Neulonta-apuja,kiiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Uusimmassa Suuri Käsityö -lehdessä on tuommonen vauvan myssyn ohje. Siinä sanotaan näin: "Neulo 2o, 2o yhteen, neulo samaa kerrosta kunnes puikolla on jäljellä 3s"
Eli siis, mitä tuo käytännössä tarkoittaa, että "neulo samaa kerrosta"?? Miten samaa kerrosta voi neuloa monta kertaa? Vai siis samalla tavalla jatketaan seuraavallakin kerroksella?
:/

Sama toisin sanoin: neulo 2o ja 2o yhteen ja jatka neulomista kunnes puikolla on 3s. Tuosta sanamuodosta ei käy selville, pitääkö jatkaa neulomalla kaikki silmukat oikein vai neulotaanko koko ajan 2o ja 2o yhteen...

Sama toisin sanoin: neulo 2o ja 2o yhteen ja jatka neulomista kunnes puikolla on 3s. Tuosta sanamuodosta ei käy selville, pitääkö jatkaa neulomalla kaikki silmukat oikein vai neulotaanko koko ajan 2o ja 2o yhteen...

Näin minäkin sitä ajattelin, mutta tulos oli jotain todella outoa :D
Kokonaisuudessaan ohje menee näin: "2.-3.KRS: Neulo 2o, 2o yhteen, neulo samaa kerrosta kunnes puikolla on jäljellä 3s, tee lisäys (=neulo seuraava s etu- ja takareunastaan oikein) ja neulo 2o. Käänny ja neulo kaikki s:t oikein. Toista 2.-3. krs:ia vielä 13 kertaa."

Tuokin on minusta hemmetin epäselvää... Kun käytännössä siis minulla oli tuon ensimmäisen kohdan jälkeen puikolla se 3 silmukkaa. Sitten siihen lisätään siis yksi ja neulotaan ne neljä. Mutta sittenkö taas vähennetään kolmeen ja sitten taas lisätään neljään??? Ja tätä 13 kertaa?? Siitä tulee ihan ihmeellinen pitkä, pikkasen mutkitteleva pylväs.... Ei muistuta vauvan myssyä...

[QUOTE="mä";22055642]Siis toisessa reunassa kavennat ja toisessa lisäät. Sit seuraava kierros oikein ja sit taas seuraavalla kavennat ja lisäät.[/QUOTE]

Mutta ymmärrätkö sä minkä näköinen tuosta kuuluisi tulla? Mikä tän koko lisäily- ja kaventamisrumban tarkoitus on?

[QUOTE="vieras";22055675]Mutta ymmärrätkö sä minkä näköinen tuosta kuuluisi tulla? Mikä tän koko lisäily- ja kaventamisrumban tarkoitus on?[/QUOTE]

Oon itekki tehny sillä ohjeella. siitä tulee semmonen mutkanen, sitten kun sen lopuksi yhdistää niin siitä tulee oikeen näkönen.

Millä sivulla toi on,tai mikä mallinumero? Voisin kurkata lehdestä. Tuo kuulostaa ainakin sellaiselta perinteiseltä kypärämyssyltä. Yleensä noissa ne kappaleet on sellaista siksaklaitaa, ja sitten ommellaan yhteen, mutta olisi helpompi sanoa jos näkisi kuvan...

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV;22055703:
Millä sivulla toi on,tai mikä mallinumero? Voisin kurkata lehdestä. Tuo kuulostaa ainakin sellaiselta perinteiseltä kypärämyssyltä. Yleensä noissa ne kappaleet on sellaista siksaklaitaa, ja sitten ommellaan yhteen, mutta olisi helpompi sanoa jos näkisi kuvan...

Sivulla 34 on ohje.

[QUOTE="mä";22055702]Oon itekki tehny sillä ohjeella. siitä tulee semmonen mutkanen, sitten kun sen lopuksi yhdistää niin siitä tulee oikeen näkönen.[/QUOTE]

Okei... ehkä mun pitää vaan luottaa itteeni :) Purin jo koko homman kun tuli niin outo. Sitten kun on vielä eri lanka ja oon koittanut ite laskeskella noita silmukkamääriä, niin pelottaa että tulee jotain ihan kummallista lopputuloksesta :/

Jeps, perinteinen kypärämyssy. Se näyttää tekovaiheessa tosi oudolta, mutta kyllä siitä hyvä tulee. Sen pitäisi näyttää ennen ompelua suunnilleen tältä:

siksakkyparamyssy.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV;22055752:
Jeps, perinteinen kypärämyssy. Se näyttää tekovaiheessa tosi oudolta, mutta kyllä siitä hyvä tulee. Sen pitäisi näyttää ennen ompelua suunnilleen tältä:

siksakkyparamyssy.jpg

Kiitos kuvasta, se selventää paljon. <3
Sitäpaitsi tajusin juuri oman ajatusvirheeni, joka on liian nolo edes teille kerrottavaksi :I

Yhteistyössä