neuvoja, kun 4 ja 5 vuotiaat lapset ei enää tottele!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUJA KAIPAAVA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUJA KAIPAAVA

Vieras
en keksi enää mitään mikä auttaisi.
uhkaus, lahjonta, yms ei enää toimi.

tilanne siis se et lapset ei tottele enää missään asiassa mua, rikkovat tavaroita ja tekevät pahojaan jos käännän selkäni. ja tietävät varsin hyvin mitä ei saa tehdä.

onko tää joku ikäjuttu? ja antakaa neuvoja mitä tehdä????

parin viikon päästä onneks alkaa kerhot yms. et ehkä se helpottaa. (olen siis äippälomalla, kotona on 4 kk vanha vauva)

kuria!! sen verran kovat rangaistukset, että tietävät tehneensä.. keskustelua siitä mikä on oikein ja mikä väärin, käytöstavoista ja muista kasvatukseen liittyvistä jutuista.. lasten kasvattaminen on työtä!!

Pystytkö järjestämään sen vauvan jollekin hoitoon pariksi tunniksi silali et olisit vain noiden vanhempien kanssa? Tuo käytös viittaa mustasukkaisuuteen nuorimmasta.

Meillä ainakin menee jokin tärkeä juttu takavarikkoon ellei ole korvia päässä tai tehdään tuollaista, meillä tosin ei tehdä mutta teillä lienee pojista kyse. Eli pojalle vois olla näin kesällä hyvä takavarikko kohde vaikka pyörä, trampoliini, tietsikka, mikä teillä nyt on tärkeää ja takavarikko määrätään tietyksi ajaksi ja siitä ei jousteta ja tapahtuu aina vääjäämättä rikkomuksesta.

täällä sama tilanne 4 vuotiaan kans. Luulisin ett on uhmaikää ja mustasukkaisuutta vauvasta(1kk). Olo välillä kans aika neuvoton ku imetän vauvaa niin 4 vee keksii kaikki mahdolliset ja mahdottomat kikkailut...

kuria on. en meinaan ala lyömään yms lapsiani.

lelujen pois ottaminen ei enää tehoa kuten ei myöskään esim. se et jos tekee pahojaan niin ei saa katsoa telkkaria.

lasten kanssa luen joka ilta pari satua ja just viikonloppuna leivottiin kummankin kanssa vielä erikseen eli laatuaikaa lapset saa.

puhuminen ei todellakaan auta, koska kun puhumme lapset ymmärtää mitä ei saa tehdä ja miks ei, mut seuraavassa hetkessä se unohtuu. mummut ja papatkin on alkanut kärsimään tästä, kun ei mikään tehoa.

jäähyn kannalla..ikä per minuutti ja sit vaadit anteeks pyynnön. meil toimii tää ton 4v kans..aluks annat varoituksen ja jos edelleen pahojen teko jatkuu niin jäähylle..

joo nurkka/jäähy on ainoat mitkä tavallaan toimii, mut siellä ne ovat tänäänkin olleet jo 4 kertaa, nyt onneks nukkuvat =)

välillä mietin et voikohan tuo johtua siitä etteivät ole olleet hoidossa yli puoleen vuoteen ja he todella rakastivat hoitotätiään...

mä todella toivon et rauhoittuvat nyt syksyn aikana tai juodun laittamaan heidät hoitoon, vaik en halua ja se vie meidät kyl konkurssiin eli joudun lähteen liian pian takas töihin...

mut kiitti kaikille vastauksista ja lisää saa laittaa jos vaan on uusia ideoita

Meillä kans tyttö ollut ikänsä hoidossa ja viime syksynä jäi kotiin minun kans vuodeks kun jäin saikulle kaksosia odottaessani.. siitä alkoi kyllä sellainen raivari-rumba!! Kyllä me ihmeteltiin sitä kaikki! Vauvvojen synnyttyä paheni.. pahaa tehtiin salaa jopa vauvoille. Jäähyt ja takavarikoinnit auttaa hetkeks ja taas säännöt unohtuu.. ja pahaa tehdään ihan ilkeyttään. Testataan äidin hermoja. Nyt ensiviikolla alkaa esikoulu ja toivottavasti se alkaa helpottaa. Sen mä olen huomannut että meidän neiti kaipa ohjattua toimintaa KOKO AJAN, tai sit alkaa levottomuus ja sitä kautta kiukuttelu ja uhmailu.. Ajateltiin että o ihana tytönkin olla kotona yksi vuosi mutta tais olla rankempaa hälle näin.. kun enhän mä pienten vauvojen kans pystynyt koko ajan oleen ohjelmatoimisto.

Alkuperäinen kirjoittaja millis:
.. kun enhän mä pienten vauvojen kans pystynyt koko ajan oleen ohjelmatoimisto.

Ei äidin, kenenkään äidin, tarvitse olla ohjelmatoimisto. Eikä saakaan olla, siinä tekee lapselle karhunpalveluksen. Kunhan ne pienet kasvaa lapset leikkivät keskenään ja keksivät kaikkea kivaa ja sit sitä toistakin äidini iloks ;) . Mulla on kohta viis täyttävä poika ja kolmevuotias tyttö. Neuvoton olen minäkin ... meillä on (kai) aika kova kuri, siis on paljon asioita jotka on lapsilta kielletty (huutaminen, kaukosäätimet, ruokapöydässä vehtaaminen jne), yritän vaan olla johdonmukainen ja periksiantamaton, ei tahdo aina onnistua, mut aikansa kutakin =) . Jaksamista!

Alkuperäinen kirjoittaja millis:
Meillä kans tyttö ollut ikänsä hoidossa ja viime syksynä jäi kotiin minun kans vuodeks kun jäin saikulle kaksosia odottaessani.. siitä alkoi kyllä sellainen raivari-rumba!! Kyllä me ihmeteltiin sitä kaikki! Vauvvojen synnyttyä paheni.. pahaa tehtiin salaa jopa vauvoille. Jäähyt ja takavarikoinnit auttaa hetkeks ja taas säännöt unohtuu.. ja pahaa tehdään ihan ilkeyttään. Testataan äidin hermoja. Nyt ensiviikolla alkaa esikoulu ja toivottavasti se alkaa helpottaa. Sen mä olen huomannut että meidän neiti kaipa ohjattua toimintaa KOKO AJAN, tai sit alkaa levottomuus ja sitä kautta kiukuttelu ja uhmailu.. Ajateltiin että o ihana tytönkin olla kotona yksi vuosi mutta tais olla rankempaa hälle näin.. kun enhän mä pienten vauvojen kans pystynyt koko ajan oleen ohjelmatoimisto.

ihana kuulla, et jollakin sama ongelma. toivotaan et molempien elämä alkaa syksystä helpottaan =)

Yritä toisella tavalla, opeta heidät haluamaan olla tottelevaisia. Keksi jotain kivaa tekemistä joka päivälle ja omistaudu täysin lastesi käytettäväksi. Jos olet oikein yli-ihana, lapset eivät ehkä halua takaisin sitä äitiä joka joutuu olemaan vihainen vaan päättävät jättää tuhmuudet tekemättä.

Yhteistyössä