Ne muut kansanmurhat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla haluttais nostaa esille Neuvostoliiton suorittamat etniset puhdistukset Itä-Karjalassa ja Inkerinmaalla ensimmäisen maailmansodan jälkeen

Suomeen pääsi pakoon noin 30 000 henkeä, lopuille kävi miten kävi

[QUOTE="vieras";27529716]Ei ole olemassa muita kansamurhia kuin holokausti. Näin mulle on koulussa opetettu. Ei tarvitse muistaa kuin yksi luku: kuusi miljoonaa.[/QUOTE]

Eli sua harmittaa, kun sinun aikanasi koulussa opetettiin värittyneesti? Ja nyt sitten purat harmiasi täällä, ja luulet ettei kenellekään muullekaan missään kerrota mistään maailman muista pahuuksista?

mulla haluttais nostaa esille Neuvostoliiton suorittamat etniset puhdistukset Itä-Karjalassa ja Inkerinmaalla ensimmäisen maailmansodan jälkeen

Suomeen pääsi pakoon noin 30 000 henkeä, lopuille kävi miten kävi

Inkeriläisten tilanne/kohtalo onkin kiinnostava! Olen päässyt työn kautta perehtymään Inkeri-asioihin ja inkeriläisiin - tietoa on valtavasti (ja minulle ainakin suurin osa ihan uutta) mutta sitä ei opeteta juuri missään ja kenellekään. Jossain vaiheessa oli päämääränä saada peruskoulun historiankirjaan (eli opetussuunnitelmaan siis) yksi aukeama inkeriläisistä, lieköhän toteutumassa.

• Tykkää
Reactions: ruutiukko
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27529822:
Inkeriläisten tilanne/kohtalo onkin kiinnostava! Olen päässyt työn kautta perehtymään Inkeri-asioihin ja inkeriläisiin - tietoa on valtavasti (ja minulle ainakin suurin osa ihan uutta) mutta sitä ei opeteta juuri missään ja kenellekään. Jossain vaiheessa oli päämääränä saada peruskoulun historiankirjaan (eli opetussuunnitelmaan siis) yksi aukeama inkeriläisistä, lieköhän toteutumassa.

Inkeriläisiä kohtasi suuri onni: heistä tehtiin neuvostokansalaisia.:)

Yhteistyössä