Närästää ja on paha olo - mitä muuta tää vois olla kuin...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Tuleeko kenelleekkään mieleen minkä muun sairauden tai tilan oireina voi olla närästys ja huonovointisuus, kuin juurikin raskauden? Mulla ei närästystä ole ollut koskaan muulloin kuin ollessani raskaana. Olen myös yleensä raskauden ensimmäiset 20 viikkoa voinut todella huonosti. Nyt tämä huonovointisuus on samantapaista.

Menkkojen pitäisi alkaa nyt ennen viikonloppua, joten täysin mahdotonta ei varmasti ole, että voisin olla raskaana. Haluaisin kuitenkin kuulla voisiko kyse olla jostain muusta esim. sairaudesta? Olen stressannut aika paljon viime aikoina työni vuoksi, joten mielessä kävi myös vatsahaava... eikös närästys kuitenkin johdu siitä, että vatsahappo pääsee nousemaan ylös vatsalaukusta? Saa nauraa vapaasti nyt.. en ole mikään hoitsu ammatiltani. :)

Hmm, no mulla on joskus vatsatauti tullut tuollaisena. Itsekin säikähdin olevani raskaanaa, mutta meni sitten lopulta ohi. Kesti kyllä pitkään, mutta uskoisin että oli vatsatauti kun muu perhe oksensi.

Närästystä mulla on vaan näin iltaisin ja yleensä tulee samalla kun menen nukuttamaan lastani - eli menen pitkälleni. Tuo pahoinvointi ei ole samaan aikaan närästyksen kanssa vaan sitä on nyt ollut pari päivää päiväsaikaan, etenkin kun hoidan päivittäisiä askareita tulee ensiksi ihan uupunut olo, sitten alkaa heikottamaan ja lopuksi vielä oksettaa...ja sitten nuo kaikki tuntemukset yhdistyvät eivätkä lopu ennen kuin menen pitkäkseni ja otan jotakin syötävää. Olen tottunut tekemään paljon töitä, joten tämä on mielestäni huolestuttavaa, etten pysty edes yksinkertaisempia asioita tekemään ilman tuota huonoavointia.

Jospa tämä nyt vaan olisi sitten stressistä johtuvaa. Jos ei menkat ilmaannu tällä viikolla pitää kai hakea Apteekista testi ja selvittää voisiko raskaus kuitenkin olla syy kamalaan oloon.

Onko muuten vinkkejä miten arjessa saisin tuota stressitasoa laskettua? Opiskelen täysipäiväisesti ja käyn töissä sekä hoidan tietysti muita arkiaskareita. Myös harrastuksissa olen yrittänyt käydä, mutta innostus liikuntaharrastuksiin on ollut kateissa noin kuukauden verran. Yleensä liikunnan jälkeen ei ole hyvä olo vaan lihakset ovat kipeinä, jalat tohjona ja toivoo salassa ettei seuraavaa kertaa tulisi koskaan. Harrastan samaa lajia toista vuotta ja kivut ovat olleet samat aivan harrastuksen alusta lähtien. Koska olen juuri siirtynyt kilparyhmään harjoittelen lajia 6-10 tuntia/viikko. Harrastaessa se tuntuu kivalta, mutta kun parin tunnin jäkeen lähtee kotiin on fiilis tosi alamaissa. En tiedä voisiko se olla syyllisyyden tunnetta siitä, että vapaa-ajallani harrastan jotain näin intensiivisesti?