Narsisti *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narsissi

Vieras
narsisti siellä ja narsisti täällä...

Ootteko huomanneet saman? Narsisteista on tullut joku "muoti-ilmiö". Melkeen joka toisen mun silmiini sattuvan lehden kannessa lukee jotain NARSISTEISTA. "Unelmien mies paljastui narsistiksi". "Olin narsistin uhri". Jne....

hohhoi.
Enkä nyt tarkota tällä ketään loukata, alkaa vaan vähän tympimään koko sana jo.

Olisikohan se niin, että kyseiseen "ongelmaan" on nyt havahduttu ja se tunnistetaan. Onhan narsisteja ollut aina ja niitä tulee aina olemaan, koska yleensä narsisti kasvattaa narsisteja. Nykyään vaan naiset eivät enää suostu elämään narsistimiehen kanssa, kuten ennen, jolloin eroaminen ei tullut pieneen mieleenkään ja oli ihan normaalia että mies määräsi talossa kaiken ja nainen oli vain se hiljainen hiirulainen joka totteli, nykynaiset eivät sitä enää ole.

Itse olen juuri narsistista eroon päässyt ja meni minullakin siinä aika monta vuotta ja vasta nyt olen sen huomannut, että selvä narsistihan tuo mies oli ja sitä on myös exän oma isä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nähnyt:
Sana voi tympiä joo...mutta itse ilmiöstä on leikki kaukana.

no varmasti joo mutta ketä kiinnostaa joka lehdestä lukea samasta aiheesta

No ihan samalla tavalla joka lehdessä on kaikenmaailman parisuhdejuttuja sun muita ja ne tympii mua. Lehdissä kirjoitetaan aiheista jotka ovat jotenkin pinnalla ja narsismi on nyt yksi niistä asioista, jotka on nostettu pöydälle, että ihmiset havahtuisi siihen ja tajuaisi että se ihan oikeasti on sairaus ja ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nähnyt:
Sana voi tympiä joo...mutta itse ilmiöstä on leikki kaukana.

no varmasti joo mutta ketä kiinnostaa joka lehdestä lukea samasta aiheesta

No ihan samalla tavalla joka lehdessä on kaikenmaailman parisuhdejuttuja sun muita ja ne tympii mua. Lehdissä kirjoitetaan aiheista jotka ovat jotenkin pinnalla ja narsismi on nyt yksi niistä asioista, jotka on nostettu pöydälle, että ihmiset havahtuisi siihen ja tajuaisi että se ihan oikeasti on sairaus ja ongelma.

Mutta joidenkin tutkimusten mukaan narsisteja on nykyään enemmän koska yhteiskunta on enemmän yksilökeskeistä. Jonkun arvion mukaan "psykopaattisia" piirteitä on jopa joka kymmenennellä ihmisellä ja itse "psykoja tai narsisteja " on kaikista ihmisistä 1-2% eli jopa joka viideskymmenes on täysp**ka ihminen.

Mun mielestä tässä narsisti-asiassa ollaan menty sikäli vähän liian pitkälle, että on alettu haukkua muita ihmisiä narsistiksi. Jos joku vähänkin pitää itsestään, niin se on narsisti. Jos tälläsellä ihmisellä on jotain taitoja tai jos hänellä on eriävä mielipide, hänet voidaan aina tyrmätä narsistina.

Yhteistyössä