Neuvoja eroasioissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eroamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eroamassa

Vieras
Miten tulee toimia kun haluan erota miehestäni,mutta hän ei suostu lähtemään yhteisestä asunnostamme?
Ja haluaisin jäädä tähän asuntoon lasten kanssa..
Kokemuksia/neuvoja kaipaisin miten muut eronneet olette hoitaneet asiat..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Yoda:
No sun pitää sit itse lähtee. Ei ketään voi pakottaa yhteisestä asunnosta pois.

Onko tosiaan näin?
Miten mies voisi jäädä tähän asuntoon ja mä lähtisin lasten kanssa taivasalle?

No kenen asunto se on? Jos teidän molempien niin sen sieltä on lähdettävä joka lähteä haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lähdetään ensin siitä, että kumman nimissä se asunto on?

Vuokra sopimuksessa on molempien nimi.
Ja kysehän on siitä,että mies haluaa vaan henkisesti kiusata.

No sitten on vähän paha lähteä heittämään toista pois omasta kodistaan..
Jos miehesi olisi järkevä, hän ajattelisi lapsia ja lähinnä sitä että lapsilla pysyisi sama koti sinun ja miehesi erosta huolimatta.

Lähdetään ensin siitä, että kumman nimissä se asunto on?

Vuokra sopimuksessa on molempien nimi.
Ja kysehän on siitä,että mies haluaa vaan henkisesti kiusata.

No sitten on vähän paha lähteä heittämään toista pois omasta kodistaan..
Jos miehesi olisi järkevä, hän ajattelisi lapsia ja lähinnä sitä että lapsilla pysyisi sama koti sinun ja miehesi erosta huolimatta.

Näin olen itsekin ajatellut.
Mitäpä mies tekisi 3h yksinään.
Mutta tosiaan kiusata haluaa vaikka itse mokasi..

Ei kai nyt yksi vuokra-asunto voi olla henki ja elämä? Lähde vaan sinä lasten kanssa ja anna miehen yrittää kaikessa rauhassa kiusata. Saat uuden vuokra-asunnon. Siinähän sitten miehes maksaa yksin kolmion vuokraa, jos se sitä kerran tarvii. Ja käypihän lapset tietysti eronne jälkeen myös isällä ja on hällä sitten tilaa lapsillekin.

No mikset voi lasten kanssa muuttaa toiseen asuntoon, jos haluat eron?

Mm.siksi koska haluan lapsille pysyvyttä.

No sit pitää vain puhua miehelle josko suostuisi muuttamaan pois.

Näin aion tehdä.
Olisikohan tilanne toinen jos olisin soittanut viikonloppuna poliisit?
Kävi kiinni minuun ja puristi kättäni oven väliin..

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Ei kai nyt yksi vuokra-asunto voi olla henki ja elämä? Lähde vaan sinä lasten kanssa ja anna miehen yrittää kaikessa rauhassa kiusata. Saat uuden vuokra-asunnon. Siinähän sitten miehes maksaa yksin kolmion vuokraa, jos se sitä kerran tarvii. Ja käypihän lapset tietysti eronne jälkeen myös isällä ja on hällä sitten tilaa lapsillekin.

Peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja mm:

Juu kyllä minä sitten viime kädessä lähden,mutta koti on tärkeä minulle j lapsillekin.
Ja vuosi odotettiin tätä asuntoa,valmistui siis viime vuonna.

että sano miehelle, että lapset jää sit häle kun hän kerta jää vanhaan tilavaan kotiin. sä alat hakee ittelles yksiötä. voi olla että ääni kellossa muuttuu..

Alkuperäinen kirjoittaja te niin:
että sano miehelle, että lapset jää sit häle kun hän kerta jää vanhaan tilavaan kotiin. sä alat hakee ittelles yksiötä. voi olla että ääni kellossa muuttuu..

Se voi olla.
Haluaisin itse olla se järkevä osapuoli.

Mä muutin lasten kanssa juuri reilu kuukausi sitten uuteen kotiin ja mies jäi vanhaan (tosin siitä syystä, että vanha asunto oli miehen nimissä). Vauva nyt ei muutosta vielä mitään ymmärrä, mutta esikoinen 3v on sopeutunut tosi hienosti uuteen kotiin alusta asti. Täällä on pojan omat tutut tavarat vanhasta kodista, omat rakkaat lelut ja uusi kiva huone. Ja sitten toisaalta isän luona vanhassa kodissa on odottamassa aina se vanha tuttu huone.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mä muutin lasten kanssa juuri reilu kuukausi sitten uuteen kotiin ja mies jäi vanhaan (tosin siitä syystä, että vanha asunto oli miehen nimissä). Vauva nyt ei muutosta vielä mitään ymmärrä, mutta esikoinen 3v on sopeutunut tosi hienosti uuteen kotiin alusta asti. Täällä on pojan omat tutut tavarat vanhasta kodista, omat rakkaat lelut ja uusi kiva huone. Ja sitten toisaalta isän luona vanhassa kodissa on odottamassa aina se vanha tuttu huone.

Miten nopeasti sait itsellesi ja lapsille kodin?

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:

Miten nopeasti sait itsellesi ja lapsille kodin?

Taidetiin kaksi ja puoli viikkoa eropäätöksen jälkeen vielä asua saman katon alla koko porukka. Vuokrattiin yksityisen kautta.

Höpö höpö. Eropaperit vaan vireille ja käräjäoikeuteen samalla hakemus yhteiselämän lopettamiseksi. Jos lapset jäävät sinulle, olet silloin enemmän asunnon tarpeessa kuin mies, ja saat jäädä asuntoon asumaan. Miehen tulee muuttaa pois. Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon, sieltä saat oikeaa tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja eronnut:
Höpö höpö. Eropaperit vaan vireille ja käräjäoikeuteen samalla hakemus yhteiselämän lopettamiseksi. Jos lapset jäävät sinulle, olet silloin enemmän asunnon tarpeessa kuin mies, ja saat jäädä asuntoon asumaan. Miehen tulee muuttaa pois. Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon, sieltä saat oikeaa tietoa.

Tätä yhteiselämän lopettamista minäkin tarjoaisin, jos tietäisin että olette naimisissa. Jos käräjäoikeus taipuu puolellenne - niin kuin lapsitapauksissa usein käy - annetaan miehelle kaksi viikkoa aikaa muuttaa pois tai tulee noutaja.

Kuulemma.