Neuvoja surunvalitteluadressista ja kukista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja e
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

e

Vieras
Ei kovin läheisen ihmisen kuolema, miehen sukulainen. Itse emme ole menossa hautajaisiin. Ajattelimme, että laitettaan surunvalitteluadressi ja kukkakimppu hautajaisten aikoihin. Hautajaiset tulossa nyt lauantaina. Nyt törmäsin käytännön kysymyksiin.
En löydä paikkaa, josta saisi netissa tilattua sekä kukat että adreesin. Kukkien kanssa menisi kai joku kortti.

Miten parempi? Lapsille (aikuiset) edellisenä päivänä kotiinko ne lähetettään? Kumpi parempi, kukat+kortti tai adressi ilman kukkia? Kukkien kanssa toki se ongelma, että me emme edes tiedä, onko ne kotona vastaan ottamassa.
Ei kai kukkia lähetettä kukkapalvelun välityksellä suoraan hautajaisiin?

Ja kun lapsia on 3 ja kaikki itsekseen asuvat, valitsenko vaan yhden, jonka osoitteeseen surunvalitus lähtee?

Haet interflora kukkakauppaa vaikka guukkelilla ja soitat sinne.

Tai kysyt ihan oman paikkakunnan kukkakaupasta neuvoa, he osaavat kyllä auttaa.
Siellä on yleensä tiedossa hautajaiset ja paikat, ja kukat lähetetään joko hautajaispäiväksi sinne muistotilaisuuteen tai sitten viedään kotiin.

mielestäni adressi korvaa kukat....

itse myös kerran ollut vastaavassa tilanteessa. Sain ohjeet joko laitan hautajaisiin adressin menemään jonkun mukana tai sitten postitan sen.

Tai sitten lähimpiä omaisia muistan kukilla ja kortilla. Molempia mielestäni ei tarvitse....tai näin minulle kehotettiin sillon.

Eli jos laitan vaan sen tiedon "xxx surukotiin" niin jotain se tietoko löytyy?
Lapsista en osa yhtäkään läheisemmäksi äidille ajatella, vanhin on poika ja 2 nuorempaa tyttöä, kai ne tytöt yleensä läheisempiä ovat.

Jos pystyisi ne kukat lähettämään suoraan hautajaisiin, se olisikin mielestäni parasta. Ei olla kuitenkaan niin läheisiä noiten lasten kanssa, että viitsisi häiritä etukäteen puhelimessa ja kysellä kaikkea.

Siis sorry, mutta olen ihan oikeasti täysin tietämätön tavoista, eka kerran elämässä edessä!

Ei kun TEILLE läheisimmälle :) Siis jos yhtään olette tekemisissä heistä jonkun kanssa enemmän.

Ja siis jos hautajaiset ovat toisella paikkakunnalla, niin soitat sinne kukkakauppaan, ihan sama mihin jos on useampia.

JA jos ovat samalla paikkakunnalla kuin tekin, niin soitat- edelleen-kukkakauppaan.

Kukkakaupasta lähetetään joko kotiin tai muistotilaisuuteen. Adressi pistetään postitse.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ei kun TEILLE läheisimmälle :) Siis jos yhtään olette tekemisissä heistä jonkun kanssa enemmän.

Apua, miten tyhmä olen! :) Ei kyllä yksikään ole läheinen lapsista.

Mutta KIITOS KAIKILLE pika-avusta, emmeköhän me pärjä tällä tiedolla eteenpäin!