Kiitos matkavihjeestä, Minä diplomaattisena sudettisavolaisena naisoletettuna ja kaikissa vesissä hyvin viihtyvänä kalana lähden mielelläni minne vain, jos kutsu käy.. Olen jo monta kertaa vuosien varrella kirjoittanut, että vaikeassa tilanteessa voin tulla mukaan rauhanneuvotteluihin.
V. Putin olisi kuin puudeli sylissäni, jos tapaisimme. Hän sanoisi vain daa daa ja kirjoittaisi nimensä alle asiakirjaan, johon joku suomimielinen avustaja osoittaisi paikkaa sormellaan.
Sitten joisimme makoisat kahvit rauhansopimuksen päälle suomalaisen korvapuustin kera. Laskisimme samalla leikkiä korvatillikoista.
Seuraavana aamuna Hesari kirjoittaisi, että kaikki kynnelle kykenevät voivat nauttia
samat herkut alepoissa ja S-ryhmän liikkeissä ympäri Suomen.
Rauhanehtoihin esittäisin yhden hyvin tiukan vaatimuksen. Se olisi: Palstapesu venäjän kielikurssille, ja sitten Pietarin Talvipalatsin lipunmyyjäksi eteisaulaan.
Välipäivinä Pietarhovin suihkulähteiden huoltajaksi. Olen nuoruudessani hupsutellut niissä suihkulähteissä. Tsaari Pietari oli kuulema hyvin leikkisä mies.