Nettimiehellä ei hampaita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen 1977
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="oooooo";28428226]Eiks tietyt huumeet nakerra hampaat pilalle aika tehokkaasti..?[/QUOTE]

Pakko sanoa että tää tuli mullekin ensiksi mieleen. On siinä tosi huonosti hampaita hoidettu ja makeeta syöty jos on menettänyt koko hammaskaluston. Ei todellista.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28428378:
pysy vaan sinkkuna, ei susta oo kenenkän avopuolisoksi eikä aviopuoliseksi. et sä kestä niitä oikeita ongelmia, joita suhteessa voi tulla eteen, jos hampaat on jo noin iso kynnyts

sä oot vähän säälittävä. onko sulla kenties tekarit?

Muakin nyt vähän mietityttää kun joku sanoi tuossa ylempänä että voihan se olla että hampaansa menettää kun saa sen kariesbakteerin vauvana. Ja huonot geenit.

Kun tosiaan nykyään jo nelikymmpisetkin on saaneet lapsena ilmaisen hammashuollon niin voiko tosiaan "vain" reikien takia menettää kaikki hampaansa. Kun onhan niitä reikiä hampaissa varmaan suurimmalla osalla ihmisistä ja kuitenkin nykyään luulisi että on aika harvinaista vielä 40-50 vuotiaillakaan se että ei olisi omia hampaita.

Tottakai on niitä jotka ei huolehdi hampaista ja eivät käy lapsuuden jälkeen hammaslääkärissä mutta kuitenkin että niin pahassa kunnossa hampaat noin nuorella ihmisellä että pitää kaikki poistaa.. on varmaan sairauksia joka voi aiheuttaa tuon mutta siis pelkästään huonon suuhygienan vuoksi?

Olin armeijassa vuonna 1992 ja siellä oli eräs varusmies joka oli silloin 20 vuotias ja hänellä oli niin mädät hampaat että siellä poistivat kaikki ja tää tosiaan oli 20 vee kaveri.

Minun isältäni poistettiin kaikki hampaat kun hän oli 32 v., ja hän sai tekarit. Ei silloin 70-luvulla kyllä naiset kaihtaneet yhtään. (Isäni jäi sinkuksi alta kolmikymppisenä)

Itselläni on myös surkeat hampaat, kauttaaltaan paikatut. Ja kaksi hammasta on poistettu koska ovat olleet juurihoidettuja, ja reikiintyneet pahasti. Olen aina käynyt säännöllisesti hammaslääkärillä, ja omat hampaat on suurimmaksi osaksi suussa, vaikka kauttaaltaan paikatut.

Mutta en kyllä itse pelkästään tekareiden takia hylkäisi lupaavaa miestä, jos siis kaikin puolin oli muuten lupaava.

Tuli tuosta mieleen, että tapasin kerran miehen joka oli erittäin ruma. Mies oli lyhyt ja lihava, oli iso perunanenä, pienet siansilmät, ei kaulaa ollenkaan, rokonarpinen punainen iho kasvoissa. Ei huolehtinut hygieniastaan. Mutta vaikutti maailman ihanimmalta ihmiseltä. Aloitin suhteen. ja heti aliussa neuvoin miten usein kannattaa käydä suihkussa, pestä hampaat ja vaihtaa puhtaat vaatteet jne., ja ottikin opikseen. Jos olisi ollut luonteeltaan mahtava ja minulle sopiva, olisin hänet kyllä pitänyt.

Mutta parin kk päästä paljastui aika isoja juttuja, mm. peliriippuvuus ja aika totaalinen sekoaminen new age-jutuista, mm. mittaili puistoissa puiden energiakenttiä tms... niin jätin sikseen kun olimme tunteneet 3 kk.

Viimeksi muokattu:
Jos on kova hammaslääkäripelko niin voi senkin takia jäädä hampaat hoitamatta...Suomi kun on siinäkin niin hullu maa ettei tahdo saada nukutuksessa hammashoitoa. Vaikka hoitamattomat hampaat paljon isompi terveysriski kuin nukutus.
Itse en ole ikinä kokeillut huumeita, vähän juon limsoja, en polta...ilmainen hammashoito lapsena. Silti hampaat täynnä reikiä makean syönnin ja hammaslanka-laiskuuden takia.
Mua ei tekarit haittaisi, haiseva hengitys kylläkin...

Olisin toiminut samoin ap:nä. En sanoisi sitä pinnallisuudeksi. Asioilla on monta puolta. Jos tyypillä ei ole hampaita, niin en voisi olla miettimättä syytä. Huono hoito-->huono lapsuus, ei ole välitetty hänestä, onko hänellä puutteita omakuvassa, laiskuus? Kuinka hän hoitaisi omia lapsiaan? Huumeet? Kuinka paljon karkkia syö jos noin käy? Vai pelkääkö hammaslääkäriä suhteettoman paljon?---> joitakin puutteita tunteiden säätelyssä? Eli miettisin millainen ihminen menettää hampaansa. En pystyisi olemaan miettimättä.

Toisekseen miten itse ajan kanssa suhtautuisin? En tiedä. Kai jokainen itse päättää asiat, jotka miellyttävät ja mitkä ei. Monet asiat miehessä hyväksyn, monille asioille ihminen ei itse voi mitään, mutta hammashoito on asia, jolle voi paljonkin. Siksi ajattelisin, että en voisi olla ihmisen kanssa, joka on laiminlyönyt itseään noin pahasti.

Minä en hylllyttäis jalka tai käsiproteesin takia muuten hyvää miestä, mut hampaitten suhteen oon neuroottinen. Eli omat pitää olla ja mieluiten kaikki tallella.

[QUOTE="Carelia";28429857]Minä en hylllyttäis jalka tai käsiproteesin takia muuten hyvää miestä, mut hampaitten suhteen oon neuroottinen. Eli omat pitää olla ja mieluiten kaikki tallella.[/QUOTE]

Onko sulla minkäänlaista suhteellisuudentajua - kummastakohan olisi enempi haittaa käsiproteesista vai hammasproteesista ?

Käsi tai jalkaproteesin omaava on invalidi! Hammasproteesit taas eivät vaikuta mitenkään toimintakykyyn.

[QUOTE="oooooo";28428226]Eiks tietyt huumeet nakerra hampaat pilalle aika tehokkaasti..?[/QUOTE]

Mua jäi kanssa hampaattomuutta enemmän kaivelemaan, että miten se mies ne hampaat on menettänyt. Ei sitä nyt pelkästään kokakolaa juomalla kaikkia hampaita menetä, on tossa oltava takana muutakin. Miksei kertonut koko totuutta...`?

Alkuperäinen kirjoittaja Kelaa vähän;28429953:
Onko sulla minkäänlaista suhteellisuudentajua - kummastakohan olisi enempi haittaa käsiproteesista vai hammasproteesista ?

Käsi tai jalkaproteesin omaava on invalidi! Hammasproteesit taas eivät vaikuta mitenkään toimintakykyyn.

Minähän mainitsin olevani neuroottinen hampaiden suhteen. Jos hampaat(tomuus) ei voi olla este, niin miksi raajaproteesi voi olla? Tai olisi sen merkittävämpi? Se on mitä kukin pitää vastenmielisenä, mulle hampaattomuus on sitä, mutta jalattomuus ei.

No tässäkin nyt tullut joitakin kommentteja tuosta että ennen vanhaan oli normaalia että melkein kaikilla aikuisen ikään ehtivillä ihmisillä oli jo tekarit. Niin varmaan olikin, se on kai kaikille selvää.

Nythän kyse oli vasta noin 40 vuotiaasta, ehkä jopa vähän alle. Vai onko hampaiden menetys tämän ajan nelikymppisillä tavallistakin? En tiedä sitten jos vain en tajua tätä kun en ole itse kokenut, se vain kuulostaa niin oudolta että hampaat on niin huonossa kunnossa että kaikki joudutaan poistamaan kun ottaa huomioon iän.

Kuitenkin se että lapsena on ilmainen hammashuolto, niin siitä saa hyvän opetuksen hampaiden hoitoon. Ja sitten vaikka ei myöhemmin hoitaisikaan kunnolla niin itse ajattelen että eikö se kerro jo jostain elämän hallinnan ongelmista jos ei huomaa kuinka suu "mätänee" ja vaikka sitten huomaakin niin ei välitä niin paljon että tekisi asialle mitään. Kun eikö ne hammasongelmat pidä olla jo todella pahoja ( en edes tiedä kuinka pahoja ) ja pitkältä ajalta että joudutaan tuohon ratkaisuun?

Naurettava syy jättää mies ton takia. Itelläni kans eräs sairaus jolle en itse mitään voi ja sen kertominen on vaikeeta varsinkin mahdolliselle kumppanille.Exääni asia ei haitannut ja hänen lisäkseen olen asiata kertonut yhdelle miehelle joka "jätti" minut 3vko sen jälkeen kun olin kertonut,en tiedä oliko syy se vai joku muu mutta jos en kelpaa tälläisena niin silloin ei kumppani ehdakas ole se oikea. Tee miehelle palvelus ja jätä hänet,saa hänkin ansaitsemansa naisen joka haluaa hänet joko hamapailla tai ilman,sellisena kuin itse on.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.