navan alapuolella tyra??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei, minulla on suoraan navan alapuolella patti. Se on jonkun verran kova, mutta ei kivikova. Kun pullistelee mahaa se tuntuu aina siinä mutta ei näy päällepäin. Huomasin 1kk sitten eikä ole muuttunut tai oireillut. Voiko olla tyra ja tarviiko mennä lääkäriin jos ei oireile?

Onko jollakin ollut samanlainen tai tietääkö joku mikä voisi olla. Kiito suuresti kaikille vastanneille!

Se on napatyrä. Jos ei ole paha, voi olla rennosti, kunnes pahenee.

Minulla oli, mutta sepä äkisti kuroutui, ja siinä oli hengenlähtö lähellä. Kun napatyrä kuroutuu, menee suoli kuolioon hyvin nopeasti, ja se vaatii ihan pikaisen, heti tehtävän leikkauksen.

Napatyrä kannattaa heti leikkauttaa pois, joudut sen tekee yksityisellä, ellet odota pahinta.

Ja minua se ei tosiaan vaivannut, oli vaan se patti. Mut se kun intoutuu, se on leikattava IHAN HETI.

Leikkaus on helppo, avatan vatsa, laittavat jonkinlaisen verkon reikää peittämään ja yleensä siinä se. Suolet toki ensin tökitään ensin takaisin vatsaan.

Kannattaa leikkauttaa, ennekuin kuin tullee akuutisti, silloin tilanne on ikävä, jos asuu kaukana sairaalasta.

Mulla taas on noin 3cm navan yläpuolella patti. Painaessa/´kokeillessa ei tunnu patilta, mutta selkeä kohouma näkyy oli maha miten päin vaan.
Patin alapuolella on joskus aikoja sitten ollut napakoru, joka itseasiassa oli jokunen kuukausi aiemmin tulehtunutkin. En tiedä onko se lävistyskorun reikä saanut jonkun märkäpatin aikaiseksi sitten tuohon...?!