nanni 1:stä 2:seen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

memmu89

Aktiivinen jäsen
21.11.2007
3 526
0
36
36
Eli oon ajatellu alkaa nyt antamaan sitä kakkosta tytölle. Mutta kun mulla on tuol kaapis täys nanni 1 sitä jauhetta niin voiko sitäkin antaa samaan aikaan kun kakkosta? Eli jos veisin sen ykkösen jauhepurkin äidilleni ja antaisin sitä ykköstä sit siel ku ollaan.... Onnistuuko tämmönen? Vai meneekö muksulla maha sekasin tai jotain? Auttakaa tyhmää.. :ashamed:

Ei todellakaan kakkosta vielä, se ei ole edes "pakollinen" vaan koko ensimmäisen elinvuoden ajan voi käyttää pelkkää ykköstä. Mun tutun vauvalle tuli kakkosesta ummetusta ja vatsanväänteitä, vaikka lapsi oli silloin jo 8 kk ja söi suurimmalta osin kiinteitä.

Miksi muuten edes antaisit kakkosta?

Alkuperäinen kirjoittaja just:
niin ja nan2 voidaan antaa alle 4kk jos lapsi ei saa enää rintamaitoa.

No mites jos mun tyttö on 6kk Imetän osittain ja syö toki jo kaikkea kiinteääkin. Millon mä vaihan sen ykösen kakkoseen. Siis yleensä ainaki illalla saa jo pullon ja varmaan tässä kohta lisääntyy se korvikkeen juonti!

Alkuperäinen kirjoittaja ä:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
niin ja nan2 voidaan antaa alle 4kk jos lapsi ei saa enää rintamaitoa.

No mites jos mun tyttö on 6kk Imetän osittain ja syö toki jo kaikkea kiinteääkin. Millon mä vaihan sen ykösen kakkoseen. Siis yleensä ainaki illalla saa jo pullon ja varmaan tässä kohta lisääntyy se korvikkeen juonti!

Sullahan alkaa kohta kiinteiden syöttäminen ja silloin maidon määrä vähenee. Eikä vaihtoa ole pakko tehdä ellei kasvu hidastu.

Tuttelissa ikäraja on muuten 6 kk.

Kakkosta aloin antamaan 4kk iässä ja välillä se oli loppu kaupasta niin annoin ykköstä sitten vaikka oli jo 8kk.

Ja tosiaan jos ei imetä voi kakkosta antaa heti ihan vastasyntyneelle.
NAn kyseeessä.

Yhteistyössä