Neljättä odottavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vm70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!
Naksos ihana kuulla sustakin pitkästä aikaa :hug: Ei enää pitkä aika ;)
Mua illalla väsytti ja paleli ihan sairaasti ja eikös meidän keskimmäinenkin kysellyt et onks äiti tulossa kipeeks johon vastasinkin et voipi olla ;) Menin mä sit nukkumaan jo 9 maissa illalla ja nyt sit jo kukutaan.
Eilen kun sadepäivä heti loman alkajaisiksi niin tulipahan käytyy sit kirppareilla koko porukan kera. Tällä kertaa ei vain löytynyt oikein mitään, vanhanajan pyykkilauta koristeeks pihasaunaan, ei maksanut kuin 12? kun vielä tarkistin anopilta et mitä maksavat et onko kallis niin totes et 25-50? normisti et kiva löytö :) Pikkuneidille ostin muutamat sukkahousut, olivat vain 20snt/kpl ja sit yhden paidan. Nyt hinnat oli taas jotenkin mielestäni korkeet, en suostu maksamaan jostain käytetystä paidasta tai housuista 2? jos vähäänkään näkee et käytetyt kun samoja saa sit 50snt-1? kun vain jaksaa kierrellä :)

Aamu näyttäisi ainakin lupaavalta, aurinkokin jo noussut. Taitaapi tulla ihana päivä tänään et pystyy pihallakin touhuamaan yht. sun toista ja eritoten pääsee pikkuneiti leikkimään hiekkikselle ja leikkimökkiin. Eilen oltiinkin vast illemmalla ulkona kurakamppeis ja vesilätäkkö tais olla se paras ;)

Mukavaa päivää kaikille, palaillaan :wave:

Muo on tänään närästänyt, ehkä jokin ohimenevä juttu koska pikkuneidistä kärsin vasta loppuvaihees närästyksestä ja en kyllä ole kahviakaan normaalia enemmän juonut, päinvastoin :/
Huomenaamuna lähdetään "lomalle" Tampere kutsuu pariksi päiväksi, täytyy vielä illalla urakoida keittiö kondikseen ym. pientä.
Jaksuja kaikille, palaillaan :wave:

Moips!

Kirjoitin tuossa aikaisemminkin, mutta tyttö meni sitten sammuttamaan tietokoneen..

äiti vm70 Voishan tuo närästys silti olla raskausoire. Onko sinulla ollut aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointia? Jospa nyt olisi poika tulossa kun/ jos on erilaisia oireita :D
Oikein hyvää lomaa/ lomamatkaa koko perheelle! :)

Tänään oli mulla ensimmäinen lääkärineuvola. Kaikki näytti olevan hyvin.
Oli niin ihana kuulla pikkuisen sydänääniä :heart:

Huomenna olisi siivouspäivä tiedossa. On niin sotkuista että koko päivä meneekin että saan meidän kodin normaalin asunnon näkiseksi :ashamed:

Hyvää iltaa kaikille! :)

Huomenta!
Missäs kaikki on olleet?
Täällä kotiuduttiin eilen illalla puol 10 aikaan Tampere-lomalta ;) isot likat kun olivat tasan loppuun asti siel särkkikses mut mikäs kiire meil oli ja edellispäivänä kun eivät olleet päässeet moneenkaan laitteeseen kun 0,5h jonot lähes kaikkiin niin tulivatkin aikaisemmin sielt pois. Meillä tuli miehen kans käveltyy taas molempina päivinä 15-20km ympäriinsä :) Eilen käytiin Pyynikillä ja sen kesäteatterin jälkeen kun on joku uimaranta niin vietettiin siel tunnin verran et neiti pääsi uimaan vaik ei itteään kokonaan kastellutkaan, pienet aallokot oli siit kivoja, sit vietiin se särkkikseen ja isot likat kierrätti sitä sitl 2h ja loppuaika vietettiinkin pikkukakkospuistos ;) Mä kun en ns. jaksa shoppaila, en istua missään paikoillaan kauankaan niin sit meidön vaihtoehtona on vain kävellä ja katsella maisemia ;)
Mut kyl mä olinkin sit illal väsy, ei kauaa tarvii sängys pyörii.
Tänään pitäis mennä mustikkametsään, jospa tänävuonna saisi kunnon sadon kun pari vuotta ainakin kun niitä ei ole olut :/
Nyt lähdettävä aamupalalle kun tuli nukuttuu normia kauemmin, palaillallaan, jaksuja kaikille :wave:

äiti vm70 Ihana kuulla että teidän reissu meni hyvin ja kivaa oli :)
Hirmuisesti olette kyllä kävelleet.

Pojat ovat vielä mökillä. (mulla alkaa olla jo hirmu ikävä ) Meidän olisi tarkoitus käydä pimun kanssa tänään isomummia ja isoavaaria katsomassa ja sitten olisi jo pakko aloittaa suursiivous jota olen jo peri päivää siirtänyt, kun en millään jaksais siivoilla enkä tiedä mistä aloittaisin :ashamed:

Hauskaa päivää kaikille! :flower:

tulin ilmoittamaan että meille syntyi pieni poika keskiviikkona 15.7 :) klo:17.59
ollaan kaikki ihan hurmioissamme pienestä minimiehestä!!synnytys oli helppo+nopeat 44minuuttia.ponnistuskin vaan 3minuuttia.
eilen kotiuduttiinkin jo,ja tässä nyt harjoitellaan taas vauva arkea.
miehen mitat olivat 3445g ja 52cm ja pipo 35cm.

mukavaa+aurinkoista viikonloppua teille :)

ja onnea kaikille odotukseen
:heart: :heart:

babjuska+minimies kohta 3vrk :heart: :heart:

babjuska Hirmuisesti onnea pikkuprinssistä koko perheelle! :flower: :heart:
Sulla olikin tosi nopea synnytys :D
Voi kumpa mullakin olisi. Esikoisen kohdalla ponnistusvaihekin oli paljon pidempi, kun tuo sinun synnytys kokonaan :ashamed:

Heippa kaikille!

Mekin tänään palailtiin reissusta kotia, oli oikein mukava viikko kun pääsi pois "kotiympyröistä".

Babjuska Paljon onnea vauvasta!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti:
Moi!

säde Sullakin on viikkoja jo kivasti :)
Miten olet jaksellut? Onkos sulla jo iso masu? :heart:
(itse kun en vielä edes ole oikein sisäistänyt että olen raskaana :ashamed: )
Onko tulokas ultrassa näyttänyt pojalta?
Mulla on pikkaisen "poika olo", kun en ole yhtään oksennellut. Tosin eihän toi mitään tarkoita ;)

Tiukun äiti Kiitos kysymästä vointi on ollut oikein hyvä ja maha on kyllä jo iso. Selvästi käyrien yöäpuolella kasvaa taaskin, kuten jokaisessa raskaudessa. Tai oikeastaan maha kasvaa näin alussa nopeaan ja tasaantuu hieman loppua kohden, mutta on silloinki ihan yöäkäyrillä tai hieman yläpuolella. En oikein tiedä mistä se johtuu kun lapset ovat olleet ihan normikokoisia syntyessään. Rakenneultrassa meille lupailtiin poikaa. Itse pidinkin tulokasta poikana jo eneen kuin varmistus saatiin, on niin selkeä "poikamaha", vaikkei ne nyt taida aina niin paikkansa pitää, mulla tosin joka kerta =)

Tällä kertaa en enempää joudakaan kommentoimaan muiden kirjoituksia mutta palailen taas kun nyt kotonakin ollaan.

Säde ja masuasukki 25+0

Moips!

Säde Jos masuasukki on poika, niin teillä menee kivasti nuo lapsoset :) (siis tyttö, poika, tyttö ja poika. vai katoinko edes oikein)
Mä tavallaan toivoisin tyttöä :ashamed: Et sais pimu leikkikaverin. Mutta on pojatkin ihania :heart:
Mulla on kans ollut edellisissä raskauksissa iso maha ehkä n.20-35 viikolla (pitäis kyl tarkistaa) Ja sitten "tippunut käyrällä loppussa.
Minkäkokoisia sun lapset ovat olleet syntyessään?
Ei munkaan lapset isoja ole olleet syntyessään. (3.930kg, 4.120kg ja 3.970kg)

Mä olen ollut tänään ahkera ja siivoillut koko päivän. Ei ole tänään väsyttänyt :)
Sain varattua ajan sokerirasitukseenkin. (on keskiviikkona)
Ennen se on ollut vasta n.30 viikolla, nyt jo näin aikaisin..

Mitäs teille muille kuuluu?

Hauskaa päivää kaikille!
Tiukun äiti ja masumatkaaja rv.15+4

Heippa!
Täällä pikkuhiljaa alkaa hiipimään ne kaivatut raskausoireetkin et alkaa tuntumaan todellisemmalta ;) Lievää väsymystä tai eilen ei kyl enää lievää, torkuin päivällä pikku unoset sohvalla, tasaseen pientä kuvotusta eli samanlaista ainakin täl hetkel kuin pikkuneitiä odotellessa :) Eilen taasen särkikin mahaa ja oli turvoksissa ihan kuin raskaana olevalla kun keskimmäinenkin totes kun valittelin et sun masu pömpöttää.

Eilen oltiin porukalla mustikassa, esikko tosin lähti jo 6.15 mansikkamaalle ja palasi vasta illalla 7 jälkeen et eipä sillekkään raha helpolla tule, tietääpi mikä on työnteko ;) Meidän saalis olikin sit mustikoita yht. 10litraa, minä keräsin sen 7 kun jouduttiin jäämään niin lähelle autoa ja syvemmäl ois ollut varmasti parempia apajia mut pikkuneitiä ei sit jaksa rahdata niin pitkää matkaa vaikka onhan mulla tuo Emman rinkka jonka huutiksesta sille ostanut, nyt pääsi autosta ihan kävellen siihen mustikoita syömään ja touhuamaan. viihty onneks tunnin verran siel metäs :) Anopilta haettiin samal reisuul mansikkalaatikot jotka oli ostanut mulle torilta edellisenä päivänä niin kyl oli iltapäiväl urakkaa putsaa mansikat 20L ja sit mustikat kun edelliseltäkin päivältä niin saatiin jo 15L pakkaseen sitäkin, onpahan talvella mitä herkutella :p
Esikko toi sit vielä kotiin tullessaan 20L mansikkaa, sellaista pientä mitä ei saa laittaa myytäviin niin se jäi kyl tän päivän urakaks ja lupas itsekkin niitä laittaa kun tänään ei poimintaa ja tehdään osasta ainakin hilloa et talvella saa lettujen kans ja kakkujen väliin ym.

Nyt mentävä tekemään porukalle evästä, jakuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"6+4 :heart:

Tiukun äiti Joo niin olis meillä sit joka toinen tyttö ja joka toinen poika. Tytöillä on n. 3v3kk:den ikäero ja pojille (jos sit poika syntyy, eihän kukaan 100% varma voi olla vaikka lupailtiin) tulee eroa n.3v5kk. Toivottavasti heillä vielä leikit menis jossain vaiheessa yksiin.

Meidän lapset ovat olleet syntyessään 3870g, 3690g, ja 3590g, eli ihan keskikokoisia olleet. ei oikein voi johtua iso mahan koko myöskään painonnoususta raskauden aikana, koska esim. esikon aikana sain vain 6 kiloa lisää. Nyt on kyllä tässä raskaudessa tullu jo tässä vaiheessa enemmän, mut jotenki luulen et se painonpudotus just ennen raskautumista vaikuttaa, Tuntuu et ne pudotetut kilot tuli rytisemällä takas :ashamed:

Äiti vm70 Jännä junnu noi raskausoireet. Kun esim. se pahaolo ja väsy oikein kunnolla iskee (kenelle siis tulee) nii välillä sitä jo toivoo et ne vois loppua. Mutta sitten kun ei ole mitään oiretta niin sekään ei tunnu olevan hyvä kun heti epäilee ettei kaikki ole hyvin. Tai näinitsellä ainakin.

Huomenna olisi itsellä neuvolalääkäri, palailen sitten kertoilemaan kuulumisia.

Säde ja masuasukki 25+1

Moi!

Olin eilen tosi reipas ja sain siivoiltua enemmän kun aikoihin :D
Ja sain soitettua ja varattua ajan siihen sokerirasitukseen. Onkin jo huomenna.
Jospa olisin tänäänkin reipas ja jatkaisin siivoilua.

Säde Jospa sulla on vaan ollut paljon lapsivettä :)
Onpahan masuasukilla enemmän tilaa polskia ;)
Mun pojilla on n.3v ikäeroa, mutta "leikkivät" yhdessä, kun nuorempi oli vähän yli 6kk :) Teillä kun on kuitenkin lapsilla pienemmät ikäerot, kun meillä.
Mulla tuli ensimmäisessä ja toisessa raskaudessa n.20kg, tosin esikoisen kohdalla sairaalaan jäi n.18kg, ja toisessakin lähti melko nopeasti se n.16-18kg. Pimua kun odotin tuli 10kg, mutta lähtpaino olikin 10kg suurempi :ashamed:
Nyt on tullut n.3kg jo, pitäis kyllä yrittää ettei tulisi kun max. se 10kg, mielummin vähemmänkin..

Noista raskausoireista.. Mä en ole tuntenut liikkeitä vielläkään kunnolla, pelottaaa vähän :ashamed: Mutta eikai vielä tässä vaiheessa tarvii vielä tuntuakaan?

Tietääkö täällä joku imetyksestä raskaudenaikana? Siis voiko imettää/ vai aiheuttaako vauvalle jotain tms? Siis kun mä en ole vieläkään saanut typyä vieroitettua :ashamed:

Iloista päivää kaikille!
Tiukun äiti ja masumatkaaja 15+5

kiitos kaikille onnitteluista!!täällä pikkumies nukkuu ja syö hyvin :)

Tiukun äiti mä imetin kakkosta kun odotin kolmosta,ei mulle ainakaan sanottu missään että siittä haittaa olisi,neiti lopetti sitten imemisen kun olin noin viikolla 25 muistaakseni.eli mun mielestäni voit imetellä vielä ihan rauhassa jos siltä tuntuu!!ja lopetella kun neiti on siihen valmis.

uusiakin oli tullut pinoon,heille onnittelut myöskin :)

babjuska+minimies 6vrk

babjuska Imetin tuota keskimmäistä edellisen raskauden aikana. Mutta tuopa vieroitti itsensä jo kun olin n.rv8-9..
Kiva kuulla että joku muukin on imettänyt raskaana ja ettei sille ole mitään estettä :)
En ole neuvolassakaan siitä muistanut mainita.
Mulle kun yksi tuttu sanoi että olisi pitänyt heti imetys lopttaa kun tiesin olevani raskaana.
Ehkäpä tuo meidänkin neiti vaikka sitten itse lopettaisi, onhan tässä vielä melkein 6kk ennen kun vauva syntyy..
Nyt siis imetän vaan n.1-3x/ päivä, ja neiti on jo 1v4kk vanha.

Huomenta!
pink-81 Tervetuloa joukkoomme :wave: koskas sulla on LA kun oon tuosta niin huono laskemaan ?

babjuska kiva kuulla et pikkumies syö ja nukkuu hyvin, helpottaa omaa arkea et ehtii antamaan aikaa muillekkin lapsukaisille ;)

Tiukun äiti kyllä minäkin monesta ketjusta olen lukenut et hyvin voipi imettää kun raskaana, ihmettelen kaverissi kommenttia, onpi voinut kuulla jostain sit tuon version.

Säde onneks mun pahaolo pysynyt kuvotusasteella ja väsymyskin vielä lievää, toivottavasti pysyykin :ashamed: saapi nähdä kun ensviikolla töihin taas lomalta et miten sitä sit on väsynyt kun täs on voinut ne pikku päikkärit ottaa :ashamed: Eilenkin nukahdin pikkukakkosen aikaan ja hätkäähdin kun pikkuneiti huutaa korvanjuures et äiti, kato! tuli siis RÖLLI juuri telkust, isosiskonsa kanssa katsoi et en muuten olisi voinutkaan ottaa nit torkkuja jos oisi ihan mun vastuulla neitin tekemiset olleet ;)

Eilen tein 4kg mansikkaa hilloo ja sit mitä jäi kantoja ja huonoja niin keitin sit mehua raparperin kanssa. Esikko toi sit illalla lisää 24L mansikkaa pellolta kun nehän ei kelpaa myyntiin kun ovat liian pientä tai ylikypsiä eli hillon ja mehun keitto siis jatkuu tänään ;) Pakkaseen kun ei enää mahdu, sinne jo pakastettu 20L kun anoppi oli ostanut mulle sen satsin kun halus enkä tiennyt et neiti tuo työmaaltaan ;)

Jaahas, sämpylätaikina odottaa taas leipojaa :) Jaksuja kaikille, palaillaan :wave:

äiti vm70 kiitti. mun laskettu aika on 18.12. pelottaa vaan et kuinka iso tästä vauvasta ehtii kasvaa kun edellinenki oli 5130g/55cm ja py 38cm. pojat on ihan innoissaan vauvasta ja toivoo tyttöä

Heipsan!
Nostelen samalla hieman pinoamme kun oltiin taas pudottu ;)
pink jännä miten pojat voikin toivoa tyttöä kun kuvittelee et automaattisesti haluaisivat pikkuveljen ;)
Naksos sulla onkin jo kivan kokoinen masu, kävin hieman "vakoilee" ;)

Eilen olín sit niin kireel tuulel kuin olla ja voi :ashamed: likaat kysykin et mikäs äiti tänään on kun niin pahal tuulel mut enpä oikein osannut sanoa ja totesinkin vaan et väsyttää, ei vaan jaksais tehdä mitään :ashamed:
Samoin illalla mieleni olisi tehnyt kertoa meidän keskimmäiselle tästä raskaudesta kun esikko lähti riparileirille isoseksi mutta kun mietin et jos sittenkin jossain vaihees möläyttää isosiskolleen niin jätin sit kertomatta, itkinkin sit puuliiterissä puita pinotessa et mitenköhän taas esikko suhtaantuu kun tuon pikkuneitimmekin kohdalla käytiin monet itkut asiasta läpi ja nytkin on puhunut et ettekai te enää et pikkupikkusisko riittää ja keskimmäinen on koko ajan halunnut et tehtäisiin vielä neljäs.
Pakkohan mun on pikkuhiljaa paljastaa mut en vain ole päättänyt koska, viimeistään ensimmäisen ultran jälkeen kun itsekkin näkee et siel varmasti on kaikki hyvin :ashamed:

Eilen taas tuli tehtyy viel yks satsi mansikkahilloo ja keiteltyy mehuu, tänään pitäis pullottaa kun annan sen sokerin sit kunnol imeentyy ;)

Pikkuneiti lähti huitelee pihal, palaillaan ;)
Jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"7+1 :heart:

Moikkelis mammat. Täällä ollaan riehuttu koko vuoden edestä :ashamed:
Keskiviikkona kävin pesemässä mattoja pesusaldo : 4 nalle puh mattoa, 4 pitkää käytävämattoa, 2 isoa olohuoneen mattoa, yksi lyhyt käytävämatto. Eikä yhtään ollut puhkipoikkiolo ^^ Tiistaina siirrettiin miehen kanssa kirjahylly, sohva ja nojatuolit toisille seinillä kun piti saada uus järjestys olohuoneeseen, kun me siirrytään olkkariin nukkumaan...
Sitten vielä siirtelin eilen yksikseni jääkaapin, pakastimen, lipaston, jenkkisängyn, pinnasängyn, hoitopöydän ja keittiönpöydän :D Piti saada tavarat uusille paikoilleen kun siitä oltiin puhuttu jo pari päivää eikä edellisenä iltana ehditty, mieskin sattu olee töissä kun sain tämän päähänpiston että ne pitää siirtää just sillä punaisella minuutissa. Ja illan päätteeksi vielä tietty imurointi ja lattioiden pesu ja puhtaat matot lattialle :)

Energiaa tuntuu piisaavan välillä vähän liikaakin, jospa se hb olis itsekseen lähtenyt nousuun tai sitten olen seonnut muuten vaan päästäni :)

5-vuotiaalla ihan mahdoton uhma päällä, en välillä tiedä mitä sen kanssa tekisin kun ei kuuntele pätkääkään mitä sille sanotaan, kaikki menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Riehutaan ja kiljutaan, väitetään jokaisesta asiasta vastaan - ihan vaan vaikka periaatteen vuoksi.. Ja jäähyt yms yms on ihan turhia, ei auta mitään.. Unohtuu 2 minuutissa mikä oli kiellettyä |O ja *valivalivalivalivali...* huoh..

Esikoinenkin aloittaa askarin tuossa 3 viikon päästä, mitenhän sitä sitten jaksaa joka aamu pinkaista tämän katraan kanssa ylös ja talsia tuonne 1,5km päähän |O

Mun esikoinen ilmoitti että hänelle kelpaa vain pikkuveli, pikkusiskoa ei huoli koska ne on niin tuhmia :D
chilitin ja lapset 5v(T), 6v(T), 11kk(P) ja rv26(P) *pokspoks*

Kyllä kai sitä pitää sitten uskaltautua joukkoon mukaan kun np-ultrassa kaikki oli hyvin =)
Eli la on 29.1.2010 jos oikein olen ymmärtänyt,varmistan sen vielä neuvolasta...
Täällä voidaan siis hyvin ja paksusti...

:wave: mami09 :wave:

Moips!

chilitin Sinähän olet ahkera ollut :)
Minun pitäisi pestä myös matot, sen verran likaisia ovat. Mutta en vaan tiedä missä voisin ne pestä :ashamed:

mami09 Ihana että pikkuisella on kaikki hyvin :heart:
Mulla on vieläkin jotenkin sellainen ihmeellinen olo, että olenko edes raskaana :ashamed:
Liikkeitä ei ole tuntunut, ja mahakin näyttää vaan sellaiselta "olen syönyt liikaa"-mahalta..
No jospa niitä liikkeitä rupeisi tuossa muutaman viikon päästä kunnolla vihdoin tuntumaan :)

Aurinkoista päivää kaikille ja hyviä vointeja! :flower: :)

Heippa!

Täällä siis viimenen päivä lomaa :ashamed: lomaa ja lomaa, miten sen ottaa mut huomenna kuitenkin alkaa taas työt et iltavuoroon meno ja sit saakin taas lauantaihin asti paiskoo, sunnuntaina vast vapaa ja sekin ihan siks et meidän kummityttö pääsee ripille, enhän mä voi kummitytön rippijuhlista pois olla ja mä meen vielä alttarille siunaamaan hänet ;) olin kyllä otettu kun olin ihan varma et ottaa toisen eli sylikumminsa :)

Me ollaan saatu tänään viettää pikkuneidin kans iltäpvä kahdestaan kun isosisko ja iskä on "töissä" tuola kylätapahtumassa, käytiin mekin pyörähtää siel fillarilla mut ei siel meille mitään ostettavaa ollut ja varsinkin kun ei ollut käteistä :ashamed:
Nyt sit neiti on kissanpentujen kimpussa, puuuuuuuuuuuh, vaik kuinka otat pois, kiellät jne. niin eikun uudestaan ja sit kun noita pentuja ei ookkaan muutama vaan 12kpl, siis luitte oikein 12kpl eli 2 nartun viikon ikäerolla ja auta armias tulevia viikkoja kun oikein vipeltävät niin ei enää tiedä itekkään minne astuu kun tasan tarkkaan joku jalan alla :ashamed: Onneks niist on jo 3 varattu ja eiköhän loputkin kodin saa kun pörssiin ilmoituksen laitan lahjoitusosastolle ;) Niin jos joku kiinnostunut niin yv.tä vaan niin tääl on ja 80km pääkaupunkiseudult ;)

mami09 ihanaa et kaikki hyvin :hug: Jos huomasit, huhuilinkin sua tuola kuumeilupuolella kun kuitenkin olet ollut ajatuksissani :)

chilitin
sä voisit jakaa meille muillekkin tuota tarmoasi ;)

Tiukun äiti kyllä sulla kaikki hyvin, liikkkeet vaan tuntee niin eri aikaan ja joskus ne alkaa vaan tuntemaan vasta 18-20vkolla :hug: Mähän tässä välillä vaivun uskon puutteeseen et onko tuola joku vai ei kun viikkojakin koossa niin vähän ja vielä viikko ekaan neuvolaan, puhumattakaan ekaan ultraan :ashamed:
Niin niistä mattojen pesusta; tehän asutte kerrostalos niin eikös teil ole pesutupa? pienemmät matot talon koneeseen, mäkin pesen joskus talvella omat tavallises konees, siis pienet ja isot jos pystyy niin levität sinne lattialle ja letkul vettä ja mäntysuopaa ja eikun hankaa ja huuhtelee, tein meinaan joskus äitin matoille kun asui sellaisessa mis pesutupa ja siel iso lattia jos lattiakaivo =)

Nyt taas mentävä paimentamaan tuota pikkuneitiä, palaillaan :wave:
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"7+3 :heart:

Yhteistyössä