Netti ja Telkku parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nettiholisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nettiholisti

Vieras
Aina kun ollaan kotona niin meillä mies istuu omassa nojatuolissa telkkua vahdaten, vaikka koko päivän. Ja minä taas makkarissa istun netin edessä ja selaan sitä lähes pakonomaisesti, vaikka koko päivän. Onko tässä mitään järkeä? No, ei! Taidetaan vaan olla laiskoja. Ei viitsitä lähteä ulos lenkille eikä oikein mitään harrastuksia tai sen semmoisia ole kummallakaan. tavallaan se tilanne nyt ei niin haittaakaan, mutta olen ajatellut, ettei se ehkä ole kovin järkevää vain olla netillä ja tuijottaa telkkua.

Myös kun olen yksin kotona (työttömänä) niin usein koko päivä hurahtaa netissä. Saatan välillä jonkin kotityön tehdä ja sitten taas "selailemaan" muutamaa samaa keskustelupalstaa, iltasanomia, telkkuohjelmia, siis ihan "turhaa". En vain saa itseäni siitä irti ja tunti kaupalla vierähtää, usein koko päivä niin että vasta iltamyöhään suljen koneen.

Mies voi ihan kevyesti vapaapäivinään tollottaa telkkaria aamusta myöhään yöhön välillä vain syöden ja käyden tupakalla.

Taidamme olla melko vätyksiä :)

Olen nykyään yrittänyt sitä, että avaan koneen, selaan vaikka tunnin nettiä ja sitten suljen koneen, ettei se ole siinä koko aikaa päällä. Mutta, kohta minun onkin jo pakko aukaista kone, että näen jonkun tietyn foorumin ja sitten jään siihen taas istumaan..

Onko tuttua kellekään? Itselläni ainakaan ei ole kovin freesi olo jos olen koko päivän istunut sisällä koneen ääressä ja syönytkin mitä sattuu (yleensä roskaruokaa ja irtokarkkeja).

Meitä näköjään on muitakin.
Ihan sama juttu täällä. Mies katsoo ja plärää 100 kanavaa ees taas ja minä tutkin jotain turhia nettisivuja enkä saa aikaiseksi mitään. Ja aina tuntuu väsyttävän.
Jääkaapissa on kaikkea roskaruokaa..suklaat ja sipsit maistuu,,ym paisutaan ja tylsistytään.
Joten eipä ole kummoista.
Jotain pitäisi tehdä..mutta ei saa itsestään mitään irti.

Joo, oikea ongelma tämä on. Riippuvuus on tullut. Pitää vain keksiä jotakin tärkeämpää, joka ohittaa netin ja sitten vaaditaan tahdonlujuutta.

Kannattaa myös rajoittaa sivuja, joita avaa.
Keskusteluissa kannattaa olla vastaamatta toisille, ja jos vastaa, niin ei lähetä sitä vastausta vaan tuhoaa sen. Myös yksi keino on hankkiutua isoon riitaan keskustelusivuilla ja riuhtaista itsensä irti. kyllä keinoja on...minä lähden nyt saunaan ja sitten tanssimaan:)

Joo, tuttua on. Mies katsoo kaikki ne ajat, jotka kotona on, tv:tä, surffaa netissä ja lukee lehtiä. Aikani nalkutin, aikani yritin puhua tilanteesta ja siitä, kuinka tunsin etten saa mieheltäni mitään huomiota ja aikani yritin sietää. Nyt en enää kestä. Ero on vireillä ja asunto haussa. Lähden ja jätän netti/tv/lehti-addiktoituneen mieheni.

"Taidamme olla melko vätyksiä :)"

Minäkin olen jo pitkään yrittänyt päästä Ellit-riippuvuudesta eroon. Voin nykyään ihan hyvin eikä minulla ole suurempia ongelmia.

Onneksi kotitietokone hajosi aikapäiviä sitten enkä hommaa uutta tilalle. Samoin kävi telkkarille. Lehtiä en tilaa. Aikaa jää ruhtinaallisesti muuhun mukavaan.

Tuo vastaamattomuus on ihana konsti irtipääsyyn. Selailin muutama päivä sitten Ellit sivuja eräällä koneella, jolle oli tehty esto Vastaa-painikkeen käyttöön. Oli ihana vain lukea omiakin viestejä enkä pystynyt kommentoimaan erään Ellin kysymykseen.

Tykkään kuunnella radiolta varsinkin tuota Ylen Mummo ja Pappa radiota.
Aamulla siellä puhuttiin uudesta tanssivillityksestä zumbasta. Sitten puolen tunnin päästä joku nainen halusi päästä suoraan lähetykseen kommentoimaan tuosta tanssista.

Radio ei sido mihinkään. Tietääkseni radio on saavuttanut suosiota. Ihmiset alkavat herätä riippuvuuksistaan uuteen elämään.

Koneet syövät sähköä. Miten paljon rahaa ja luontoa säästyykään, kun ei kuluta aikaansa joutavaan.

Säälin syvästi sisariani. He ovat Salatut elämät ym. saippuasarjojen koukussa.

Nettiin ja tv:n katseluun voi paeta omaa, tyhjää elämää. Jos yrittää vieroitusta, niin alussa hermostuttaa. Elämä kuitenkin katoaa käsistä addiktioihin. Ehkä olisi hyödyllisempää löytää merkitys elämälle jostain muualta kuin netistä tai telkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja voi tätä elämää:
Nettiin ja tv:n katseluun voi paeta omaa, tyhjää elämää. Jos yrittää vieroitusta, niin alussa hermostuttaa. Elämä kuitenkin katoaa käsistä addiktioihin. Ehkä olisi hyödyllisempää löytää merkitys elämälle jostain muualta kuin netistä tai telkasta.

Minulla on tapana ostella itselleni jotain pientä, jota en todellisuudessa edes tarvitse. Myönnän, että se on just tuollaista tyhjyyden pakenemista. Samalla tavalla kuin lohtusyöminen - tiedättehän, tekee vain mieli jotain vaikka ei olisi edes nälkä. Molemmissa koen ensin saavani jotain mielihyvää, mutta kohta huomaan taas pettäneeni itseäni.

En koe tätä netissä oleskeluani ongelmaksi.Kotona ei edes ole tietokonetta, täällä työmaalla tulee sitten surffailtua ja keskustelupalstoilla juteltua.Mutta se on vain rattoisaa ajanvietettä, koska ei minulla koko aikaa ole tekemistä, eikä koko aikaa asiakkaita.Minulla on oma pieni yritys, joten tämä hupini ei ole kenenkään muun pussista pois.

Kotona kyllä kumpikin, minä ja mieheni sorrumme iltaisin töllöttämään telkkua.Eihän sieltä edes monesti tule mitään todella katsomisen arvoista.Ja kyllä me osaamme harrastaa muutakin, eli voimme kesken kaiken vaikka lähteä ulkotöihin. =) Väsyneenä, pitkän työpäivän jäljeen sen telkun katsomisen kyllä suo itselleen...ja kotityötkin saavat odottaa seuraavaa päivää.

Mutta tuntuisi sille, että olipa se kumpi tahansa telkku tai netti, niin jos siellä roikkuu aivan koko päivän se varmasti puuduttaa ja vie mielenkiinnon kaikkeen "normaaliin" tekemiseen ja puuhasteluun.Kai sitä voi itse rajoittaa, kun eihän sille muut voi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja voi tätä elämää:

Kuten esimerkiksi uskosta. Se täyttää kivasti minunkin pikkuisen elämäni eikä telkkaa tai nettiä tarvita.

Itse olen huolissani kun käyn elleissä ja iltalehden lukemassa noin joka kolmas päivä, eikä siinä mene kuin n. 10 min.

Pidän jo laiskoina ihmisiä jotka koko päivän tuijottavat TV:tä tai nettailevat. Itse katson vain Salatut elämät TV:stä jos muistan, en muuta. Mies katsoo illalla telkkaa muutaman tunnin, minä olen töissä, hän ei, joten yritän käydä nukkumaan ja kirjaa lukemaan klo 21.00.

Mikset käy töissä? Eikö se ole niin kiinnostavaa kuin netti tai TV? Oletko ajatellut ettet tule saamaan eläkettä paljon mitään jos et käy töissä?

Toisaalta on hyvä että olet alkanut ajattelemaan asiaa! Yritä pikkuhiljaa irrottautua...kuin huumeesta.

Mene sienimetsään tai puolukoita keräämään...ala lukemaan kirjoja, tai vaikka muuten lenkkeilemään.

En tiedä minkäikäisiä olette, mutta tuntuu aika kauhealta jos teitä noin käyttäytyviä on enemmänkin!

Yhteistyössä