V
viisaammilta
Vieras
Elikkäs olen ensikertalainen tässä odotus puuhassa ja nyt vähän on epäselvää oma olo/tilanne. Eli 27 raskausviikko menossa ja tähän asti kaikki ollu ok. Viimeisin lääk.tark. oli vk 20. Tuolloin kohdunkaula 3cm, kiinteä ja kiinni. Terkka on sittemmin kysellyt, että tunnenko harj.supistuksia jne.. No oon jotain sönköttäny vastaukseksi, kun en oikeen tiedä. Välillä nahkaa kirraa, tulee kova tunne tai muuten ahdistaa. Eli ovat ehkä suppareita..kai. Nyt on reilun viikon verran tuntunut vihlontaa alapäässä. Jotenkin on tuntunut, että kohdunkaulaa viiltää. Tänään sitten kokeilin kaulaa ja sitä ei enään kunnolla tullutkaan vastaan niinkuin ennen. Pikkasen sain sormen päähän tuntuun ehkä sentin/kahden verran pehmeetä/lörpöttävää kaulaa. Onko ihan ok? Eli se on kai ""kypsynyt"" pois? Seuraavaan lekuriin on 3vk..tarviiko ottaa yhteyttä ennen sitä? Joudun olemaan paljon liikkeessä. Haittaako se? Tuntuu vaan niin pöntöltä, kun ei ite ymmärrä yhtään, eikä jaksa terkkarille soittaa, kun se on vähän välinpitämätön. Onko jollakin ollut näillä viikoilla kohdunkaula samassa kunnossa? Mulla on kai aika korkea kipukynnys, kun en ihan pienestä hetkauta ja jaksa välittää. Tulee vaan mieleen, että onko se sitten loppujen lopuksi huono asia, jos jotain vakavampaa jää huomaamatta.. Voi tätä raskaana olemista