neuvoja kaipaan mitenkä jatkaa 2v. pottailussa eteenpäin!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kakan ilmoittaa itse, sitä ei siis tee housuun tai vaippaan. Pissasta välillä sanoo ja mennään potalle, välillä taas ei. Lasta varmasti sekottanut se, että kun oli jo pari päivää kuiva ja pyysi vessaan, niin sitten lähdettiin johonkin autolla reissuun tms ja laitettiin vaippa, sitten kun tuli pissavahinko niin ei housut kastunutkaan...

Kotona sisällä on helppo toteuttaa tuota että on ilman vaippaa, mutta kun lähdetään autolla esim kaupunkiin tai leikkipuistoon, olen laittanut vaipan, teenkö siinä oikein? (auton istuin kastunut pari kertaa nääs...)

Käytän aina ruuan päälle ja ennen ulos lähtöä ja sisälle mennessä potalla. Eli usein ulkona ei siis vaippa kastukaan.

Mitenkä te toimitte, viettekö lastanne tietyin väliajoin aina potalle, VAI odotatteko että lapsi sinne itse pyytää?

Mitenkä tässä nyt menisin eteenpäin? =)

Alussa en olettanut, että lapsi osaa itse asiasta huolehtia, vaan vien säännöllisin väliajoin vessaan. En kysellyt onko pissahätä, vaan lähinnä ilmoitin, että nyt käymme vessassa. Mutta meidän molemmat lapset oli tuolloin reilusti alle 2, joten sekin vaikutti. Jos lapsi on vaikka 2 v 11 kk, niin silloin voi jo olettaa, et lapsi vähän itsekin asiasta huolehtii.

meillä kyllä pyydän menee potalle ,välillä itte muistaa...mut leikin aikana unohtaa saattaa. elokuun lopulla 2v täyttää.....laitan automatkalle vaipan kun ei todelkaan pidätys vielä toimi pitkään.

Lapsi on siis 2v1kk. Meillä kun tuppaa menemään niin ett jos kysyn että mennäänkö potalle, niin se on aina ei, mutta jos vaan ilmoitan että nyt mentiin, niin pissat sinne kyllä yleensä heti tekee vaikka "väkisin", eli siis pienet tipat tirauttaa sinne.

Mitenkä sinä toimit alussa tuon ulkoilun, kyläilyn tms kanssa? laitoitko vaipan?

Yhteistyössä