Nalkutuksen vaikutus parisuhteeseen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemusta on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Naiset ovat unohtaneet kokonaan ensin luotiin mies ja nainen sitten palvelemaan miestä,näen on muissamaissa.Meillä suomessa on annettu liikaa valtaa naisille ja heistä suurinosasta haluavat olla niskanpäällä määräämässä miestään.Ennen naiset kunniottiva miestään erilailla,nyt miehiin puretaan nalutuksen muodossa uhkaamalla avioerolla.Veljeni aikoinaan antoi piiskaa ,kun tämä nalkutti 30-vuotta piiskauksen jälkeen nalatus loppui lokonaan.Itselläni on nalkuttava puolisoni ihan turhasta usein,usein uhkaa lähteä sanon joka kerta siitä vaan suomi on vapaa maa,loppuu siihen.

[QUOTE="kyllästynyt";22204544]Mistään ei saisi miehille sanoa kun se on vaan nalkuttamista.. vessan lamppu on ollut kuukauden toimimatta - ei saa nalkuttaa. Laatikosto on romahtamaisillaan miehen dvd-kokoelman painosta mitä ei ole saanut siivottua - ei saa nalkuttaa. Treenivaatteet jätetään joka vitun ikinen kerta treenikassiin ja se kassi keskelle eteisen lattiaa - ei saa nalkuttaa.

Toki voisin itse vaihtaa lampun, siivota laatikoston ja viedä ne treenivaatteet pyykkiin ja korjata kassin kaappiin - sen lisäksi että hoidan koko huushollin yksin (imuroinnit, pyykkäyksen, tiskit, lakanoiden vaihdon, lattioiden ja ikkunoiden pesut ym siivoukset, yhteisten laskujen maksun, kauppalistan teon ja kokkaukset jnejnejne) Näistäkin olen suhteen alussa "nalkuttanut" = pyytänyt osallistumaan, mutta en jaksa enään vaivautua.

Kyllä se niin on että miehen välinpitämättömyys kotiasioiden hoidon suhteen tuhoaa sen suhteen, ei naisen nalkutus. Se vaan on niin helppo naiselle sanoa että älä nalkuta kun jotain pyydetään tekemään, tehdään naisesta se kenessä on kaikki vika..[/QUOTE]

Olen ihan täysin samaa mieltä. Jos nainen nalkuttaa, eli sanoo aina samoista asioista, miehen kannattaisi mennä itseensä, eikä valittaa kun nainen nalkuttaa. Aika harva nainen varmaan nalkuttaisi jos häntä häiritsevät-usein ihan todelliset-asiat korjaantuisivat miehen toimesta.

Itse olen yrittänyt vähentää nalkuttamista, mutta sille ei voi mitään, kun joskus alkaa ärsyttää, kun aina kun tulen töistä iltavuorosta yhdeksältä kotiin, keittiö on kuin pommin jäljiltä, vaikka olen lähtiessäni siivonnut sen. Nyt viime aikoina olen onnistunut skarppaamaan, ja esim. tänään sanoin nätisti, että kulta, viitsisitkö laittaa astiat koneeseen ja pyyhkiä tiskipöydän kun ehdit? Mies sanoi että tottakai, teen sen heti aamulla. Nyt minä naputtelen läppäriä tässä keittiössä, ja koitan olla katsomatta tuonne tiskipöydän suuntaan, ettei ala tulla houkutusta siistiä paikkoja, ja sitten sen jälkeen valittaa asiasta tyyliin "aina minä joudun korjaamaan sun jälkesi jne." :cool: Hoitovapaalla kun on, hänellä olisi kyllä aikaa siivota keittiö ja tehdä muutenkin enemmän kotitöitä, eikä odottaa että minä tulen fyysisestä työstäni ne tekemään. Mielestäni on vain inhimillistä, jos esim. minä en joka päivä jaksa sanoa asiasta nätisti.

Minusta koko sana nalkuttaminen on ihan syvältä, ja syyllistää naista turhaan. Kun useinmiten tosiaan on aihetta, ainakin mulla, kun on mies joka on laiska tekemään kotihommia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Et kai sä nyt turhasta ole "nalkuttanut"?

Mä inhoan sanaa "nalkuttaa". Se on miesten keksintöä ja mä en tohon taivu. Mä en nalkuta, mä sanon jos on jotain sanottavaa ja toivon että mulle sanotaan myös jos jotain sanottavaa on. Mä en siis nalkuta.

en kans pysty käsittää sanaa nalkuttaa. mä en myöskään nalkuta, vaan jos on jotain epäkohtia, niistä sanon. ei se oo nalkuttamista. mitä se nalkuttaminen muka ees on? jos miestä ärsyttää joku asia ja se siitä sanoo, ni mitä se sit on, jos naisen vastaava on nalkuttamista :D

Tuskin kukaan huvikseen "nalkuttaa". Kyllä parisuhteessa on varmasti muutakin vialla kuin sinun sanomiset. Pyydäppä miestä auttamaan sinua ja muuttamaan käytöstään niin että sinulla ei ole koko aikaa tarvetta sanoa jostain..

Yleensä parisuhteessa kannattais molempien välillä muistaa, että aikuista ihmistä ei mikään pitele samassa huushollissa. Välillä se unohtuu arjessa. Pitäisi kohdella toista niin että hän haluaa pysyä luonasi..

Minä olin "nalkuttaja" edellisessä suhteessa. En ole enää uudessa. Edellisessä olin tyytymätön koko suhteeseen. Uudessa en ole. Olen myös tehnyt töitä sen eteen etten nalkuttaisi, joskus kun pieni nalkuttaja minussa nostaa päätään. Kun tekee mieli sanoa turhasta, koitan pitää suuni ja miettiä onko aiheellista todella. Nyt olen kuitenkin tyytyväinen meidän elämään, mitä sitten jos sukat on siellä täällä ja tyhjät tölkit pöydällä, niinkuin monesti on. Jos oikein ärsyttää vien vaatekasat mytyssä miehen vaatekaappiin. Ovathan "puhtaita" koska niitä ei ole viety pyykkikoriin ;)

Mistään ei saisi miehille sanoa kun se on vaan nalkuttamista.. vessan lamppu on ollut kuukauden toimimatta - ei saa nalkuttaa.
- onko niin vaikeaa vaihtaa itse uusi??

Laatikosto on romahtamaisillaan miehen dvd-kokoelman painosta mitä ei ole saanut siivottua - ei saa nalkuttaa.
siirrä dvd:t lattialle tai osa niistä

Treenivaatteet jätetään joka vitun ikinen kerta treenikassiin ja se kassi keskelle eteisen lattiaa - ei saa nalkuttaa.
- anna olla :D kun se pari kertaa lähtee treeneihin vanhoissa aromikkaissa vermeissä, josko oppisi. Siirrät vaan sen verran sivumpaan ette itse kompastu ;)

Mä en ymmärrä miksi asioista pitää kiukutella. Joko teet sen kuten haluat (itse) tai annat toisen tehdä sen tavallaan. Jos sukat häiritsee, kerää ne pois tai anna likaisten sukkine loppua. Hommaat vaan jättimäisen korin jonka laitatkeskelle olkkaria ja sanot miehelle että treenaa koripalloa, vain korissa olevat vaatteet peseytyy. Ja pidät pääsi. Veikkaan että viimeistään kun anoppi tulee kylään ja kysyy miksi kori on keskellä, vastatessasi "poikasi ei muuten osaa laittaa likaisia vaatteita sinne" homma muuttuu...

Mä en ymmärrä miksi asioista pitää kiukutella. Joko teet sen kuten haluat (itse) tai annat toisen tehdä sen tavallaan. Jos sukat häiritsee, kerää ne pois tai anna likaisten sukkine loppua. Hommaat vaan jättimäisen korin jonka laitatkeskelle olkkaria ja sanot miehelle että treenaa koripalloa, vain korissa olevat vaatteet peseytyy. Ja pidät pääsi. Veikkaan että viimeistään kun anoppi tulee kylään ja kysyy miksi kori on keskellä, vastatessasi "poikasi ei muuten osaa laittaa likaisia vaatteita sinne" homma muuttuu...[/QUOTE]

No kerropa miten pitäisi toimia jos mies on laiska tekemään kotitöitä, vaikka asiasta on keskusteltu monia kertoja asiallisesti, ja mies luvannut alkaa tehdä enemmän? Jos on muuten hyvä mies, ei nyt sen takia erotakaan viitsisi. Pitäisikö vaan tehdä itse mukisematta, tai jättää tekemättä? Ei saisi koskaan sanoa asiasta ettei ole nalkuttaja?

Mäkin olin nalkuttaja edellisessä suhteessa, mutta nykyisessä en. Nykyinen mies jopa ihmettelee miten ex saattoi valittaa siitä että nalkutan koko ajan tai syytellä meidän ongelmien johtuvan siitä, kun enhän minä tee ikinä niin.

En ole harjoittanut itsehillintää nitistääkseni sisäisen nalkuttajani tai päättänyt olla parempi vaimo, nykyinen mies vaan osaa kuunnella kerrasta ja haluaa toimia niin, että molemmilla on hyvä olla. Eikä meidän suhteessa kaikki ole yksin mun vastuulla miehen rellestäessä ympäriinsä, niinkuin edellisessä suhteessa.

Itsekin pyrin siihen, ettei hänen tarvitsisi toista kertaa sanoa harmittavasta asiasta. Joskus mulla saattaa tiskit jäädä lojumaan tai likaiset vaatteet tai en ilmoita menoistani ja hän joutuu ihmettelemään kun ei saa mua kiinni mistään, mutta en pidä sitä nalkutuksena, jos hän niistä useamman kerran joutuu sanomaan, vaan ihan asiallisena huomautuksena johon ihan tosissaan yritän reagoida. Kivempihan täällä on olla kun keittiössä mahtuu tekemään jotain eikä lattia ole likaisten vaatteiden peitossa ja se nyt vaan on paskamaista käytöstä toista kohtaan lähteä omille teilleen ilmoittamatta yhtään milloin tulee takaisin.

Jos oon ihan puhki enkä jaksa hoitaa mulle kuuluvia tehtäviä, niin ainakin pahoittelen asiaa enkä ala raivota miehelle nalkuttamisesta.

Kerron oman, hermoja raastavaan kokemukseeni besserwisser-boheemi-nalkuttajamiehestä, jonka kanssa olen ollut avoliitossa jo yli 3 vuotta. Aluksi suhteemme oli huumaa ja pilvillä leijumista, niinkuin varmaan monen parinmuodostanella kumppaneilla ensi-alkuun. Hyvin pian kävikin kumppanini luonne selville ja se on ollut omiaan nakertamaan suhdettamme, alentamaan itsetuntoni lähes maanrakoon ja syövyttänyt tunteeni häntä kohtaan lähes olemattomiin. Olen itse tunnollinen, ahkera, kovasti työtä tekevä ja järjestelmällinen. Arvostan siisteyttä, puhtautta, järjestystä ja ennenkaikkea rauhaisaa ja rakkaudellista parisuhdetta ja elämää ylipäätään. Yhteisiä lapsia meillä ei onneksi ole ja jos minusta on kiinni, ei tulekaan.

Mieheni puuttuu jokaiseen asiaan, asiayhteyteen, sanaan, käsitteeseen, tekoon, ohimenevään ilmeeseen, eleeseen, mielipiteisiin jne jne... Analysoi juurta jaksaen, kuin rakastaen omaa ääntään. Tuomitsee, hylkää tai korjaa jatkuvasti muiden mielipiteitä tai tunteita mitä ihmeellisimmistä aiheista ja asioista. Hän vähättelee niitä jälleen analysoiden, kaikkitietäväisenä, eikä puheesta tai aiheesta meinää tulla loppua, kun alkuun on jo päästy. Vikoja löytyy tuntuvan muista, mutta mieheni perustelee aina juurtajaksaen omat motiivit ja mielipiteet aiheesta kuin aiheesta. Hän tietää, naisen kuukautiskieerosta, anatomiasta ja hormonaalisista asioista lähestulkoon kaiken ja niitä jaksaa selitellä myös minulle.

Vähättelee ongelmiani, myös edellämainituilla ajanjaksoilla, jolloin pinnani on todella kireällä ja kiertoni reistailee tai vuotoni ja kipuni ovat sitä luokkaa, että tekisi mieleni jo ampua koko mies. Hän paasaa loputtomasti, heti aamusta alkaen, että kuukautiskiertoni ei voi olla normaaleja, käyttäydyn epänörmaalisti, kun kirjoissa mainitaan, että nainen on ytleensä väsynyt pms oireissaan, muttei se tarkoita sitä, että täytyy olla hermostunut tai kireä. Eli, silloin kuin hänelle tilanteet sopii paremmin ei ole niin paljon asiaa, mutta kun näkee toisen tuskailevan tai kiukustuvan jatkuvasta jäpätyksestä tai yksinkertaisesti vain hermostuvan niistä, ei se olekaan enää edullista hänelle ja vika löytyy aina ihmisestä, ei itse asiasta, kun kerran on lukenut sitä ja lukenut tätä ja siinä kirjassa asiantuntijat sanoivat niin tai näin...

Jos hänellä on kipuja, ylittyvät ne kaikkien muiden ihmisten kipujen vaivojen yläpuolelle. Mieheni on suurpiirteinen, ei niin koveín siisti ja järjestelmällinen, joten jatkuvasti saan korjata hänen jälkiään, mutta koitan tehdä sen vaieten, koska jos asiasta sanon, alkaa suunnaton huuto ja nalkutus siitä, että siivous ja siisteys ylipäätään eivät ole maailmassa niitä tärkeimpiä asioita, kuin esimerkiksi itsensä sivistäminen ja jatkuva asioiden puiminen, jotta asiat ja asiayhteydet selventyisivät jne jne...

Hän myös päättää, milloin minun on mentävä kampaajalle tai kuinka laitan meikkiä, se harva kerta kun meikkiä joskun silmiini sipaisen. Hän päättää tai vähintäänkin antaa ohjeita siihen, kuinka pukeutua mihinkin tilaisuuteen. Mihinkään en voi mennä yksin. Hänen on aina oltava mukana. Hän kontrolloi minua jatkuvasti ja jos hän poissa kotoa, esim työmatkoillaan tai mökilämme, soittaa hän kymmeniä kertoja päivässä, sekä viestittelee vähintään yhtä paljon ja huutaa kituset punaisina, mikset heti vastaa, jos en sillä sekunnilla pääse vastaamaan hänen soittoonsa. Minun pitäisi pystyä puhumaan hänen kanssaan henkeviä ja puida asioita ja suhdettamme juurta jaksaen yhä uufdestaan ja uudestaan, niin menneitä kuin nykyisiäkin. Minun vastaukset ja ajatukset tuntuvat aina olevan vääriä tai kaukaa haettuja, mutta hänen vastaukset ja mielipiteet ovat aina oikeita, koska niissä on aina jonkun viisaamman asiantuntijan tai terapeutin periaate takana. Intiimi asiat ovat jo menneet suhteessamme kovin yksi puolisiksi. En ole enää halukas hänen kanssaan juuri mihinkään. Seksimme on mielikuvitusetonta ja nyt kovin yksipuolista ja sekin on minun syy....

Mietin, kuinka kova ja kestävä ego voi ihmisellä olla, että kykenee olemaan juuri sellainen kuin on. Hän ollut toistakymmentä vuotta ennen minua edellisessä avioliitossa ja mietin myös onko minussa vika vai millä voimalla on ex-vaimo jaksanut häntä kuunnella niinkin pitkään?? Minua rakastaa kovin ja tunnen olevani kuin vankilassa tässä suhteessani. Jos harkitsen eroa ja poismuuttoa, minua uhkaillaan milloin milläkin asialla, suurin kirosana on raha, jonka mieheni ottaa toistuvasti puheeksi. En saisi mitään, sillä kaikki mitä minulla tai meillä on, on ainoastaan hänen ansiostaan. Asumme minun ostamassani ja nimelläni olevassa omakotitalossa, jonka kuluihin hän ei säännöllisesti edes ota osaa. Teen kaiken kotona yksin töitteni ohessa, myös huolehdin hänen lapsistaan ex- avioliitosta, kun tulevat meillä käymään. Lapset valittavat isänsä luonteesta ja kiusoittelevatkin isäänsä usein hänen edessään ja selkänsä takana. Ääntä saa mahtua ja mieheni tuo kaikki mahdolliset epäkohdat esiin kaikkien kuullen, oli asia kuinka henkilökohtainen tahansa. Niitä käsitellään lasten tai naapurien kuullen suureen ääneenja voitte vain kuvitella, miltä minusta tuntuu. Häpeä on lievä ilmaus.... Onko kanssa sisaria näillä palstoilla? Olen valmis lopettamaan suhteemme, mutta sehän on kuin maailman loppu ja minussa täytyy mieheni mukaan olla todella jotain ongelmia, kun sellaista edes suunnittelen. Tarvitsen asiantuntijan tai vähintäänkin terapeutin apua hänen mielestään. Olen jotenkin niin väsynyt.....
Mitä teen?

[QUOTE="vieras";22204266]Mä en ymmärrä miks niin monet naiset nalkuttaa?? Mitä väliä sillä on jos on sukat lattialla tms perus-nalkutus-aiheita.. Mun mieheen ainakin tehoaa huomattavasti paremmin vastaava käytös. Eli,jos esim mua ärsyttää kun se AINA (oikeesti jokaikinen kerta,ollaan asuttu saman katon alla n 8,5 vuotta) jättää tyhjän maito/mehutölkin keittiön pöydälle tai tiskialtaan reunalle,niin sen sijaan että joka kerta nalkuttaisin asiasta mä vaan hiljaa kannan sen purkin sen nenän eteen,siis niin että se häiritsee sitä. Jos vaikka telkkaria kattoo niin siihen tv-tasolle ruudun eteen vien. Ei paranna tapaa mutta purkki menee hyvin äkkiä roskikseen eikä kummankaan tarvii äksyillä.
Muutenkin,keskustelkaa ja yrittäkää ite sopeutua toistenne tapoihin![/QUOTE]

juu mut toi sun tapaskin alkaa jossain vaiheessa ärsyttään toista.... ajattelee ja kommentoi hyvin äkkiä, että miksi ei samalla vaivalla laita roskiin kun kantaa sen eteen, eli mies kokee sen vahvasti v....na

Jos nainen nalkuttaa, eli sanoo aina samoista asioista, miehen kannattaisi mennä itseensä, eikä valittaa kun nainen nalkuttaa. Aika harva nainen varmaan nalkuttaisi jos häntä häiritsevät-usein ihan todelliset-asiat korjaantuisivat miehen toimesta.

Jotain tällästä mäkin ajattelen. Elin vuosia suhteessa jossa kuulemma olin nalkuttaja. Koska aina tuli samoista asioista sanomista. JA yritin mieheltä kysellä, että kummassakohan tässä on nyt syytä, niin aina minussa, tyyppi teki samat hommat vuodesta toiseen, vaikka tiesi että toisin on sovittu.

Ja minä se tutkin itseäni, mietin suhdetta ja olin valmis kääntymään vaikka miten päin, että hommat toimis, kunnes lopulta tulin järkiini.

Nykyisessä suhteessa meillä ei ole nalkuttanut kumpikaan ikinä.

meillä mies kokee kaiken nalkutuksena, jos siis pyydän astianpesukoneen tyhjentämään/täyttämään, huomautan että koti on yhtein projekti, kun sanon likasista parittomista sukista, jos kehoitan laittamaan omat likaiset astiansa koneeseen..

kaikki mistä huomautan/ sanon on nalkutusta

nalkuttaminen on turhauttavaa. Miesten/naisten tulisi kasvaa aikuiseksi ja kantaa kortensa kekoon.Koti ja perhe on yhteinen asia ja vain pienillä lapsilla on oikeus olla passattavana.

Yhteistyössä