Naurattaako ketään muuta termi välikausi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nakku

Vieras
Täällä ensimmäisiä kuukausia palstailleena olen jo oppinut muutamia uusia sanoja, kuten vatipää.

Suosikiksi on kuitenkin noussut kiihtyvällä tahdilla aloituksia saanut välikausi. Kukaan ei puhu kevät/syksy tms vaatteista, vaan kovasti on välikausivermeet haussa. Ehdoton suosikkini oli aloitus, jossa ihasteltiin alkavaa välikautta ja lopuksi oli vielä hyvän välikauden toivotukset :D

Ei naurata, välikausi on normaali sana mun mielestä.

Vatipää on minusta kirosana enkä sellaista ole koskaan käyttänyt, ei mun juttu. Mutta vuosikas sana on hölmö, siitä tulee mieleen aina vasikka, kauhee sanahirviö :D

Minä muistan tuon termin ´välikausi´jo nuoruudestani ja siitä on kauan. Oli välikausitakkeja ja muita vermeitä lähinnä aikuisilla, joten ei mitään uutta.

Olen täältä oppinut että normi=normaali.
Välikausi on sanana ihan hyvä ja kuvaava. Joku saivartelija on joskus tarttunut sanaan ja kysellyt että onko välikausi ennen kevättä vai sen jälkeen =)

Vaatteissa ihan hyvä tuo välikausi termi,koska keväällä ja syksyllä käytetään samanlaisia asuja.
Tuo aloittajan mainitsema kohta alkaa välikausi, eli sanaa käytetään vuodenajasta,niin sitä en kyllä ymmärrä.Kyllä se kevät on joka on tulollaan eikä välikausi =)

Aikana ennen nettiä minä puhuin vaan kesä- ja talvivaatteista. Talvivaatteet oli toppavaatteet, muut olivat sitten kesävaatteita, ne kevät ja syksy kamppeetkin. Sopiva yhdistelmä tuli valittua sään ja lämpötilan mukaan.

Mä opin termin välikausi vasta palstalta. Miksihän sellaisia kortteja ei paineta "Onnellista välikautta!".. onhan se uskomattoman tyhmä nimitys, niinkuin ihmisen elämässä mikään olisi välikautta - edes säiden puolesta.

Minut välikausi -termiin tutustutti anoppi raskausaikana, höyrötti haalareista jne. vaikka poikanen syntyi marraskuun lopussa... Ensin vähän ihmetytti, mut onhan se tosiaan kuvaava termi... Ja hauskakin kun sen noin ilmasee kun ap... :o) Mikä vatipää????? Ai niinku v***upää vähän kiltimmin....

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Mä opin termin välikausi vasta palstalta. Miksihän sellaisia kortteja ei paineta "Onnellista välikautta!".. onhan se uskomattoman tyhmä nimitys, niinkuin ihmisen elämässä mikään olisi välikautta - edes säiden puolesta.

Joo, kevät ja syksy on ihan vuodenaikoja, terveisiä vaan hoya bellalle.

Mä olen vasta lasten myötä oppinut välikausi-sanan. Kuvaa mun mielestä ulkovaatetusta tarpeeksi hyvin. Ei siis häiritse. Muuhun en käytä eli kevät on kevät ja syksy on syksy. Saa sitä toki keväthaalareitakin ostaa. En kiellä :xmas:

Mun äitini on ollut vaatekaupassa töissä, ja meillä on kyllä käytetty välikausitakki-nimitystä. Mutta ehkä ennemminkin aikuisten vaatetuksessa. Miten mä en muista omasta 70-luvun lapsuudestani että olis ollut jotain välikautta vaatetuksessa. Toppakamppeilla vappuun, ja sit kesävaatteisiin. Villatakkeja ja -housuja sit syksyllä vaatteiden alle ennen kuin tuli pakkaset ja toppavermeet kehiin. Ja kah, hengissä edelleen...

Minusta välikausi on ihan validi sana: se kuvaa lyhyttä aikaa, jolloin käytetään vaatteita, jotka eivät käy kesällä eivätkä talvella. Minusta juuri tuo "välikauden" lyhyys ajallisesti on se, mikä tekee termistä osuvan. Talvi kestää mielestäni noin 5 kk ja kesäkin noin 4. Ne parit hassut puolentoista kuukauden pätkät välissä ovat sitä pahamaineista välikautta. Ja nimenomaan vaatetuksesta puhuttaessa, en mä muuten keväästä puhu välikautena. Minusta myöskään kevätvaatteet eivät ole oikea termi, sillä ne samat välivermeet menevät myös syksyllä. Ja tosi keväiset vaatteet ovatkin jo kesävaatteita ja samoin tosi talviset ovat talvivaatteita.

Ugh.

Yhteistyössä