Naurattaa aina nämä äidit jotka sanovat että vauva on niin kiinni äidissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä isä on hoitaja jonka perään itketään ja minä olen tissi jonne tullaan kun on nälkä. alkuun vauva ilmeisesti piti meitä yhtenä henkilönä. Vahingoittikohan se hänen kehitystään?

Kuopus oli kyllä vauva-aikana varsin kiinni minussa, koska vauvalle ei kelvannut minkäänlainen pullo, vaan vain ja ainoastaan tissi. Esikoinen oli helpompi jättää, kun lapselle kelpasi myös pullo.

Joo, mä kyllä toki ymmärrän, että oli tosi huvittavaa, että meilä vauva oli rintaruokinnalla (nöyrin anteeksipyyntöni tästä hirveydestä) eikä suostunut pullosta juomaan (myönnän kyllä sen, että koska imetys sujui, niin ei jaksettu kovin usein kokeilla sitä pulloa, kun siitä seurasi joka ikisellä kerralla silmitön raivostuminen). Mieskin oli niin epäkelpo yksilö, ettei edes yrittänyt imettää, joten kyllä, vauva oli hyvinkin kiinni minussa ekt 7 kk, sen jälkeen pystyi jo 2-4 tuntia olemaan poissa, kun sai kiinteitä uppoamaan sen verran. Naurettavaa kyvyttömyyttä äidiltä päästää vaan irti, eks niin?

Vauva 4 kk ei huoli pullosta maitoa, vaikka alkuun huoli, mutta 2,5 kk eteenpäin ei enää kelvannut. Lisäksi imetysvälit päivisin n. 45 min-1,5 tuntia. Pikaseen voin siis kaupassa käydä yksin, muutoin vauva aina mukana. Hieman ahdistaa itseäni tämä, koska esikoinen oli lähes täysin pullovauva ja isä hoiti paljon ja pääsin menemään yksin minne halusin. Vauva on kuitenkin mitä tyytyväisin tapaus täysimetyksellä ja äidin lähellä, joten se on kuitenkin tärkeintä nyt.

[QUOTE="heh";29751779]Ei vaivaa kumpikaan asia ja maitoa ei tullut millään konstilla, ei imettämällä eikä pumppaamalla. Nälkään olisi kuollut jos korvikette en olisi antanut. Minusta vaan se että jos joskus jättää vauvan muiden hoitoon ei todellakaan ole huono vanhempi.[/QUOTE]

Eli tunnet kumminkin syyllisyyttä siitä, että et ollut läsnä ja se purkautuu nyt sitten näin, toisia mollaamalla? *hali*

Saahan sitä nauraa jos niin kokee.

Minusta on vaan ihana että saa asua maassa jossa on mahdollista antaa vauvan olla kiinni äidissään (ja toisinkin päin). Vauva nyt on niin pieni otus että helppohan tuo on äidistään eroon ottaa jos sitä haluaa.

• Tykkää
Reactions: Punapeppupaviaani
Minä jatkoin opiskeluja kun vauva oli 2kk. Olin muutaman tunnin pari kertaa viikossa pois. Töihin lähdin kun vauva oli n. 9kk. Isä on hoitanut vauvan/lapsen todella todella hyvin, mutta SILTI tuo nyt 1v 5kk on eniten minun perääni. Isäänsä jumaloi kyllä, mutta kaikkein hankalimmissa tilanteissa vain minä kelpaan (jos olen paikalla), ja itkee perääni kun lähden jne.

Eli meillä ei aiakaan sitä äidissä kiinni olemista ole muuttanut se että isä on lasta hoitanut.

[QUOTE="huoh";29751946]Pistipä silmään nuo sanat: "kun et itse edes imettämään pystynyt". Itsekkään ihmisen sanoja. Mollaat toista jolla saattaa olla jokin vakava sairaus jonka takia elämä hankaloituu muutenkin kuin tuon imettämisen osalta. Seuraavaksi sanot varmaan että ei niitä lapsia kannata tehdä jos on sairas. Mistäpä sitä tietää vaikka itsekin joskus myöhemmin elämässään sairastuu ja ne lapset ovatkin jo tehtyinä?

Minä kyllä ymmärrän näitä joilla vauva on kiinni äidissä. Voihan se olla kiinni äidissään vaikka äiti ei imettäisikään![/QUOTE]

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ,

Mä en pystynyt imettämään kuin hetken, ja senkin lisäksi piti korviketta antaa. Nyt poika on reilu 1v, enkä huomaa, että olisi jotenkin enemmän mun, kuin isänsä perään. Tietysti jos on vieraita niin haluaa mun syliin, mutta muuten ollaan tasavertaisia vanhempia. Ymmärrän kyllä niitäkin, jotka ovat äitiensä perään, se nyt vain on lapselle luonnollista, vaikka ei olisi imettänytkään. Mikä ihme on, että tämä niin jumalallinenkin asia kuin imettäminen, voi olla niin tärkeää?! Jos sen ensimaidon saa, ja sen jälkeen korviketta, niin missä vika? Äiti ja vauva tyytyväisiä, niinkuin kuuluukin.

Yhteistyössä