Ne jotka laittaa vain lapsilleen huomioliivit ovat itsekkäimpiä paskoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jaa, mulla sekä lapsella on huomioliivit. Juuri eilen autolla ajellessa ajattelin, että noi liivit pitäs olla pakolliset jalankulkijoilla ja pyöräilijöillä. (tai sitten monta heijastinta, se yksi pieni ei riitä)

[QUOTE="Vieras";27541029]Aikuiset voisi ottaa käteen sellainen valomiekan jos kerran liivi on niin noloa.[/QUOTE]

Niin tai voisko olla vaikka käden ympäri menevä heijastin jossa vilkkuu valo, talutushihnassa välkkyvä valo, kiinteät heijastimet ulkovaatteissa jne. Miksi sen pitäisi olla heijastinliivi?

[QUOTE="Vieras";27540474]No kerroppa missä kohtaa aikuinen ajattelee lastaan kun itse ei suojaudu?

Just niin, kun se minä minä vaan on mielessä. Ensin omassa koreassa pukeutumisessa ja sitten vielä lapsen kohdalla siinä, ettei itse menetä lastaan ja kohtaa surua.[/QUOTE]

Juu onhan se aika luonnotonta äidin käytöstä pelätä oman lapsen menetystä. Et oma perse vaan ja sitä rataa :D rallallaaa

Miksi lapsella heijastimet ja kypärä mutta aikuisella ei?

Kai nyt aikuinen voi käyttää heijastimia käyttämättä kuitenkaan niitä rumia heijastinliivejä? Ja kumpi on todennäköisempää, se että aikuinen pomppaa/kaatuaa/tönäistään autotielle, vai että lapset leikkiessään tekevät jotain vastaavaa tyhmää?

Täysjärkinen aikuinen nyt itse osaa olla vastuussa omasta hengestään vähän paremmin kuin lapsi.

Mä asuin ennen pienellä paikkakunnalla, jossa lenkkeilin vähintään 90% matkasta katuvalojen ulottumattomissa. Siellä ei tullut mielenkään lähteä ilman heijastinliiviä. Silloin sai olla varma, että auto taatusti näkee mut, vaikkei kovin aikaisin vaihtaisikaan lyhyitä valoja (tai vaihtaisi ollenkaan). Eipä tarvinnut hyppiä ojaan. Nykyäänkin käytän liiviä pimeällä liikkuessa, vaikka asun kaupungissa. Nykyinen liivi tosin on musta, eikä neonvärinen.

Yhteistyössä