N
Nirppu
Vieras
Minulla on 8v lapsi yhteishuollossa isän kanssa. Ongelmaksi on muodostumassa että olen enemmän "naimissa" hänen kanssaan kuin koskaan ennen olen ollut. Hän vaatii jokaisesta koulusta tulevasta lappusesta ja tiedotteesta kopiot itselleen. Pitää alkuperäiset koulutodistukset itsellään jne. vedoten siihen etten minä äitinä niillä mitään tee, sama se kenellä ne on. Todellisuudessa minä olen holhooja koska lapsi on käräjäoikeuden päätöksellä asetettua asumaan äidin luona. Joudun siis tilittämään suunnilleen kaikki menot ja tapahtumat tytön isälle. Nyt onglemaksi muodostuu kesäloma ja loman ajaksi järjestämäni hoito tytölle jottei ole yksin kotona. En saa miltään viranomaiselta (edes paikalliselta lastenvalvojalta) selkeää vastausta siihen voinko järjestää hoidon miten itse parhaaksi näen vai onko siitäkin keskusteltava isän kanssa kuten koulupaikasta ja iltpäiväkerhosta ? Olisin mitä kiitollisin ja helpottunein jos löytyisi joku joka neuvoisi minua, mistä vaikka saisin mustaa valkoisella-tietoa miten menetellä.