Neljännen odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Merette

Vieras
Onko täällä muita nelosen odottajia? Jos on niin olis hieno vaihtaa kuulumisia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.
Ite odottelen neljättä lokakuussa syntyväksi, eli ihan alkumetreillä vasta mennään.

Täälläkin nelkkua toivotaan lokakuun alussa syntyväksi :) Ennestään pojat (-98 ja -00) sekä tytöntylleröinen 5/09. Huomenna varhaisultra, toivottavasti sieltä syke löytyy. Minkäslainen "kaarti" teillä on kasassa?

Meillä on täällä tytöt -04 ja -06 ja poitsu -07. Että touhua ja tohinaa piisaa.
Oon ite miettiny kans tuota varhaisultraa, ihan senkin takia, kun musta tuntuu että tää maha kasvaa niin hurjaa vauhtia nyt jo ( rv 5+4 ), että ei tiä pystyykö asiaa kauaa salailemaan, niin tietäis sitten varmaks, että siellä masussa jotain elämää on.
Meetkö yksityiselle ultraan, vai pääsetkö kunnallisen kautta? Noita hintoja ja paikkoja vaan miettiny et mihin sitä menis ja että siis raaskiiko mennä :) Niin ja millä viikolla kannattas mennä, että sieltä sykekin jo löytyis.
Tsemppiä huomiseen ultraan ja tulehan kertoileen miten meni ja muutenkin kokemuksia siitä.

Pääsen ultraan kunnalliselle; ennen tuota typykkää sain kaksi alkuraskauden keskenmenoa, niin tarkistellaan että sieltä matkustaja löytyy. Mulla on ihan päinvastainen olo kun sulla; raskausoireita alkanut olemaan vasta ihan viime päivinä. Siksikin tuo ultra vähän jännittää, on niin oireeton olo. Tosin vatsaa taitaa olla pari kiloa jäljellä vielä tuosta kuopuksestakin :) Tuon toisen keskenmenneen raskauden alussa käytiin yksityisellä ultrassa muistaakseni viikolla 5+ tai 6+, silloin ei sykettä vielä erottanut. Varmaan tuosta 7+ viikosta alkaen se ainakin näkyy. Maksettavaa jäi muistaakseni jotain 80-90 euroa. Muutenkin oon vähän tarkemmassa "syynissä", viimeisessä raskaudessa sain raskausdiabeteksen, jota hoidettiin insuliinipistoksilla..sama luultavasti edessä nytkin. Sen takia olen jo kerran neuvolassakin käynyt, viikkoja nyt siis tasan 8.

Meille kanssa neljäs tulossa, LA 5.10. Meillä ennestään kaikki tyttöjä vm-01, -04 ja 08, ja vipinää täälläkin piisaa.
Pitäisi varailla aika tohon np-ultraan, edellisestä se tehtiin vielää omalla paikkakunnalla, nyt se tehdään Tampereella. Kyllä vähän jänskättää tuo ultra:)

Kiva kun tänne pikkuhiljaa jokunen nelosen odottaja löytyy mukaan.
On kiva päästä vaihtaan ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, itellä ainakin pyörii niin paljon ajatuksia päässä, että ei meinaa ees ite mukana pysyä :)

Jos saan udella, niin missä päin Lokamamma79 asustelet? Ite kans Tampereen lähistöllä ja ilmeisesti noi ultrat tehdään myös tampereella (en siis ole vielä yhtään raskautta tällä paikkakunnalla hoitanut).

Mites meni Aurorah tuo ultra? Mä en sitten vieläkään ole varannut edes neuvolaa. Jotenkin tuon varhaisultran tilaaminenkin on ollut muka niin vaikeeta, etten oo vielä sinnekään asti kerenny soitteleen ;) On sellanen ongelma siinä, kun haluttais että mieskin pääsis mukaan ultraan, mutta sit taas, mihin laittaa nuo lapset...ei haluttas niille vielä asiasta kertoa mitään, ennen kun on hiukan varmemmalla pohjalla että masussa on elämää ja olis nuo kriittisimmät viikot ohitte. Kerkeevät sen jälkeenkin ihan tarpeeks kauan odottaa vauvaa ennen kun se syntyy :) On kuitenkin jo 6 ja 4 vuotiaat nuo tytöt, joten vauvat hyvin tärkeitä.

Jokos te muut ootte kertonut sukulaisille ja lapsille että on vauva tuloillaan??
Millä tavoin on sukulaiset asian ottanut vastaan? Mua hiukan jänskää se kuinka hölmöjä kommentteja sieltä sitten sataa naamalle, kuten esim "ei teidän tarvi koko maailmaa täyttää" .
Me vaan ollaan lapsirakkaita ja maalla asutaan, joten kyllähän meille mahtuu pikkujalan tömpseitä vielä vaikka vitosenkin verran :)

Ollaan kerrottu isovanhemmille, ja oma "moka" kun isommat lapset kuulivat keskusteluni miehen kanssa ja täten tietävät. Äitini oli järkyttynyt, nyt on pahin alkujärkytys helpottanut. Anoppi meinasi kans, et eikö kolmessakin jo hommaa ole, mut ei sen kummemmin reagoinut asiaan. Isäni oli oikein innoissaan, hänestä on kuulema mukava kun on talossa paljon lapsia.

Merette, asustellaan Valkeakoskella päin.
On juu tässä itsekin tullut mietittyä kaikenlaista, sekä oleellista, että olematonta. Kuten autoa on tullut pohdittua, kun eihän me kaikki sinne enää mahduta, huonejärjestelyjä yms. Ja ensimmäistä kertaa jännitän ultraan menoa, että onko pikkuisella kaikki hyvin.

Juu, tiedän kans ihan varmaks, että saan kuulla monesta suusta että eikö kolme olis piisannu...mutta meidän mielestä se ei vielä riittänyt ;)
Eipähän meidän lapsia oo paljookaan muiden tarvinnu hoidella, jos kerran vuoteen ollaan pyydetty yhtä yötä että on päästy kavereiden kanssa iltaa istumaan, niin muuten en kyllä oo isovanhempien apuja tarvinnut.
Toki siis isovanhemmat on välillä ihan itse halunnut lapsia ottaa luokseen, mutta niitä mä en laske, kun kerta en oo ite pyytänyt :)
Joten eipä oikeesti kenenkään tarvis meidän laps luvusta vaivaa nähdä ;)
Silti jännittää asian kertominen ja ne reaktiot toisten suusta.

Me ollaankin sit juur ihan toiseen suuntaan tampereelta...täällä ylöjärveltä hiukan etiä päin.
Missä tampereella te käytte ultrassa?

Heippa!
Nyt ois sitten neuvolaankin ilmottauduttu ja eka aika on 22.3 eli sillon olis viikkoja 9+2.
Noista kunnan tarjoomista ultrista kyselin tossa samalla, niin puhu jostan alkuraskaudenultrasta jossa todetaan et raskaus on kohdun sisänen ja sikiöiden lukumäärä ja viikot. Ja sit sain sen käsityksen et siihen vaihtoehtona on se niskapussiultra, johon sit kuuluu verikoe ennen ultraa ja sit se ultraus tosiaan päälle, et näistä pitäs vissiin toinen valkata ja sit toisena kunnan tarjoomana oli rakenneultra :)
On jotenkin niin hassua tää tilanne nyt, kun on tosiaan paikkakunta vaihtunu tässä edellisen raskauden jälkeen, ja siä vanhassa kotikunnassa pääsi ultraan lähes niin usein kun vaan ite halus...eivät ottaneet kyl mitään riskiä jos jostakin vattakivusta valitti, niin seuraavana jollei jo samana päivänä ultrattiin.
Mulla siis ollu nyt sellasta menkkamaista jomotusta ja tästä mainittinkin, mutta kun ei mitään ihmeellistä vuotoo ole, niin ei sitten ollut neuvolan täti yhtään huolissaan, joten yritämpä minäkin sitten olla ressaamatta.
Yksityisellä ultra tosiaan maksaa kuitenkin sen verran, että ei anna rahatilanne tällä hetkellä oikein myöden sinne mennä...tai antais muuten mutta kuitenkin jotenkin nyt hiukan tiukkaa, niin haluisin kuitenkin nämä normaali rutiinit ensin hoitaa ja sitten vasta tälläset ylimääräset ultrat :)
Toivottavasti ymmärsitte mun pointtini, et siis tämä odottamani vauva on toki ihan yhtä tärkee kun nämä jo syntyneetkin, mutta siis eihän siinä mitään tehtävissä ole jos tällä hetkellä huomattas että onkin vaikka tuulimuna tai muuta...näkeehän sen sit muutaman viikonkin päästä.
Näin yritän siis saada itteeni tsempattua että kaikki on hyvin ja turhaan murehdin asioita.

Mitäs muille??? Kuinka Lokamamman ultra meni??

Eipäs kun Aurorah se taiskin olla ultrassa...no joo näin se pää pehmenee taas odotuksen myötä ;)
Mut mikäli siis lokamamma on jo käyny ultrassa, niin ihan mielelläni kuulen siitäkin kuulumiset.

Täällä nelosta odottellaan syyskuussa syntyväksi. Nyt 4 kuukausi alkanut. Hassua, että minua jännittää tulevasta lapsesta muille kertominen, sillä tiedän usean olevan juuri sillä asenteella että vielä neljäs, hullujako olette vai.....
Hieman se häiritsee, että siitä eivät muut onnittele samoin kuin aiemmista, mutta olkoot, itse olemme onnellisia tulevasta.

Toi on siis niin tuttu tunne Helinä täälläkin. Jotenkin sitä kertomista vaan lykkäis mahdollisimman pitkään, kun ei haluu niitä typeriä kommentteja kuulla yhtäkään.
Tosin meillä kyllä ainakin mun äite tietää tai ainakin arvailee, et meille vielä jossain vaiheessa se nelonen tulee, tosin ei ehkä ihan odottanu kuitenkaan vielä näin pian ;)
Samapa tuo tietty mitä muut aattelee, elämähän on meijän.

Heippa!
Mulla tosiaan ollut vuotoa n. kolmisen viikkoa, kylläkin vain pyyhkiessä, ja väliilä menkkajomotusta. Viime torstaina selvisi, että kyseessä keskeytynyt keskenmeno. On siis keskeytynyt jon tosi varhaisessa vaiheessa. Oli tosi epätodellinen olo, ajattelin että tässä on tapahtunut jokin virhe. Mutta näin se nyt on, viikonloppuna otin zytotecit. jäi kyllä tosi tyhjä olo. Oli niin jo kerennyt asiaa ajtella ja iloita, enkä osannut kolmen onnistuneen raskauden jälkeen kuvitella, että näin kävisi. Sitä jotenkin unohti ne kaksi keskenmenoa jotka oli ennen esikoista. Onnea teille kaikille odotukseen.

Voi Lokamamma aivan hirmusen iso rutistus sulle ja koitahan jaksella.
Toi on niin pahinta mitä voi tulla eteen...ite kans täällä hirmusesti pelkään juuri tuota keskenmenoo (ei siis mitään vuotoa ollu, eikä oikein muutakaan oiretta), mutta jotenkin vaan pelkään pahinta, kun en vielä ole edes näähnyt että masussa jotakin kasvaa.
Mutta siis tosiaankin vielä kerran paljon jaksamisia lokamammalle ja monen monta halausta.

Halaus täältäkin. Itsellä eka raskaus tuulimuna, kaksi seuraavaa loppuun asti ja sitten rv 12 huomattiin kun sydänääniä ei saatu kuulumaan, että keskeytynyt keskenmeno vk8-9.

Sitten raskaus loppuun asti. Näiden aiempien keskenmenojen takia, olin jotenkin tosi skeptinen tän raskauden suhteen. Kävin au ultrassakin yksityisellä, missä aiemmin en ollut käynyt, koska aattelin etten toiste vk 12 vasta saa tietää. Ikäviä nuo ovat, mutta aika ja joskus tuleva uusi raskaus helpottaa.

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Mä jo luulin säästyväni tässä(kin) raskaudessa siltä älyttömältä pahalta ololta, mutta eilen sit alko ihan hirmu huono vointisuus ja kaikki hajut, niin suklaasta, ruokaan ja pesuaineisiin ällötti. Oksennusta ei tullu, mutta kakomassa tuli käytyä ihan riittävän monta kertaa ja mitään ei syömään pystyny ku heti jos jotain laitto suuhun, niin oksetus alko...nyt sit toivonkin vaan et olis nopeesti ohi menevä vaihe, kun kuitenkin näinkin myöhään alko rv 8+6.

Muuten täällä ihan hyvin menee ja porskuttaa etiä päin, mitä ny jatkuvasti miettii, et onhan siellä masussa ny varmasti sit eloo, ku ei sinne ultraan vielä oo päässy.
mut luulis ton pahoinvoinnin osalta ainakin et kaikki olis hyvin :)

Maanantaina olis sitten eka neuvola ja kyllähän se taas jännittää, vaikka tietääkin suunnilleen mitä siellä taas tehdään...on vaan eri paikkakunnalla tosiaan nyt, niin on sit uus neuvolatäti ja se hiukan jänskää et kuinka tarkkaan täällä sitten kaikista asioista paasataan ja varotellaan, edellisessä neuvolassa oli niin mukavat tätit että oikein harmittaa ku ei enään sinne pääse.

Mites muilla on ekassa neuvolassa menny, kuinka tarkkaan on asioista kerrottu esim niiden ruokien osalta mitä ei saa syödä odotusaikana??

Yhteistyössä