neuvoa kaivataan miten puhun naapurille

Hemmetin Raivostuttavaa

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
1 133
0
36
Noniin

Eli olen toistuvasti nähnyt kuinka naapurin perheen lapset 2 pienempää käyvät lyömässä tai potkimassa omaa lastani.(saa haukkua, en ole ehtinyt puuttua tilanteeseen, tai en ole uskaltanut, koska naapuri on siinä joka näki, jotain puhui omalle lapselleen mutta pitään anteeksipyyntöä ei ole koskaan tullut ja sama rata vain jatkuu, taidan olla huono äiti :'( )

Its olen opettanut että ei saa lyödä, ja jos lapseni ovat sitten hieman tottelemattomia ja lyövät, niin anteeksi joutuu pyytämään ja puhuttelu tulee.

3 kertaa naapurin lapsi on potkintu tai lyönyt ilman että oma lapseni on tehnyt mitään muuta kuin leikkinyt omia leikkejään, tai silittänyt koiraa tai ajanut polkupyörää

Nyt tänään oli viimeinen kerta kun meni sählymailalla lyömään, huusin että lopettaa sen, naapuria ei näkynyt.

Mutta kertokaa miten etenen, oma äiti on sitä mieltä että hienovaraisesti kierrellen ja kaarrellen tyyliin näin : oletko huomannut että...

Itse tekisi mieleni kun vihainen tällä hetkellä olen niin seuraavalla kerralla marssia siihen, sanoa pojalleni että lyö takaisin ja lujaa, jospa se äiti siihen sitten heräisi, ja jos hän siihen herää ja tulee mainitsemaan asiasta niin voisin sanoa että meillä taitaa nyt pieni ongelma olla ja siinä kertoisin että meillä on tapana että lapset eivät lyö toisia ja jos lyövät niin saavat pyytää anteeksi ja tulee puhuttelu, voisin myös mainita että jos heidän lapsensa jatkavat tätä rataa niin mun on vain pakko opettaa pojilleni se että heidän täytyy puolustautua...

Mitä mieltä olette???

Uskoisin että sinun olisi paras kyllä opettaa lapsesi, myös siihen jos puhe ei auta niin antaa takaisin. Mutta kyllä minä menisin suoraan vanhempien puheille, ettei lapset joudu toimimaan välittäjinä. Joku saattaa olla tietämätön miten saa lapsensa lopettamaan eikä osaa puuttua oman lapsensa tekoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Uskoisin että sinun olisi paras kyllä opettaa lapsesi, myös siihen jos puhe ei auta niin antaa takaisin. Mutta kyllä minä menisin suoraan vanhempien puheille, ettei lapset joudu toimimaan välittäjinä. Joku saattaa olla tietämätön miten saa lapsensa lopettamaan eikä osaa puuttua oman lapsensa tekoihin.

näillä on 4 lasta, isompi kiusaa muita ja huutelee kirosanoja ympäri pihoja niin ettei vanhemmat kuule, eli jotakin kyllä pielessä heillä

Saat paskan niskan joltakin kun "opetat" lasta lyömään toista lasta.
Mutta kun tilanne on se että naapuri näki mitä oma pieni kullanmuru teki.

Sen kun opetat, että saa puolustaa itseään. Ja jos tulee valittamista niin voit huomauttaa että olisi pitänyt puuttua omaan lapseen käyttöön jo aikoja sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Jos minun lapseni olisi se lyöjä, toivoisin, että tulisit tuohon ovelle juttelemaan heti tapauksen jälkeen.

sepä se, vaikka nikkini antaa ilmi että olisin jotakin muuta mutta todellisuudessa pelkään konflikteja muiden kanssa

Mutta mitäpä äiti ei tekisi lastensa puolesta. Nyt sinun on vaan mentävä pitämään lastesi puolta ja näytettävä esimerkkiä, miten asiat selvitetään. =)

Mä olen noissa tilanteissa puhunut suoraan sille lapselle. Sanonut alkuun hyvin sievästi, että ketään ei saa lyödä, pyydätkö nyt anteeksi. Ja voisin jopa kysyä, että miksi löit. Ellei auta, niin sitten vähän kärttyisämpi asenne, ja jossain vaiheessa myös uhkaus, että puhun asiasta äitisi kanssa, ellei lyöminen lopu. Siksi tämä tapa, kun itse muistelen lapsuudessani naapurin tädin muakin kasvattaneen, ja ne opit menivät paremmin perille, kuin jos ne olisivat tulleet omien vanhempieni suusta.

Yhteistyössä