Narsisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mävaaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mävaaan

Vieras
Onko kellään oikeita kokemuksia narsistista? Lähinnä naisilla narsisti miehistä? Ei näitä perinteisiä kun tänä päivänä jokainen entinen tuntuu olevan narsisti vaan ihan oikeita kokemuksia?

Mä kerron vähän teille meidän suhteesta, mulla on epäilys voisiko mies olla narsisti..

Me ollaan oltu yhdessä nyt kuusi vuotta alku oli mahtavaa ja sain kaikenmailman lupauksia ja hellyyden osoituksia ja tulevaisuuden puheita. Suhteen edetessä ja yhteen muuttaessa kaikki on alkanut vain menemään huonommin.
Kaikki meidän taloudessa menee miehen mukaan, varsinkin mitä minä saan harrastaa ja milloin saan viettää vapaa-aikaani ystävien kanssa ulkona(yleensä harvoin 1-2x vuodessa) mies saa kuitenkin mennä ja meneekin ilmottamatta miten sattuu ja monen päivän reissuja.

Mies on pettänyt mua useamman kerran (ei aina seksiä) ja olen kaikki antanut anteeksi kun olen saanut itkua ja ruusuja ja lahjoja ja puhetta kuinka kaikki muuttuu ja miten minä ja lapsi ollaan hänen elämänsä valo (joo tiedän typerää, en kaipaa moralisointia) eikä hän pärjää ilman meitä.

Hetken kaikki taas menee hyvin ja lähes normaalisti kunnes mies taas päättää ruveta ilkeäksi minulle ja kieltää menoja ja muita ja häippää taas itse.

Me ollaan oltu nyt 6kk asumuserossa (ei haettu virallista eroa) ja olen päässyt ajattelemaan asioita. En osaa olla ilman miestä ja hän (vaikka kiellän) saapuu vaan aina takaisin meidän elämään ja meidän kotiin ja ns. Viettelee mut uudelleen.
Mä silti tiedän että tässä ei ole järkeä ja jossain pohjimmillaan mä haluaisin eron ja tiedän että ansaitsen ja haluankin parempaa.. En vaan osaa ja uskalla ottaa sitä eroa ja varsinkin kun miehen puheenlahjat ja kaikki saa mun pään edelleen sekaisin.

Mies ei halua ikinä naimisiin, mutta on uhannut hakata uuden miehen jos joskus sellaisen tapaisin, mies määrää milloin meillä esim. Harrastetaan seksiä, mies määrää saanko mennä baariin, suhteessa on paljon henkistä väkivaltaa..

Olen ihan sekaisin kokoasian ja myös itseni kanssa..

Nyt kaivattais kokemuksia ja tsemppejä

Tiedät itsekin vastauksen.
Satsaa voimavarat itsesi auttamiseen. Olet läheisriippuvainen.

Olin kerran poliisin pitämällä luennolla narsismista. Hän ainoa neuvonsa oli, että PYSY KAUKANA. Narsistin kanssa ei kannata olla missään tekemisissä.

No mä epäilen että hän on, mutta en tiedä onko.. Vai muuten vaan päästään sekaisin.

Voi kunpa se vaan olisikin niin helppoa että huolehtisin vaan omista ajoista ja antaisin tämän olla.
Ei se ole.. Ei mulla ole voimia alkaa tapella ja jollain tapaa myös ehkä pelkään reaktiota eron jälkeen..

Minä läheiseiippuvainen? Se voi ollakkin.. En ole koskaan osannut olla yksin ja se mua myös nyt pelottaa suuresti..

Olen vielakin suhteessa narsistin kanssa. Ei ole psykologin diagnosoitua mutta on kylla niin paljon ihan selvia piirteita etta ei siihen mitaan diagnoosia tarvita.

Kuvailemasi kuulostaa tutulta. Suhteessa on paljon henkista vakivaltaa (eika vaan henkista mutta ei sentaan ole viela nyrkista tullut naamaan.. sita odotellessa..), tulojen ja menojen rajoittamista ja kyttaamista, ihme raivopuuskia, saa koko ajan olla varpaillaan etta millon taas jostain hermostutaan. Meilla on nyt 2 lastakin ja saalittaa lapset suunnatomasti kun joutuvat kuuntelemaan isansa huutamista ja nalvimista. Joskus jopa nimittelee omaa poikaansakin! Raukka on vasta 3+ :(

Mulla ei ole enaa mitaan tunteita miesta kohtaan. Ei ole ollut enaa pitkaan aikaan itse asiassa. Jotenki sita ei vaan ole osannut ikina lahtea. Asutaan miehen kotimaassa joten mulla ei ole taalla edes tukiverkkoa niin kuin hanella. Kavereita on mutta kaikki on miehen kavereiden vaimoja / tyttoystavia. Muita kavereita ei ole ”saanut” hankkia. Kyllahan ne olis "minun puolella" mutta ei nekaan halua sotkeutua varmaan ettei ne laita miehiaan hankalaan valikasitilanteeseen. Kaikki tietaa etta miehella ei ole "kaikki ihan kotona" kun pitaa aina jostain rayhata mutta kaverithan voi vaan lahtea eika vastata puhelimeen pariin viikkoon. Miehenihan osaa olla niin mukavakin etta miksipa kaverit ei tulis meille, pelaa vahan pleikkaa / drinkeille / pilven polttoon..

Ja sitten siita tulojen ja menojen rajoittamisesta ja kyttaamisesta.. joskus olen yrittany jutella hanen kanssaan ja selittanyt etta kahden pienen lapsen kanssa olis kiva joskus saada itsekin vahan omaa aikaa. Sano etta no totta kai voit menna minne vaan, olenko ikina estanyt. Kyllahan sita paasee minne vaan jos on valmis siita ensin tappelemaan 2-3 paivaa ennen ja jalkeen. Mies kyttaa jopa kelloa etta miten kauan olen kaupassa lasten kanssa. Kayn kuulemma jossain panolla kun kestaa tunti ruokakaupassa!! En olis edes mihinkaan baarin menossa vaan ihan vaikka vaateostoksille tai kampaajalle. Ja menna niin ettei ole koko ajan syyllinen tunne ja tuntea etta pitaa menna akkia kotiin ettei siella vaan kovin kilahdella.

Olihan miehellani aina naita vinkeita mutta sita oli jotenkin niin sokea. Asiat paheni haiden jalkeen kun tulin raskaaski. Mies oli odottanut vauvaa kuin kuuta nousevaa mutta sitten kun tulin raskaaksi, luulen etta se tajus etta nyt minun huomio ei olekaan enaa osoitettu hanelle vaan myos vauvalle. Se oli aivan kasittamatonta miten mies voi kayttaytya raskaana olevaa vaimoaan kohtaan! Toinen lapsi tuli "vahingossa". Ei kai voi kayttaa tuota sanaa jos ei ehkasya kayta mutta kun ensimmaisen kanssa meni melkeen pari vuotta ennen ku napsahti niin en ajatellu etta tulisin niin pian taas raskaaksi. No mutta tytto oli silti oikeen tervetullut. Ja mies tietenki rakastaa lapsiaan mutta se ei ymmarra etta se tuhoaa pienten lasten mielet kaytoksellaan! Mieheni isa on myos narsisti ja minulla on vain mielessa etta jos mieheni "tekee" myos lapsistani niin ilkeita niin mielummin tapan itseni (joo liiottelen, mutta kuitenkin). Mieheni isa on aina ollut kaukainen, juossu naisissa ja hakannut vaimoaan kun on kotona ollut. Mieheni on varmaan yrittanyt saada silta hyvaksyntaa ja tuntenut ettei ole riittava. Anoppini taas on varmasti hyysannyt poikaansa vahan liikaakin ja miehellani voi olla itsestaan vahan liian suuret kuvitelmat.

Nyt oon siina vaiheessa etta olen paattanyt etta jotenki tasta on paastava irti. Eihan tama voi olla minun ja lasten elamaa seuraavat 40 vuotta! En tietenkaan halua vieda lapsia mieheltani... Isa on kuitenkin lapsille tarkea. En vaan tieda miten tasta paastaan pois. Ero on muutenkin hankalaa mutta narsisti varmasti tekee kaikkensa etta se on mahdollisimman hankalaa ja haavoittavaa seka minulle etta lapsille!

Joten Alli, jos olet jo paassyt niin pitkalle etta ette asu yhdessa, ala missaan nimessa mene takaisin!! Ala anna sen enaa pompotella itseasi ja maarata elamastasi. Mita enemman olen narsismista lukenut sita enemman ymmarran etta ne ei oikesti pysty rakastamaan, parisuhteessa ainakaan. Ja se nalvinta, halveksunta ja kyttaaminen ei lopu koskaan. Narsistia ei voi parantaa. Yritin poljyyksissani kertoa hanelle narsismista ja ajattelin etta jos han ymmartaisi mika se on ja etta han on narsisti, han voisi hakea siihen apua. Vastaus oli tietenkin etta itse olet narsisti! ”Kaikki piirteet sopii sinuun!” Etta semmonen keskustelu..
Alli pysy siita miehesta mahdollisimman kaukana! Ja jos se ei vaikka oliskaan narsisti niin sitten se on vaan torkea, halveksiva paska! Toisaalta sama kai se miksi niita kutsuu, on narsisti tai ei, jos meilla ei ole hyva olla niiden kanssa, miksi ihmeessa siihen liittoon pitaa jaada?! Nyt vaan pitaa loytaa tie tasta ulos....

Tulisko sulle sit jitenkin parempi olo, jos joku sanoisi, että se on,narsisti. Ikäänkuin,on,olemassa jotain demoneita, jotka on vaan pukeutuneet ihmisen valeasuun ja hui, oikeesti onkin vampyy...eiku narsisteja.

Sulla tuntuu olevan hinku baareihin,,viihteelle ja vapaalle. Nyt sua harmittaa, kun mies rajoittaa.

Miksi mulle tulis siitä parempi olo?

Mä kysyin KOKEMUKSIA JA TSEMPPEJÄ.

Ja mitä sitten vaikka oliskin hinku baariin. Olen viimeksi vuosi sitten käynyt ja kyllä tekis mieli lähtee vetäsemään oikeen rehelliset perseet ja tanssimaan pöydille ja sikailemaan Mitäs sitten?!

Kyse on nyt kuitenkin pikkusen isommista asioista.. Ei vaan jostai. "Haluisin baariin" jutuista. Kun sun koko elämää hallitaan ja kahlitaan ja käytetään henkistä väkivaltaa..
Olkaa te ihmiset jotka ette tiedä asioista niin enemmin hiljaa...

Ei sen ole väliä onko miestä kuvaamaan joku sana tai eikö ole. Jos sinua huvittaa sanoa häntä narsistiksi, niin sano vaan. Ainakin tuossa teidän suhteessa toisen huonot piirteet pääsevät vain kasvamistaan kasvamaan, samoin kuin sinun vässykkämäiset piirteesi. Suhteenne on tuhoon tuomittu, nyt otat vaan nainen itseäs niskasta kiinni ja teet selvän pesäeron.