Narsisti kumppani jätti, mutta jätti myös arvet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tapailumme alussa hän oli aivan ihana, hurmaava, romanttinen. Ajattelin, että miten minä olen tuollaisen voinut löytää, tai itseasiassa hän minut kun houkuttelemalla houkutteli ensitreffeille. Kuukaudet kuluivat, rakastuin ja 9kk yhdessä olelun jälkeen meille sattui ensimmäinen varsinainen riitamme. Hän töksäytti erittäin tyhmän jutun, josta minulla meni vähän fiilikset ja olin pahalla mielellä ja hiljainen myöhemmin illalla. Kun hän kysyi miksi olen hiljainen, ja myönsin että hänen sanomisensa oli jäänyt vaivaamaan, hän tulistui täysin. Huusi keskellä katua jättävänsä minut. Olimme tuolloin matkalla, ja vietin koko yön itkien hotellihuoneessamme.Tuolloin hän sanoi ettei halua naista, jonka kanssa tulee riitoja ja mm. "kuinka voisin enää ikinä sua rakastaa". Ja kaikki tämä täysin mitättömästä, siitä että avasin suuni ja kerroin että minua harmitti hänen käytöksensä. Noh aamulla hän sitten pyysi kuitenkin anteeksi että oli "hieman ylireagoinut".
Tuo olikin sitten viimeinen kerta kun olen hänen suustaan kuullut sanat "anteeksi". Hän ei myöskään ikinä sanonut minulle "rakastan sinua", hän ei kuulemma ole kenellekkään ikinä niin sanonut eikä tule sanomaan. Rakastamisen hän on ilmaissut "rakastin sua joskus mutta en enää".
Meni pari kuukautta ensi riidastamme. tuli seuraava. Taaskin aivan täysin hölmö ja mitätön juttu josta hän tulistui ja oli taas jättämässä minut, ja lopulta piti monen päivän mykkäkoulun. En saanut sanoa sanaakaan tai edes puhua hänelle. Hölmöltä tuntui kun kodissa kaksi ihmistä monta päivää puhumatta. Ja hän kertoi syyksi että "koulutan sua niinku koiraa". Eli mykkäkoulut olivat aina minulle rangaistuksia. Joka kerta kun hän oli tarpeekseen saanut mököttää, hän jatkoi arkeamme kuin mitään ei olisi sattunut enkä ikinä saanut keskustella tai selvittää riitojamme hänen kanssaan. Lopulta elin kamalassa pelossa ja ahdistuksessa, olin täysin epävarma itsestäni enkä uskaltanut koskaan avautua mieltäni painavista asioista siinä pelossa että hän taas uhkaa jättää minut.
Sittennoin 1.5kk sitten hän riidan päätteeksi asetti minut kuukauden tauolle, jolloin jouduin muutenkin lähtemään opiskelupaikkakunnalle, mutta emme olisi edes viikonloppuja saaneet nähdä ja ehdoton ei oli yhteydenpito."Jos lähetät yhdenkään viestin, pidennän taukoa viikolla" Noh sitten hän itse 5 päivän tauon jälkeen minut pyysi takaisin kotiin, sanoi vain että on ollut koko viikon töissä eikä ole ehtinyt ajatella meidän asiaa. Kotona halasi ja sanoi "mun puolesta tää on loppun käsitelty" ja oli taas normaali.
Nyt sitten perjantainaminun oli pakko palata tuohon 1.5 kuukauden takaiseen riitaan (joka jäi täysin käsittelemättä ja halusin vain sen pois mielestäni). Noh tämä ei miehelle käynyt. Jätti ja sain pakata kaikki tavarani ja viedä heti pois. Ei minkään näköistä neuvottelua tai keskustelua. Ainoastaan "oon antanu sulle liikaa mahdollisuuksia muuttua muttet muutu. Rakastin sua joskus mutta enää en edes pidä susta. En halua enää ikinä nähdä tai puhua".

Ja tässä sitä nyt ollaan. Olen aivan rikki. Toisaalta olen tiennyt jo kauan ja sisimmissäni nytkin että tuossa suhteessa en olisi voinut enää elää, mutta nyt eron hetkellä tulee mieleen ainoastaan hyvät muistomme ja se rakkaus mitä meillä oli. Aina kun emme riidelleet elämämme tuntui täydelliseltä ja elin rakkaushuuruissa. Hän oli hellä ja huolehtiva.
Tulipas pitkä vuodatus, mutta auttaa ainakin minua selventämään ajatuksiani surun keskellä. Kellään kokemusta samankaltaisesta kumppanista?

Mies teki ison palveluksen sinulle, kun jätti sinut. Älä missään nimessä edes harkitse ottavasi häntä takaisin, kun hän sitä seuraavan kerran ehdottaa. Nyt on tilaisuutesi irtaantua miehestä, koska hän oli aloitteen tekijä. Myöhemmin se on huomattavasti vaikeampaa, sillä narsistia ei jätetä. Pelasta itsesi ja suuntaa katseesi tulevaisuuteen ja omaan paranemiseesi.

Haluat selvästikin elää jossakin unelmassa ja illuusiossa, mikä ei ole todellista. Myönnä se, että tavoittelet utopiaa, Älä satuta enää itseäsi. Pysy erossa tuosta miehestä. Hän vetää sinua vain alaspäin.

Eiköhän tuo ole ihan tarkoituksella tehty. Jos nyt menet takaisin, "pelisi" on menetetty lopullisesti. Sut on jo jätetty. Jos menet takaisin, niin hän tietää sinut täydeksi nyhveröksi, joka on täysin hänen hallinnassaan, etkä sen jälkeen osaa enää lähteä. Perustelet joka krt jäämistä noilla joillain ihanilla hetkillä, jotka on oikeasti veistetty vain sinun hämäykseksesi... voihan olla, että hänellä oli silloin ihan kivaa... mutta... hänen tulee aina saada olla niskan päällä. Aina. Haluatko alkaa elämään robotin elämää, jossa kadotat kokonaan oman itsesi?

Minulla ei ole kokemusta vastaavanlaisesta miehestä, mutta näin ulkopuolisen silmin voin sinulle kertoa, että hyvä, kun pääsi miehestä eroon. Hänen käytöksensä ei todellakaan ole normaalia, vaan henkistä väkivaltaa, mitä ei kenenkään tarvitse sietää. Tottakai teillä oli hyvät hetkenne, mutta tuollaisen miehen kanssa ei ole tulevaisuutta kenelläkään. Jos hän ei kykene vastaanottamaan toisen tarvetta selvittää riitoja tai ei kestä toisen pahaa mieltä, on hänen kanssaan mahdotonta jakaa elämänsä. Löydät paremman. Tsemppiä.

Uskomatonta...mulla kävi tänään samat puolen vuoden seurustelun jälkeen. Kyseessä on kyllä nainen joka on narsisti, tunnistan täysin noista piirteistä. Menin ihan lukkoon vahvana nuorena miehenä ja tein varmaksi vaan että en sanonu väärää, tai että hänellä oli hyvä olla. Pidin häntä temperamenttisenä, mutta joskus kun satuin heittämään jotain mun mielestä hauskaa jostain jutusta mihin hän liittyi, olin mä kuukauden tauolla samalla tavalla kun sä. Hän kävi siinä exäänsä panemassa välillä, olin täysin hölmö annoin anteeksi ja jatkoin suhdetta nimenomaan ne hyvät hetket mitä oli kesän alussa auttoi mua jaksamaan. Oon niin onnellinen että tänään tuli ns vika niitti, hän sanoi suoraan että meistä ei ikinä tuu mitään ja ei oo tullukkaan vaik yhessä aateltiin perhettä ja kotia. Olo on helpottunut ja äärimmäisen ahistunut samaan aikaan. Nyt pitää pysyä vahvana ja ei mennä takaisin

Uskomatonta...mulla kävi tänään samat puolen vuoden seurustelun jälkeen. Kyseessä on kyllä nainen joka on narsisti, tunnistan täysin noista piirteistä. Menin ihan lukkoon vahvana nuorena miehenä ja tein varmaksi vaan että en sanonu väärää, tai että hänellä oli hyvä olla. Pidin häntä temperamenttisenä, mutta joskus kun satuin heittämään jotain mun mielestä hauskaa jostain jutusta mihin hän liittyi, olin mä kuukauden tauolla samalla tavalla kun sä. Hän kävi siinä exäänsä panemassa välillä, olin täysin hölmö annoin anteeksi ja jatkoin suhdetta nimenomaan ne hyvät hetket mitä oli kesän alussa auttoi mua jaksamaan. Oon niin onnellinen että tänään tuli ns vika niitti, hän sanoi suoraan että meistä ei ikinä tuu mitään ja ei oo tullukkaan vaik yhessä aateltiin perhettä ja kotia. Olo on helpottunut ja äärimmäisen ahistunut samaan aikaan. Nyt pitää pysyä vahvana ja ei mennä takaisin

Joo ei todellakaan kannata mennä takaisin enää. Meillä oli tämän "tauon" aikana sopimus ettei saa olla muiden kanssa ja eipä siinä viidessä arkipäivässä pahemmin oltaisi ehdittykkään. Mutta silti tuntuu tämmöinen tauoille pistäminen siltä että pitää toista siinä vaan varalla. Ja jos tämä minunkin mieheni tuosta nyt yrittää taas viikon päästä vaik ilmoittaa että hänen puolestaan kaikki on taas ihan ok ja voin palata kotiin, niin erittäin tiukkaa tekee etten enää palaa mutta sitä en haluaisi. Joten toivottavasti ei minuun enää ota ollenkaan yhteyttä.

-Ap

Mun mies on tommonen ja ollaan oltu 10v yhdessä ja meillä on kaksi lasta... Valitettavasti tavallaan tajusin kuvion vasta lasten synnyttyä kun aina löytyi joku "ymmärrettävä" syy miehen käytökselle ja ylireagoinneille, lasten myötä olen itse niin väsynyt ettei ymmärrystä miehelle enää riitä mutta jotenkin on tottunut tuohon kiukutteluun eikä enää jaksa välittää. Itsetuntoa toki nakertaa kun nykyään jättämisuhkailun sijaan on päivittäistä kritisointia kaikesta ilman positiivista palautetta. En kehujakaan kaipaa mutta ei tarttis joka asiasta haukkua. Toivoisin että mies löytäisi uuden ja ottaisi eron koska lasten ja eroa seuraavan mahdollisen helvetin takia en viitsi erota. Lapsia kohtaan on kyllä reilu. Mutta omalta puoleltani rakkaus on jo loppuun kaluttu.

Oma miesystäväni suuttui viime kesänä, kun oli lomamatkamme ensimmäinen aamu ja erehdyin kysymään, että "millä mielellä olet". Suuttui tulisesti ja sanoi, että ny lähdetään takaisin kotiin. Suutuin kyllä itsekin sitten, menin yksin uimaan, mies mökötti autossa. Kun kysyin miksi suuttui tuommoisesta, niin sanoi, että enkö ole vieläkään oppinut käsittelemään häntä. No, ihme kyllä tilanne rauhottui, mutta parin päivän päästä tuli uusi riita, kun oltiin uimarannalla. Mies halusi harrastaa läheisyyttä, mutta sanoin, että käydään ensin uimassa. Siitä sitten suuttui ja uhkasi jättää minut pois kyydistä. Että oli kyllä tosi mukava loma.
Olen diagnosoinut persoonallisuushäiriön tälle miehelle ja nyt olemme tauolla, koska vaikka pääosin voi olla mukavaa, niin välillä on helvetti irti ja tuntuu, että toinen on kova kuin kivi.

Mies on useaan kertaan selvästi ilmaissut, ettei halua parisuhdetta kanssasi. Miksi ihmeessä roikut edelleen miehessä? Hyvä ettei ole tehnyt sinusta rikosilmoitusta, kun edelleen riiput hänessä, vaikka hän ei sinua halua. Nyt järki käteen, ennen kuin joudut toiminnastasi käräjille. Älä enää ota tuohon mieheen yhteyttä!

Mulla oli kerran kaverina nuorempana tollanen ystävä, joka piti aina mykkäkouluja. Oli tosi rasittavaa. Ei olla enää ns. Ystäviä. Enemminkin tuttuja. Ei sellasia vaan jaksa ja tosi rankkaa henkisesti. Älä mee takas on ihan viisas neuvo!

Parasta mitä sinulle ap on ikinä tapahtunut, on se, että mies jätti sinut. Itse olin naristin kanssa naimisissa, ja ne ajat ovat muistoissani elämäni ahdistavinta aikaa. Koko ajan sai pelätä sanomisiaan ja tekemisiään, mies piti mykkäkoulua ihan pikkujutuista, eikä aina tarvinnut siihen edes syytä. Kauheaa elämää, vieläkin puistattaa kun ajattelen tuota aikaa :censored:

Jos joku pitää mykkäkoulua tai raivostuu se ei tee hänestä vielä narsistia, mykkäkoulun pito kertoo kyllä tunne-elämän ongelmista.

Mutta mun mielestäni ihminen joka ahdistuu ja pelkää toista vaikka kyse on vaan mykkäkoulusta tai esimerkiksi huutamisesta , niin hänellä on myös vakava tunne-elämän häiriö.

Parasta mitä sinulle ap on ikinä tapahtunut, on se, että mies jätti sinut. Itse olin naristin kanssa naimisissa, ja ne ajat ovat muistoissani elämäni ahdistavinta aikaa. Koko ajan sai pelätä sanomisiaan ja tekemisiään, mies piti mykkäkoulua ihan pikkujutuista, eikä aina tarvinnut siihen edes syytä. Kauheaa elämää, vieläkin puistattaa kun ajattelen tuota aikaa :censored:

Jos joku pitää mykkäkoulua tai raivostuu se ei tee hänestä vielä narsistia, mykkäkoulun pito kertoo kyllä tunne-elämän ongelmista.

Mutta mun mielestäni ihminen joka ahdistuu ja pelkää toista vaikka kyse on vaan mykkäkoulusta tai esimerkiksi huutamisesta , niin hänellä on myös vakava tunne-elämän häiriö.
Mutta kuten varmasti itsekin tekstistä tajusit, kyse ei ole vain mykkäkoulusta tai huutamisesta, joten vastauksesi ei sovi tähän.