neovoja tähän tilanteeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias mies

Vieras
minun vaimollani on kaksisuuntainen mielialahäiriö.olemme olleet reilun 4 vuotta yhdessä.
ongelma on siinä kun vaimoni mieliala heittelee ihan kokoajan se saattaa heitellä ihan muutamissa minuuteissa.ja sit kun tämä elämä on hänen kanssaan laidasta eli joko menee tosi hyvin tai sitten tosi huonosti,silloin kun menee tosi huonosti niin hän on aina jättämässa minua ja tämä on tapahtunut niin monta kertaa että olen seonnut jo laskuissa.
vaimoni ei ole missään töissä(hän ei tee mitää) vaimoni käy mielenterveystoimistossa puhumassa asioista mutta siitäkää ei ole ollut mitää apua (luullakseni vaimoni ei puhu siellä ongelmistaa vaan feikkaa et kaikki olis hyvin vaikka ei tosi elämässä olekkaan)
itse en pysty puhumaan vaimoni kanssa mistään henk:kohtasesta asiasta ennen pystyin.
sukulaiseni ja kaverini ovat huomanneet tämän ja ovat hyvin huolissaan mutta vaikeaa se on kenenkää tässä asiassa tehdä mitää!
meidän elämä on vaan tota sairautta täynnä.
itse olen pätkätöissä eli silloin kun olen työtön niin silloin rahat loppuu ja silloin alkaa ongelmat
taloudellisesti.
siksi kysyn onko kellään kumppanina mielenterveystoimiston asiakasta ja miten te olette saaneet asiat toimimaa? ja mitä se on teiltä vaatinut?
itse en näistä asioista tiedä oikein mitää koska kaveri piirissäni ja sukulaisissani ei ole ketään mielenhäiriöistä!

"miten te olette saaneet asiat toimimaa? ja mitä se on teiltä vaatinut?"

Olen elänyt samaa sairautta poteneen kanssa. Onneksi sinä sentään tiedät mistä on kysymys.

Hae www.tukiasema.net sivuilta itsellesi vertaistukea. Minusta Ellien palstoilla ei kannata pohtia tätä ongelmaa.

vaimoni on käynyt vertaistuki ryhmässä ja se tuntui pahentavan asioita "ku siellä oli sellaisia ihmisiä jotka puhuivat vain ongelmista" ja sit tuli ikäviä asioita lisää kotiin!
lääkityksestäkää ei näyttäis olevan hyötyä kun tuntuu että vaimoni menee entistä enemmän sekaisin lääkkeistä.
en tiedä ottaako hän niitä oikein kun tiedän että jos kysyn häneltä siitä niin siitä tulee riita!
kun en eroakaan haluaisi kun se olis vaan luovuttamista
kai joku tietää näistä asioista jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja iinaleena:
mielenterveytoimistoon, siis mene mukaan.

Olen täysin samaa mieltä edellisen kanssa. Minun mieheni sairastaa vakavaa masennusta ja hänen ehdotuksestaan olen lähdössä mukaan tapaamaan lääkäriään, jotta saan tarkempaa kuvaa sairaudesta ja voin kysyä itseäni askarruttavia asioita. Nimenomaan tuella ja avoimuudella pääsee jo pitkälle!

Yhteistyössä