Nelikymppiset eivät käy ravintoloissa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija ihmettelee

Vieras
Näinkö se oikeasti on? ihmettelee täällä eräs neljänkympin rajapyykin ylittänyt naisihminen, jota kiinnostaisi ainakin silloin tällöin viettää iltaa myös ravintolassa/yökerhossa yms.

Mutta tuntuu vain siltä, että menee minne vain niin kaikki muut ovat reilusti nuorempia, parikymppisiä, ja omanikäisiä ei näy missään.

Siis onko se nyt tosiaan niin, että kaikki muut nelikymppiset vain istuvat kaikki viikonloppuillat kotona ja minä olen se merkillinen poikkeustapaus, kun sitä kiinnostaisi välillä tehdä jotain muutakin.

(Paikkakunnista voisi mainita nyt vaikka Helsingin ja Tampereen, joista voisi antaa vinkkejä, että missä ravintoloissa sitä ei tuntisi itseään aivan ikälopuksi, kun sitten toisaalta ei jotkut eläkeläistanssitkaan oikein kiinnosta)

Viimeksi tänään olimme baarissa Helsingissä. Yökerhot eivät kiinnosta enää, ovat täynnä nuoria ja ihan hyvä niin. Lapset ovat teinejä ja pärjäävät omillaan, vaikka emme ikinä olekaan pitkään kaupungilla.

Miksi enää pitäisi käydä? Eiköhän tuon menon ole jo nähnyt 20:nen vuoden aikana.
Sama meno, samat ihmiset, samat sekoilut ja sama känni kuin 20 vuotta aiemmin.
Miksi mennä, herää kysymys?
Nuoremmille se on vielä uutta ja kokematonta, kunnes ikääntyvät ja huomaavat, tämä on jo nähty ensimmäisten kännien aikana.

Olen miettinyt samaa. Olen nelikymppinen nainen, joka teki lapset nuorena. Kaksi vanhinta ovat jo muuttaneet pois kotoa, nuorinkin on jo yläasteen loppupuolella. En tiedä onko tämä vain kotikaupunkini puute, mutta kaikki yökerhot on suunnattu vain nuorille. Täällä ei kertakaikkiaan ole pubeja tai yökerhoja, joissa minun ikäiseni viihtyisi. Mielestäni olen vielä ihan hyvännäköinen nainen, jolla tekisi mieli joskus vähän tanssia ja pitää hauskaa. Mutta tosiaan eläkeläistanhut ei vielä kiinnosta, ja yökerhoissa sitä kokee olevansa ikäloppu.

Ehkä seuraavaksi kokeilen nettideittejä? :D

Ei pidä paikkaansa että kaikki nelikymppiset istuvat illat kotona, ehkä kuitenkin sellainen baari- ja yökerhoissa käynti on vähäisempää.

Monet käyvät kyllä ulkona mutta enemmän painottuu eri tyyppisiin menoihin, ruokaravintoloihin tms. Ystäväpiirin kesken saatetaan istua iltaa jonkun kotona tai käydä drinkeillä, minunkin tuttavapiirissä moni välttelee yökerhoja (paitsi tyyliin firman pikkujoulut). Tosin itse asun pienemmässä kaupungissa jossa yökerhot ovat käytännössä teinihelvettejä.

Miksi enää pitäisi käydä? Eiköhän tuon menon ole jo nähnyt 20:nen vuoden aikana.
Sama meno, samat ihmiset, samat sekoilut ja sama känni kuin 20 vuotta aiemmin.
Miksi mennä, herää kysymys?
Nuoremmille se on vielä uutta ja kokematonta, kunnes ikääntyvät ja huomaavat, tämä on jo nähty ensimmäisten kännien aikana.

Miksi pitäisi olla vain kotona. Ei sitä kalkkikseksi tarvitse muuttua kun ylittää 20v iän.

Baareja löytyy kyllä jossa asiakaskunta on tuota keskimäärin tuota ikäluokkaa ja ylöspäin, mutta haluaako niihin mennä on jo toinen tarina. Lähiöruusut kajauttelemassa aikuista naista ja levotonta tuhkimoa eetteriin on suurin piirtein hirvein tapa viettää harvoja vapaitaan.

Yökerhot ovat kinkkisempi juttu. Ylipäätään nelikymppinen on vähän väliinputoaja tällä saralla.

Baareja löytyy kyllä jossa asiakaskunta on tuota keskimäärin tuota ikäluokkaa ja ylöspäin, mutta haluaako niihin mennä on jo toinen tarina. Lähiöruusut kajauttelemassa aikuista naista ja levotonta tuhkimoa eetteriin on suurin piirtein hirvein tapa viettää harvoja vapaitaan.

Yökerhot ovat kinkkisempi juttu. Ylipäätään nelikymppinen on vähän väliinputoaja tällä saralla.
On myös baareja joissa tuoppia ei saa vitosella ja joissa ei sitä saatanan karaokea hoilata. Niissä voi keskutella, nauttia juomista ja seurasta. Pelata vaik shakkia tai kimbleä samalla.

On myös baareja joissa tuoppia ei saa vitosella ja joissa ei sitä saatanan karaokea hoilata. Niissä voi keskutella, nauttia juomista ja seurasta. Pelata vaik shakkia tai kimbleä samalla.
Tottakai, vastasin ehkä liikaa ajatellen oman asuinseutuni huonoa tarjontaa josta johtuen en käy täällä ulkona baareissa.
Lisäksi kysyjästä huokui tunne yksinäisyydestä, eli hänellä ilmeisesti ei ole samanikäisiä kavereita joiden kanssa lähteä nauttimaan juomasta ja keskustelusta hyvässä seurassa (tuntee itsensä ainoaksi joka haluaa yöelämään).

Tottakai, vastasin ehkä liikaa ajatellen oman asuinseutuni huonoa tarjontaa josta johtuen en käy täällä ulkona baareissa.
Lisäksi kysyjästä huokui tunne yksinäisyydestä, eli hänellä ilmeisesti ei ole samanikäisiä kavereita joiden kanssa lähteä nauttimaan juomasta ja keskustelusta hyvässä seurassa (tuntee itsensä ainoaksi joka haluaa yöelämään).

Tuon myönnän kyllä, että ei oikein ole sitä kaveripiiriä, jonka kanssa lähtisi iltaa viettämään. Kaikki ovat -jos eivät nyt perheellistyneet- niin ainakin parisuhteissa, ja haluavat viettää aikaa vain kotonaan.

Ilmeisestii asia on niin, että nuorena oli mukavampi käydä baareissa/yökerhoissa/diskoissa siksi, että silloin sinne meni sen ikäluokan lähes kaikki ihmiset, koska puolison haku oli meneillään ja se oli kätevä paikka tavata ihmisiä seuran haun merkeissä. Oli pakko mennä.

Eli siellä oli nuorena laidasta laitaan porukkaa, myös ne fiksuimmat. (minunkin kaveripiirissäni, jotka kävimme siellä yhdessä oli lääkäriopiskelija, lakimiesopiskelija, kauppatieteitä opiskeleva, dippainssiksi lukeva ja vielä pari kauppaopistolaista yo-linjalta ja yksi amislainenkin) Myös nykynuoret käyvät siellä kaikentasoisina.

Mutta siitä porukasta, joka käy siellä neli-viisikymppisenä on enää erittäin harva sivistynyt ja alkoholiongelmaton. Ne ovat melkein kaikki viikonloppujuhlimiseen jumittuneita ei niin älykkäitä ihmisiä. Harvoin niissä jotain lakimiehiä tai lääkäreitä istuu. Ne viihtyvät Vapaa-ajalla hienommissa paikoissa. Nuo baarit heidän tuli nähtyä jo nuorena ja nyt on rahaa nauttia paremmasta viihdykkeestä.

Ilmeisestii asia on niin, että nuorena oli mukavampi käydä baareissa/yökerhoissa/diskoissa siksi, että silloin sinne meni sen ikäluokan lähes kaikki ihmiset, koska puolison haku oli meneillään ja se oli kätevä paikka tavata ihmisiä seuran haun merkeissä. Oli pakko mennä.

Eli siellä oli nuorena laidasta laitaan porukkaa, myös ne fiksuimmat. (minunkin kaveripiirissäni, jotka kävimme siellä yhdessä oli lääkäriopiskelija, lakimiesopiskelija, kauppatieteitä opiskeleva, dippainssiksi lukeva ja vielä pari kauppaopistolaista yo-linjalta ja yksi amislainenkin) Myös nykynuoret käyvät siellä kaikentasoisina.

Mutta siitä porukasta, joka käy siellä neli-viisikymppisenä on enää erittäin harva sivistynyt ja alkoholiongelmaton. Ne ovat melkein kaikki viikonloppujuhlimiseen jumittuneita ei niin älykkäitä ihmisiä. Harvoin niissä jotain lakimiehiä tai lääkäreitä istuu. Ne viihtyvät Vapaa-ajalla hienommissa paikoissa. Nuo baarit heidän tuli nähtyä jo nuorena ja nyt on rahaa nauttia paremmasta viihdykkeestä.
Mitä se parempi viihdyke on mistä nämä hieman paremmat ihmiset nauttivat?

Tuon myönnän kyllä, että ei oikein ole sitä kaveripiiriä, jonka kanssa lähtisi iltaa viettämään. Kaikki ovat -jos eivät nyt perheellistyneet- niin ainakin parisuhteissa, ja haluavat viettää aikaa vain kotonaan.
Jep, ymmärrän tilanteen! Omalla kohdallani ainakin sellaiset ex-tempore menot ovat todella harvinaista herkkua. Ystäviä löytyy, mutta aikataulut ja sumplaamiset vaikka esimerkiksi yhdessä ihan ravintolaan syömään menosta ja jatkosta drinksulla täytyy tehdä tosi aikaisin. Todennäköisesti silloinkin osalla käy jotain esteitä. Ihanaa jos yksikin pääsee.

Pystyn kyllä yksinkin menemään rauhalliseen paikkaan vaikkapa matkustellessa ja mukavaa jos keskusteluseuraa löytyy mutta ei haittaa jos ei. Sisäinen hyvä olo on tärkein.

Olen miettinyt samaa. Olen nelikymppinen nainen, joka teki lapset nuorena. Kaksi vanhinta ovat jo muuttaneet pois kotoa, nuorinkin on jo yläasteen loppupuolella. En tiedä onko tämä vain kotikaupunkini puute, mutta kaikki yökerhot on suunnattu vain nuorille. Täällä ei kertakaikkiaan ole pubeja tai yökerhoja, joissa minun ikäiseni viihtyisi. Mielestäni olen vielä ihan hyvännäköinen nainen, jolla tekisi mieli joskus vähän tanssia ja pitää hauskaa. Mutta tosiaan eläkeläistanhut ei vielä kiinnosta, ja yökerhoissa sitä kokee olevansa ikäloppu. :D
Tuttua niin monella muullakin ja ne ihmiset ei sitten muuta e h d i, kun tuonne kerran kurkistavat:giggle:

No enpä juuri tunne viehtymystä yökerhoiluun enää tässä iässä (46). Se on jo nähty aikanaan. Mielummin käyn ruokaravintolassa ja jossain kivassa viinibaarissa jossa voi jutella. Joskus harvoin työporukasn kanssa käydään tanssimassa jos on työpaikan juhlat olleet jossain mutta silloinkin harvoin yökerhossa.

Tiedän nelikymppisiä perheellisiä, joille muutaman kertaa vuodessa tehdyt ravintolareissut vaikuttavat olevan elämän kohokohtia ja juhlahetkiä. Eivät kyllä teiniravintoloissa käy. Ja on sellaisiakin jotka käyvät joka viikonloppu varmaan.
Minua ei kiinnosta, vaikkei ole lapsia. Mieluummin koko loppuelämä yksin kuin baarissa. Nuoruudesta muistan (silloinkin kävin ääriharvoin) että kovaa musiikki eikä kuullut puhetta. Ja oletus että juo alkoholia. Toisten juominen mua ei tietystikään haittaa, en vaan siedä painostusta.

Olen 46 v ja käyn kerran-pari vuodessa baarissa. Joka kerha ihmettelen, että mitä hittoa minä tällaisessa paikassa teen. Ihmiset ovat tuhannen päissään ja musiikki on niin kovalla, ettei pysty edes keskustelemaan ilman karjumista kenenkään kanssa.

Tanssiravintolassa viihdyn paremmin, mikäli siellä on oikeaa tanssimusiikkia ja tanssitaitoisia miehiä.

Nuorena tuli ihan riittävästi riekuttua yöelämässä. En jaksa enää sellaista. Mielummin käyn lenkillä illalla tai lämmitän saunan ja teen jotain mukavaa kotona.

Yhteistyössä