Nämä nykyajan ulkonäkökriteerit ovat kyllä aivan kamalia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piina"

Vieras
En yhtään ihmettele että teinit ovat epävarmoja ulkonäöstään. Minulle on nyt vasta aikuisiällä kuin varkain tullut näitä "kriisejä" ulkonäöstä, kun joka tuutista tulee tätä miltä pitäisi näyttää ja plastiikkakirurgia alkaa olla suomessakin ihan arkipäivää.

Minussa on nykykäsityksen mukaan mm. seuraavat "viat", joihin en ole ennen osannut kiinnittää mitään huomiota:

- "Aatelisnenä" Nykyään pidetään itsestäänselvänä, että tällainen korkea nenänvarsi pitäisi leikata "normaaliksi", eikä sitä pidetä millään tavalla kauniina.

- "Persjalkaisuus" Olen siis tyypillinen persjalkainen suomalainen, pituutta 166cm ja tästä pituudesta vain n.90cm on jalkoja. Tätä vikaa on paha korjata joten olen ikuisiksi ajoiksi tuomittu.

- Isot korvat. Korvani eivät ole ulkonevat eli "höröt", mutta korvat ovat muuten suuret. Nykyään pitäisi olla pienet ja lähes huomaamattomat korvat.

- Omat, aika vinot hampaat. Nykyään ei televisiossa tai lehdissä näe enää ihmisiä, joilla olisi omat hampaat, vaan lähes kaikilla on järjestään kuoret, jotka lisäksi ovat luonnottoman valkoiset.

- Keskikokoiset, ehkä nykykäsityksen mukaan vähän pienet rinnat. Suomessakin on valitettavasti ihan arkista, että hommataan silikonit. Normaalin kokoisetkin rinnat ovat nykyään pienet.

Tässä ainakin osa, lisää löytyy varmasti. Olen yhtä vikaa, kuinkahan kehtaan kohta mennä ovesta ulos.

**Huomatkaa että tekstissä on myös sarkasmia**

Hauskinta näissä kauneusihanteissa on että näitä ei esiinny missään todellisessa, vain ja ainostaan naisten lehdissä. Miehille kelpaa aina ja varmaan ikuisesti se "huora/madonna" tyylinen pakkaus, poislukien metroseksuaalit jotka arvioivat naisia vaatteiden perusteella.

Kun me ollaan vanhoja, niin harvempi nainen vanhenee ilman botoxia. Pitää olla tosi rohkea ja melkein kapinallinen,jos ei anna ruiskuttaa sitä itseensä, kun muut ympärillä pysyvät rypyttöminä. Mä en aio suostua rypyttömyyden vaatimukseen!
Ja pidän erittäin paljon pienistä rinnoistani, en ikinä antaisi leikellä niitä.

Miehet tykkäävät tavallisista naisista, koska ovat itsekin epätäydellisiä. Paitsi tietysti jotkut hullut, mutta toivottavasti heille riittää samankaltaisia naisia. Epätäydellisyys on mukavaakin, kun ei tarvitse ylläpitää vaivalla saavutettua täydellisyyttä.

T. Epätäydellinen (keltaiset hampaat, pienet rinnat, rumat kynnet, pottuvarpaat, lättäjalat, isot ihohuokoset, ohut tukka, pottunenä, lyhyet jalat...)

- "Persjalkaisuus" Olen siis tyypillinen persjalkainen suomalainen, pituutta 166cm ja tästä pituudesta vain n.90cm on jalkoja. Tätä vikaa on paha korjata joten olen ikuisiksi ajoiksi tuomittu.
*** mulla lahkeen sisämitta 74 cm, koko pituus 165 cm

- Omat, aika vinot hampaat. Nykyään ei televisiossa tai lehdissä näe enää ihmisiä, joilla olisi omat hampaat, vaan lähes kaikilla on järjestään kuoret, jotka lisäksi ovat luonnottoman valkoiset.
*** sama täällä

*** reitevä ja persevä, onneksi jonkinlaiset tissitkin tasapainottamassa

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23433219:
Kun me ollaan vanhoja, niin harvempi nainen vanhenee ilman botoxia. Pitää olla tosi rohkea ja melkein kapinallinen,jos ei anna ruiskuttaa sitä itseensä, kun muut ympärillä pysyvät rypyttöminä. Mä en aio suostua rypyttömyyden vaatimukseen!
Ja pidän erittäin paljon pienistä rinnoistani, en ikinä antaisi leikellä niitä.

Aion todellakin olla kapinallinen ja vanheta luonnollisesti - ja silti tyylikkäästi! Voi että näin kauniin vanhan naisen eilen meidän lähikaupassa. Saatoin jopa vähän tuijottaa, kun vain mietin että miten voi olla nainen kaunis ryppyineen, silti elegantti ja sivistynyt. Ja se hymy... *kade*

Kommentoisin enemmänkin nykyajan muottia, jos tietäisin millaiset ulkonäkömuotit naisille oli vaikka 100 vuotta sitten?

Luulen, että tällä palstalla ulkonäöstä meuhkaa eniten nuoret ihmiset, siis ne harmaat mollaajat. Tai itseensä tyytymättömät. Totta kyllä, että mediallakin on osansa, mutta ei niitä laihdutus- ym. juttuja olisi niin paljon, elleivät ne myisi.

Onhan se tietysti harmillista, jos naama on kovin kurttuinen niin että näyttää äkäiseltä vaikka on iloinen ja ystävällinen luonteeltaan. Ensivaikutelma johtaa silloin aina harhaan... Ei kaada maailmaa, mutta kuitenkin.

[QUOTE="vierailija";23433273]Onhan se tietysti harmillista, jos naama on kovin kurttuinen niin että näyttää äkäiseltä vaikka on iloinen ja ystävällinen luonteeltaan. Ensivaikutelma johtaa silloin aina harhaan... Ei kaada maailmaa, mutta kuitenkin.[/QUOTE]

Eikö vielä kurjempaa ole liikkumattomaksi lamattu otsa... Vihainen vanha ihminen, joka näyttää ystävälliseltä ja nuorelta, vaan koska naama ei toimi. :)

Oon miettinyt samaa..ja huonon itsetunnon omaavana koen välillä tuskaisiakin hetkiä,kun hiukseni eivät kasva hyväkuntoisina pitkiksi eivätkä reiteni ole yhtä kapeat pohkeiden kanssa. Lisäksi mulla on nykerönenä,pyöreät posket ja pienet tissit. Mua luullaan sein nuoremmaksi kuin olen,mutta aina se ei tarkota hyvää. En ole sillä tavalla ylväästi kaunis,kuten aikuiset naiset ovat,olen ennemminkin söpö lapsekkaalla tavalla. En varmaan tuu koskaan puhkeamaan kukkaan,rypistyn suoraan tästä lapsennaamasta.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23433533:
Sulla saa olla millaiset haluat ja missä viihdyt. Lähinnä tollasia mietin, et jos ne pitäs olla mahdollisimman ohuet... Mä ainakin haluan lisää lihasta reisiini, koska sit ne ois paksummat.

No mä en oo kyllä nähny missään vaatemainoksissa tai muissakaan mediajutuissa naista,jolla ois paksut reidet. Ainahan ne on semmoset riisitikut ja jalat näyttää siltä että jatkuu ja jatkuu vaan..

mie oon liian pitkä naiseksi, liian laiha 178/56kg
rintani ovat ilmeisesti aivan liian pienet (siis mieheni on oltava homo kun tykkää musta)
perse on muka liian pieni, ja hampaani vinot, nenä on iso ja naamaoli kuulemma "luu naama" (palstalta kuultua :D)
sen lisäksi pukeudun väärin, olen mustelmilla enkä sovi edes siihen "oikeaan käsitykseen" naisesta ja vaimosta taikka edes äidistä
ja kaikesta tästä huolimatta olen tyytyväinen itseeni, en lähtisi leikkauksiin ja oikeastaan annan pit paut näille kauneus "kriteereille" koskaan en ole mitään miesten palvontaa halunnut taikka hakenut, naisista ei ole niin väliä ja riittää kunhan edes yksi mies (joka siis jo on) huolii omaksi ja tykkää :)

"Oon miettinyt samaa..ja huonon itsetunnon omaavana koen välillä tuskaisiakin hetkiä,kun hiukseni eivät kasva hyväkuntoisina pitkiksi eivätkä reiteni ole yhtä kapeat pohkeiden kanssa. Lisäksi mulla on nykerönenä,pyöreät posket ja pienet tissit. Mua luullaan sein nuoremmaksi kuin olen,mutta aina se ei tarkota hyvää. En ole sillä tavalla ylväästi kaunis,kuten aikuiset naiset ovat,olen ennemminkin söpö lapsekkaalla tavalla. En varmaan tuu koskaan puhkeamaan kukkaan,rypistyn suoraan tästä lapsennaamasta."

Ihan kuin mun tekstiä! Ja mä olen jo rypistynyt lapsennaamastani... Mutta ei se olekaan ollut niin kamalaa kuin luulin. Maailma on aina vaan mielenkiintoisempi, rakastan pohdiskella asioita, kokea vahvoja tunteita ja rypeä ihanissa muistoissa - kin - jo - ja nuuskia ilmaa kun tuomi kukkii. Mitä yhdestä ulkokuoresta! Eihän sitä täydellisenäkään kaikille kelpaa.

että nainen on kaunis kun on vähän jotain nyrjähtänyttä ulkonäössä. Olkaamme me kaikki epätäydelliset juuri niin rakastettavia, kauniita ja ihania kuin olemme ;o).

Ei kyllä tarvitse katsoa tätä palstaa pidemmälle löytääkseen kieroutuneita kauneusihanteita. Täälläkin jatkuvasti jauhetaan sivukaupalla siitä onko joku 167/61 "läski" vai ei... Näitä on ihan jatkuvasti... Samoin "minkäkokoiset tissit sulla on?", "miltä teidän 2-v tytöt näyttää, paljon painaa, kuinka pitkiä jne", "arvostelkaa mun kroppa", "miten mä laihdun", "miten mun pitäisi pukeutua"... Oma paino katsotaan joka päivä ja vyötäröä mittaillaan tuon tuostakin. Kertoo siitä, että monenkaan tavallisen naisen päässä ei taida paljon pyöriä muuta kuin oma ja muiden ulkonäkö. Se on todella surullista.

Yhteistyössä