Neuvoja miten oppia tyytyväiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyydän apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyydän apua

Vieras
En osaa yksinkertaisesti olla tyytyväinen mistään. Ensin haaveilen jostain, sitten kun sen saan olo on lähinnä pettynyt. En ole koskaan tyytyväinen mihinkään, aina pitäisi olla asiat jotenkin toisin. Kai se johtuu siitäkin, että olen luonteeltani pessimistinen joten jos uskaltaisin kerrankin olla johonkin tyytyväinen, pelkään että menetän sen. Mutta ei tämäkään mukavaa ole. Olo on jatkuvasti tyytyvämätön ja ahdistunut. Haluaisin välillä osata ihan aidosti nauttia ja iloita asioista koska tiedän että moni asia on minulla hyvin. Kohtalotovereita? Neuvoja?

olen ihan samanlainen! mulla oli aika karu lapsuudenkoti ja osittain sen, ettei mikään voi sujua omalla kohdalla hyvin, olen oppinut sieltä. kunpa tästä ajattelutavasta pääsisi pois.

Alkuperäinen kirjoittaja käpy:
Kuulostaa maanisdepressiiviselta

heh. melkoinen diagnoosi tehty noilla annetuilla tiedoilla.

kyllä ihmisen elämässä voi olla tyytymättömyyttä ja sitä ettei usko tulevaan jo pelkästään elettyjen kokemusten takia. jatkuvat pettymyksetkin muokkaavat ihmistä tyytymättömäksi, lopulta vaan ei enää usko että omalle kohdalle voisi tapahtua mitään positiivista mikä on pysyvää.

Yhteistyössä