Nenäkompleksi !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "daalia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"daalia"

Vieras
Oon nyt 17v ja en tule toimeen tän nenän kaa ! Muototuuko nenä mihin ikään asti? Olen harkinnut leikkausta vakavasti, kunhan saisin vain rahaa jostain.
Peilissä se näyttää normaalilta mutta kuvissa kaamean isolta ja vangitsee kasvoni!
Onko muilla samaa ongelmaa ? Vääristääkö kamera nenää vai näyttääkö se siltä muidenkin silmissä ?

Oon kuullut nenästäni muutaman ilkeän kommentin, olen avautunut myös tästä ongelmasta parille ihmiselle jotka sanoivat että nenäni on ihan normaali eikä tosiaankaan iso. No mutta miksi se sitten valokuvissa näyttää niin kamalalta? Ei muiden nenät näytä kuvissa eriltä kuin luonnossa !

Minua kehutaan monesti kauniiksi ja että minulla on mallin kasvot. Johtuuko tämä kaikki siis vain omasta päästäni ?

Välillä on päiviä että olen sujut nenän kanssa mutta joka päivä koen siitä suurta ahdistusta. Olisi ihana ottaa kuvia itsestään ja voisi lisätä niitä vaikka facebookkiin. Tällä hetkellä minulla on vain todella kaukaa otettuja kuvia facebookissa..

Masentaa, kohtalotovereita? :-(

Otatko paljon kuvia kamerakännykällä?

Katsos, se vääristää kasvoja, isontaa kasvojen keskiosaa. Sehän pullistaa ja vääristää niin, että usein hiukset näyttävät ohuemmilta eikä korviakaan juuri näy.

Lakkaa katselemasta niitä kuvia.

Järjestelmäkamerallakin se näyttää joissain kuvissa samalta kuin peilistä mutta joissain taas ihan älyttömän kokoiselta !

Haluaisin saada edes joskus kauniin kuvan itsestäni mitä sitten vanhana katsella. Eivätkä kaverien nenät näytä kuvissa mitenkään erilaisilta :(
miten voikin tämmöinen asia ahdistaa näin paljon. Koitan olla miettimättä sitä mutta olen kyllästynyt siihen etten voi olla missään yhteiskuvissa koska näytän niissä niin rumalta nenäni vuoksi. Turhauttavaa ;(

Mulla on sama ongelma nenän kanssa! Tosi tosi harvoin onnistuu kuvat, eli silloin kun tiedän, että minua kuvataan ja otan sellaisen asennon. Eli käännän kasvoja vähän oikealle (koska jakaus on myös oikealla puolella ja jos kääntäisin vasemmalle niin näyttää ettei ole hiuksia ollenkaan) Mutta salakuvissa näytän aina aivan idiootilta, juurikin nenän takia.. on semmonen pottu kuvissa.

[QUOTE="daalia";28029961]Järjestelmäkamerallakin se näyttää joissain kuvissa samalta kuin peilistä mutta joissain taas ihan älyttömän kokoiselta !

Haluaisin saada edes joskus kauniin kuvan itsestäni mitä sitten vanhana katsella. Eivätkä kaverien nenät näytä kuvissa mitenkään erilaisilta :(
miten voikin tämmöinen asia ahdistaa näin paljon. Koitan olla miettimättä sitä mutta olen kyllästynyt siihen etten voi olla missään yhteiskuvissa koska näytän niissä niin rumalta nenäni vuoksi. Turhauttavaa ;([/QUOTE]

niin, eli kamera vääristää, ymmärrät sen itsekin. Olet lisäksi sn ikäinen, että minäkuva on vielä ihan kesken ja saatat kiinnittää ulkonäössäsi huomiota johonkin epäolennaiseen.

Jos nenäsi olisikin kookas, niin einsiinä ole mitään vikaa. Neniä on erilaisia, eikä iso nenä vähennä kauneutta. Et ehkä näe sillä silmällä, mutta sinun ikäisten itse ottamat kuvat ovat todella hassun näköisiä melkein kaikki tuolla facessa. On todella satumaisen kauniita tyttöjä jotka saa itsensä näyttämään omituisilta. Itse julkaisevat arvatenkin itse mielestään hyviä kuvia, mutta eivät hahmota aina oikeasti parhaita puoliaan.

Ainakaan kuvaa ei kannata ottaa ylhäältä päin ja hieman sivusta on parempi kuin suoraan edestä. Eikä kannata tuoda linssiä kovin lähelle kasvoja. Moni nuori ottaa kuvan sellaisessa kulmassa, että alaleuka näyttää tosi lyhyeltä, se on hassun näköistä.

Olisi hyvä nähdä kuvaa, että millainen nenäsi edes on. Koskaan en ole kovin suurta nenää naisella nähnyt. Nenää saa myös aika pienillä konsteilla meikilläkin pienennettyä, varjostuksia yms kun tekee..

en mää viitsi kuvaa laittaa. mutta siis vähä semmone "pottunokka". sivusta ku ottaa läheltä kuvan niin se näyttää oikeestan ihan nätiltä. mutta edesä otetussa kuvassa aivan jäätävän kokoinen.

Mä luulen että sä vähän liioittelet asiaa mielessäsi. Olet nyt ottanut kohteeksi nenän. :D
Luurankomainen anorektikkokin näkee kaikkialla kropassaan läskiä.
Ja jos nenä sinua vaivaa, niin vielä sitä ei kannata leikkauttaa, se muuttuu vielä kuten kasvosikin ja kun kasvosi muuttuvat niin nenä saattaa sinusta itsestäsikin olla silloin juuri sopiva. :) Muista että sinua on kehuttu äläkä jää kiini johonkin yksittäiseen typerään kommenttiin.

Yhteistyössä