Neukkatäti valitti liian aikaisin aloitetusta seksistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

......

Vieras
Käytiin tytön kans 1kk neukassa eilen. Mainitsik kysyttäessä et petipuuhia on harrasteltu jo pari viikkoa kun jälkivuotokin loppui jo reilu viikon kuluttua synnytyksestä ja mitään tikkejä tai muuta ei oo ollu.
Seksi on sujunut hyvin ja täysin kivutta ja kumia käytettiin kyllä, paitsi muutaman kerran viime aikoina on oltu ilman.
Nyt se alkoi sit valittaa et seksiä ei saa harrastaa ennen jälkitarkastusta. mitään selitystä se ei kyllä antanu et miski ei saa. Sano vaan et vielä olis pitänyt odottaa ja et mikä kiire sitä seksiä on harrastaa.
Onko teille käyny koskaan samoin?

Onko teidän täti vanhakin? Entisaikoina jälkitarkastuksesta annettiin naimalupa, mutta nyt on ajat muuttuneet... Mieluummin kannattaakin kokeilla ennen jälkitarkastusta, että osaa sanoa jos alapäässä on jotain outoa tai erikoista.

Alkuperäinen kirjoittaja no just joo:
Onko teidän täti vanhakin? Entisaikoina jälkitarkastuksesta annettiin naimalupa, mutta nyt on ajat muuttuneet... Mieluummin kannattaakin kokeilla ennen jälkitarkastusta, että osaa sanoa jos alapäässä on jotain outoa tai erikoista.

Itse asiassa se on aika vanha...
Totahan mäkin mietin et mistä sen tietää jälkitarkastuksessa sanoa jos jkin vaivaa jos ei oo kertaakaan edes kokeillu;)

No periaatteessa vasta sen jälkitarkastuksen jälkeen vaikka ois jälkivuotokin loppunut.Tarkastuksessa näkee sitten sen paikkojen parantumisen ihan kohdunsuuta myöten ja infektioriski on pienempi.Ei ne sinunkaan paikkas niin nopsasti palaudu vaikka ei tikkejä oliskaan!

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
No periaatteessa vasta sen jälkitarkastuksen jälkeen vaikka ois jälkivuotokin loppunut.Tarkastuksessa näkee sitten sen paikkojen parantumisen ihan kohdunsuuta myöten ja infektioriski on pienempi.Ei ne sinunkaan paikkas niin nopsasti palaudu vaikka ei tikkejä oliskaan!

Mä taas olen sitä mieltä et noi lantionpohjanlihakset on alkaneet palautua nopsaan just ton seksin ansiosta...

Olisko pitäny olla 8 viikkoa ilman seksiä? :o

Saahan seksiä harrastaa ennen jälkitarkastusta, kunhan huolehtii hygieniasta (kumi)!

No ei todellakaan pidä paikkaansa, ettei seksiä sais harrastaa ennen jälkitarkastusta :laugh: Siellä on taas ollu joku mummoterkka, joka on saanu koulutuksensa 60-luvulla. Seksiä saa harrastaa heti kun se tuntuu hyvältä, mutta kortsua kannattaa käyttää jälkivuodon ajan tulehdusten ehkäsemiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Huoh. Toivottavasti edes imetät...

No en imetä ja uusi raskaus ei olisi mikään katastrofi, vaikkei varsinaisesti uutta raskautta nyt yrittämällä yritetäkään. Jos satun raskaaksi tulemaan niin sit ollaan onnellisia:)

mä oon ymmärtäny että se infektio riski on just jälkivuodon aikana, et sillon ainakin olisi hyvä käyttää kortsua:)

ja kyllä meilläkin alotettiin ennen jälkitarkastusta :whistle: jos olis ollu enemmänkin tikkejä tms. niin sitten olisin saattanu odottaa jälkitarkastukseen, että tietää onko repeämät parantunu kunnolla.

No eka kerta kun minä kuulen että ei muka saisi harrastaa! Meillä aloitettu seksi aina viikko synnytyksestä kun ei ole ollut tikkejä... Ja ihan paljaalla, hyi meitä!!!
Kerran olin jo jälkitarkastuksessa raskaana :P

Jos neuvolan täti utelisi seksielämääni niin en todellakaan vastaisi! Hittojako se sille kuuluu?

Ihan hienosti me ollaan voitu odottaa... en mä käsitä mikä ongelma siinä on :D Ei se 8 viikkoo nyt kauheen pitkä aika ole... :D
Ja en ole kertaakaan livenny tosta vaikka toinen ois vinkunukki... On se nyt perkele jos ei ukko sen vertaa kestä... :kieh:

taas tää menee tällaiseks: jokainen varmaan odottaa sen ajan, joka itselle on tarpeen (paikkojen parantumiseks, henkinen puoli)...itse en ole kuullut, että ei sais ennen jälkitarkastusta, jos kerta kykenee ja haluaa, tietty ei kai sitä rajuimmalla tavalla tarvi aloittaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Farhan Maabaad:

Olisko pitäny olla 8 viikkoa ilman seksiä? :o

Saahan seksiä harrastaa ennen jälkitarkastusta, kunhan huolehtii hygieniasta (kumi)!

Meillä nuorimmainen syntyi kesäkuussa ja jälkitarkastus vähän unohtui, joten se oli vasta lokakuussa... Sinnekö asti olis pitäny olla ilman...

Esikoisesta jälkitarkastus oli hyvinkin pian ja lääkäri kysyi tarkastuksessa, että onko yhdyntä tuntunut ikävältä, eli siis automaattisesti oletti, että peittoa on heiluteltu.

Alkuperäinen kirjoittaja Saapis:
On se nyt perkele jos ei ukko sen vertaa kestä... :kieh:

Miten niin ukko :D Minä, aikuinen nainen, en vapaaehtoisesti ole ollut aikuisiälläni ilman seksiä viikkoa pidempää aikaa. Onneksi mies on samoilla linjoilla ;)

Yhteistyössä