Nami, kaalilaatikkoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä oon ala-asteesta asti kammonnu kypsää kaalia ja nyt vanhemmiten maistoin kaalikääryleitä ja meinas kyl oksennus lentää,en siis kertakaikkiaan pystyny syömään :x
mut aina kun joku mainitseekin kaalilaatikon,niin mun alkaa tehdä sitä mieli :o tää on niin outo juttu :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 14:23 kuha kirjoitti:
mä oon ala-asteesta asti kammonnu kypsää kaalia ja nyt vanhemmiten maistoin kaalikääryleitä ja meinas kyl oksennus lentää,en siis kertakaikkiaan pystyny syömään :x
mut aina kun joku mainitseekin kaalilaatikon,niin mun alkaa tehdä sitä mieli :o tää on niin outo juttu :D

Hih, kuulostaa oudolle. Sun pitäisi maistaa mun kaalilootaa. Mieskin aina inhonnut, mutta varmaan kun tulee töistä niin vetä taas yhden vuoallisen. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 14:26 vieras kirjoitti:
\

Hih, kuulostaa oudolle. Sun pitäisi maistaa mun kaalilootaa. Mieskin aina inhonnut, mutta varmaan kun tulee töistä niin vetä taas yhden vuoallisen. :D

anna ohje? =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 14:27 kuha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 14:26 vieras kirjoitti:
\

anna ohje? =)

:flower:
Kaalilaatikko

1 iso kaali
2 lihaliemikuutiota
1½ dl riisiä
1½ dl esikypsytettyjä, rikottuja ohrasuurimoita
n. 500 gr jauhelihaa
n. 3rkl siirappia (itse laitan sen desin, ehkä enemmänkin... :whistle: )
Suolaa
Valkopippuria

Valmistus:
Pilko kaali pieniksi suikaleiksi ja lisää vesi-lihaliemeen.
Anna kiehua n. 15min.
Lisää ohrasuurimot ja riisi.
Keitä, kunnes kaalit ja lisukkeet on kypsiä, n. 1½ tuntia.
Ruskista jauheliha ja mausta suolalla ja valkopippurilla.
Voitele vuoka, laita kaalit vuokaan (älä laita vielä tässä vaiheessa paljoa nestettä) sekä lisää jauheliha ja n. 3rkl siirappia ja sekoita.
Kaada nestettä sen verran, että se jää pinnasta noin 1cm vajaaksi.
Voit lisätä nestettä paiston aikana.
Paisteta n. 2 tuntia 175 asteessa kunnes pinta on tumma ja rapea.
=)

Yhteistyössä