Neulojat/käsityö ihmiset!!

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Mitä eroa on luotospistoilla ja aivipistoilla?

Mitä itte googlesta etin ja katoin, minust ne oli iha samanlaisii. Mut kai niil jotai eroa on kun molemmat esiintyy samassa neulontaohjeessa, eri lauseissa vain.

En oo muutekseen ennen ees kuullu moisista pistoista :whistle:
 
Mä oon tehny neuleita vuosikaudet enkä ole moisista koskaan kuullut. :o
Ei ne varmaan tärkeitä ole kun ilmankin oon pärjänny ja monenmoisia neuleita elämäni aikana väsännyt.
Eilen koitin hakea sellaisen löysän pipon ohjetta kun nuoriso tarvis mutta en löytänyt mistään.
Mä nyt teen itse koeversion ja katson mitä siitä tulee vai tuleeko mitään. :whistle:
Se on aina vähän ylläri noi mun neuleet kun alan tehdä,viimeksi aloitin ja kaikki kysyy mikä siit tulee,vastasin etten vielä tiedä.
No en tiedä vieläkään ja takakappale on valmis ja etukappale puolivälissä.
Eli joko siitä tulee liivi,pitkä pusero tai neulemekko,aika näyttää :wave:
 
Miä neulon pingviiniä :laugh:

koeversioita lapsille, että osaiskoha sitä ja tuleeks niist sit minkäkii näkösii :D
Tuos vaa sanotaan et räpylät yhteen luotospistoilla ja maha kiinni aivipistoilla! Ja minust ne o googlen mukaan iha samalaisii tavallisii pistoi, mut jos kert tavalliset reunan yli ompeleet on nimetty noin hauskasti niin pitäis niil vissiin jotain erookii olla!!

No jaa, mielenkiinnosta vaan, räpylät on jo ommeltu ja masu menossa!

tässä kuva tost luotospistosta http://www.kaspaikka.fi/kirjonta/pistot/pistokirjonta.html

aivipisto http://www.tkukoulu.fi/~mrapila/ompelun_perusasioita/aivinta.htm

tommosee tavallisii, ja minust iha samanlaisii
 
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Miä neulon pingviiniä :laugh:

koeversioita lapsille, että osaiskoha sitä ja tuleeks niist sit minkäkii näkösii :D
Tuos vaa sanotaan et räpylät yhteen luostopistoilla ja maha kiinni aivipistoilla! Ja minust ne o googlen mukaan iha samalaisii tavallisii pistoi, mut jos kert tavalliset reunan yli ompeleet on nimetty noin hauskasti niin pitäis niil vissiin jotain erookii olla!!

No jaa, mielenkiinnosta vaan, räpylät on jo ommeltu ja masu menossa!

Mun on aina tehny mieli tehdä noita neule-elukoita,ne on niin kauniita.Paa ihmees kuvaa näytille kun saat sen valmiiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Miä neulon pingviiniä :laugh:

koeversioita lapsille, että osaiskoha sitä ja tuleeks niist sit minkäkii näkösii :D
Tuos vaa sanotaan et räpylät yhteen luostopistoilla ja maha kiinni aivipistoilla! Ja minust ne o googlen mukaan iha samalaisii tavallisii pistoi, mut jos kert tavalliset reunan yli ompeleet on nimetty noin hauskasti niin pitäis niil vissiin jotain erookii olla!!

No jaa, mielenkiinnosta vaan, räpylät on jo ommeltu ja masu menossa!

onko sulla ohjetta tähän? haluaa...
 
luotospistot jää näkyviin, aivipistot ei. siis puotospistoissa se sauma jää silleen "ulkopuolelle", paremmin en osaa selittää. Aivipistoilla taas tulee semmonen litteä sauma mikä ei näy niinkään.
 
Esikko toi koulust ohjeet pingviiniin, possuun ja ankkaan.
Jos mie jossaivaihees leikin tol skanneril niin voin yrittää saaha nuo ohjeet laitettuu aijaan kautta tai jotain, en miä tiijä!
Tekniikka on taas hallussa :laugh:
 

Yhteistyössä