa ole.
Se vain on ilta, jolloin on jokin syy kerata karkkia ja lapset ja jotkut aikuisetkin voivat naamioida itsensa.
Tuskimpa silla on enaa mitaan alkuperaista merkitysta missaan.

Mummeliisa!!!

Jokunen tovi sitten päivitit johonkin kuvaketjuun tms. kuvia teidän halloweenista. Mä haluisin ukolle näyttää niitä kuvia missä oli kaikenmaailman koristeita, mutta missä ne kuvat on. Muistatko?

meillä kai pitäisi näkyä, viime vuonna meillä oli hitosti koristeita, jack o lanterneitä itse tehtyinä, paahdettuja kurpitsan siemeniä ja piirakkaa. Nyt ei taida yltää samaan (laiska+flunssa) vaikka olisihan se kivaa lapsille viettää samoja juhlia kuin isänsä. Ehkä ensi vuonna voi yrittää ennemmän esiin ku lapsetkin on vähän isompia :)

Yhteistyössä