Nettihuijauksesta (olen uhri)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Eli viime vuoden alkupuolella tulin huijatuksi, maksoin tavaran jota en ole koskaan saanut, ei ole siis ollut olemassakaan. Tein rikosilmoituksen ja nyt tuli käräjäoikeudelta kirje jossa lukee, että tämän huijarin on saatava ainakin tämän ja tuon verran päiväsakkoa. Mutta ei lue mitään niistä rahoista, minun rahoistani. Miten tässä nyt pitää oikein toimia? Eikö se vain lue tuossa, että huijari joutuu maksamaan minulle takaisin huijaamansa rahat vai eikö se tosiaan joudu niitä maksamaan?

Sun pitää yrittää periä summaa siltä henkilöltä, henkilötiedot varmaan oli papereissa? Viranomaiset varmaan auttaa, jos ei suostu maksamaan. Olisko se sit ulosottoon? Sulle voi tulla jotain kuluja siitä. Ei ihan pikkusummia kannata lähtee perimään.

Mulla sama tilanne! Tosin huijaus tapahtui kesäkuussa,ja vasta elokuun alussa tein rikosilmoituksen.
Vielä ei ole kuulunut mitään,ja tämän huijauksen takia olen joutunut taloudellisesti niin ahtaalle,että odotan kovasti huijarin saavan tuomionsa..

Käsittääkseni nyt kun sulla se paperi on käsissä,voit viedä asian eteenpäin eli ruveta vaatimaan rahojasi.

ei varmaan noin pienen summan takia kannata lähteä ulosottoon tappelemaan. todennäköisesti menetät siinä enemmän mitä saat. tuollaisella ihmisellä on varmasti jo muitakin siellä ulosotossa joten tuskin tulet koskaan rahoja saamaan

[QUOTE="mie";27454912]Itse olen laittanut perintään Trust-perintätoimistolle ( siis aiempia tapauksia)

Siitä ei tule itselle kuluja! Kulut peritään velalliselta..

Multa meni 1100 e :([/QUOTE]

miten oot asiaa sit hoitanu? Kun tyhmänä olen suoraan pankista maksanut kun oli tuo raha käteisenä ja suoraan tyypin tilille. Ja en ole löytänyt tuota kuittia jonka pankista sain. Kyseinen ihminen on myöntänyt tuon huijaamisen ja sen, että on 200e saanut.

[QUOTE="vieras";27454898]Missä nämä huijaukset on tapahtuneet? Huutiksessa, nettikirppareilla...? Missä?[/QUOTE]

nettivaraosa -sivulla. eivät puutu mitenkää asiaan.

[QUOTE="vieras";27454964]Käsittääkseni jos laitat ulosottoon ni kulut menee sille vastapuolelle. Kannattaa tarkistaa asia.[/QUOTE]

mut miten tää tarkalleen menee? enhän mä vaan voi tuosta noin vaan laittaa tiedot että tää ja tää ihminen on tän ja tän verran velkaa

Minä laitoin trustille yhteydenottopyynnön.Soittivat sieltä,ja ottivat tiedot ylös,eli velallisen nimi,summa ym...ja siitä sitten lähti homma eteenpäin.Muistaakseni mitään en heille lähettänyt (siis velkakirjaa),vaan ihan suullisesti hoitui kaikki.

saatavanhan tulee olla riidaton,ja nyt kun sulla tuo paperi on itselläsi,niin nyt minun mielestäni perintään voi laittaa. Mutta trust kyllä neuvoo sitten!

Mulle tuli kuluja n.5 e tuosta hässäkästä vain, muut kulut perittiin velalliselta.

[QUOTE="aapee";27454863]noo 200e ,kannattaako ulosottoon? vai kuinka isot kulut sit tulee jos tulee?[/QUOTE]

Muutoinhan se oppii tekemään vaan "pieniä" rikoksia putkeen, koska kukaan ei viitsi nähdä vaivaa pistää sekin jätkä maksamaan.

[QUOTE="vieras";27455086]Muutoinhan se oppii tekemään vaan "pieniä" rikoksia putkeen, koska kukaan ei viitsi nähdä vaivaa pistää sekin jätkä maksamaan.[/QUOTE]

katoin just yhden firman ja siellä oli kulut eka mulle melkein tuon 200 ja sitten JOS saadaan siltä ne rahat niin rahat palautuu mulle, myös ne jotka olen maksanut tuolle kyseiselle firmalle.

Ajattelin, että voisin kyllä juurikin tuon sinun sanomasi asian takia tehdä näin. Eihän se opi jos ei sormille lyödä, ja vaikka lyödään niin ei varmaan silloinkaan opi..

[QUOTE="mie";27455019]Minä laitoin trustille yhteydenottopyynnön.Soittivat sieltä,ja ottivat tiedot ylös,eli velallisen nimi,summa ym...ja siitä sitten lähti homma eteenpäin.Muistaakseni mitään en heille lähettänyt (siis velkakirjaa),vaan ihan suullisesti hoitui kaikki.

saatavanhan tulee olla riidaton,ja nyt kun sulla tuo paperi on itselläsi,niin nyt minun mielestäni perintään voi laittaa. Mutta trust kyllä neuvoo sitten!

Mulle tuli kuluja n.5 e tuosta hässäkästä vain, muut kulut perittiin velalliselta.[/QUOTE]

No näin täytyy toimia sitten! Heti huomenna tai viim. maanantaina laitan tuon yhteydenottopyynnön. Kiitos neuvoista.

Multa huijattiin näillä näkymin 400e, mutta pakettia ei ole näkynyt viikkoon. Ajattelin vielä muutaman päivän odotella ennen kun teen rikosilmoituksen. Minulla on tiedossa henkilön tilinumero, sähköposti ja osoite (jos ne ovat oikeat..) lisäksi puhelinnumerolla löysin kyseisen henkilön whatsappista ja otin screenshotin hänen kuvasta ja laitoin viestiä. Myöhemmin tämä henkilö vaihtoi whatsapp kuvakseen kuvan taivaasta..? Helvetin tyhmä olo on kun luotin henkilöön, mutta alussa kun juttelin puhelimitse niin hää sano että pääsisinkö hakemaan puhelimen, joten ajattelin että olis luotettava henkilö. Onko mahdollista saada rahoja tai osaa niistä takaisin?

Multa huijattiin näillä näkymin 400e, mutta pakettia ei ole näkynyt viikkoon. Ajattelin vielä muutaman päivän odotella ennen kun teen rikosilmoituksen. Minulla on tiedossa henkilön tilinumero, sähköposti ja osoite (jos ne ovat oikeat..) lisäksi puhelinnumerolla löysin kyseisen henkilön whatsappista ja otin screenshotin hänen kuvasta ja laitoin viestiä. Myöhemmin tämä henkilö vaihtoi whatsapp kuvakseen kuvan taivaasta..? Helvetin tyhmä olo on kun luotin henkilöön, mutta alussa kun juttelin puhelimitse niin hää sano että pääsisinkö hakemaan puhelimen, joten ajattelin että olis luotettava henkilö. Onko mahdollista saada rahoja tai osaa niistä takaisin?

Valitettavasti ei.

Aina noita rahojaan ei saa pois....mun yhtä ystävää huijattiin, rahat menetti, ei saanut tavaraa. Asia meni perintätoimistoon, sitten käräjäoikeuteen ulosottokelpoisen tuomion saamiseksi. Ulosotossa huijarilla oli jo ennestään paljon velkaa ja todettu varattomaksi. Tästä on jo useampi vuosi ja rahoja ei ole kuulunut, huijari on edelleen varaton. Ystäväni joutui kuitenkin maksamaan ulosoton kulut.