Neuvokaa tyhmää leivonta-asiassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jauhopeukalo keskellä kämmentä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jauhopeukalo keskellä kämmentä

Vieras
Ajattelin vääntää itselleni huomiseksi synttärikakuksi kestosuosikkini valkosuklaa-daimkakun, mutta huomasin äsken että sokeri on loppu! Tapahtuuko jotain dramaattista, jos käytän sen sijaan tomusokeria? Täyte on muuten tällainen, sivustolta www.hellapoliisi.fi:

"2,5 dl Flora vispiä tai muuta kermaa
1 levy Pandan valkosuklaata (130 g)
250 g maitorahkaa
1 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
4 liivatetta
2 rkl sitruunamehua
1,5 isoa daimia murustettuna

Vatkaa kerma vaahdoksi, mausta sokerilla ja vaniljasokerilla, lisää rahka. Kääntele joukkoon sulatettu suklaa, lisää sitruunamehu ja daimmurut. Sulata liivatteet tilkkaan kiehuvaa vettä, anna jäähtyä pieni hetki. Kaada liivateneste seokseen ohuena nauhana koko ajan sekoittaen."

En usko että tapahtuu mitään dramaattista kun sokeri täyteessä vain antamassa makeutta, joten hyvin voi tomusokeria käyttää. Siivilöi se vain että ei jää paakkuja :)

Okei, niin mä arvelinkin, mietin vaan josko se vaikuttaa kakun koostumukseen jotenkin. :D Pakko oli siis varmistaa, ettei mee kakku pilalle.

Kiitos paljon vastauksista, nyt vaan leipomaan!

[QUOTE="vieras";22097218]Okei, niin mä arvelinkin, mietin vaan josko se vaikuttaa kakun koostumukseen jotenkin. :D Pakko oli siis varmistaa, ettei mee kakku pilalle.

Kiitos paljon vastauksista, nyt vaan leipomaan![/QUOTE]
Niin ja ap jatkaa, että kiitos vielä tuosta siivilöinti-huomautuksesta, enpä varmaan olis itse hoksannut. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jauhopeukalo keskellä kämmentä;22097249:
Niin ja ap jatkaa, että kiitos vielä tuosta siivilöinti-huomautuksesta, enpä varmaan olis itse hoksannut. :)

Varmasti tulee hyvä kakku :) Ja kiitos vihjeestä, juuri mietin mitä leipois kun ens viikolla on synttärit ja tossahan on oiva vaihtoehto =)

Ja hyvää syntymäpäivää jo näin etukäteen :flower:

Yhteistyössä