Neuvokaa tyhmää tabletin hankinnassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on modeemi. Siis sellainen että sen kautta voin kännykällä käyttää nettiä, jolla tietsikka toimii. Ymmräsiköhän kukaan? :) Mutta toimiiko se laite jos on modeemi? Sori olen tyhmä..

http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/ViewProductDetail-Start?ProductUUID=zKKsGQVu0b0AAAE3POBKD0tT

Tuossa mallissa on myös korttipaikka.

Meillä on just tuollainen minkä sä ap linkitit. On ollut hyvä, ei moitteen sanaa. Toimii hyvin, pyörii viedot ja netti, leffat näkyy hyvin jne. En ymmärrä miksei Samsungia muka kannattais ostaa, se on yksi laadukkaimmista merkeistä markkinoilla. IPadia sen sijaan en suosittele, hirveetä rahastusta jollain merkillä.

• Tykkää
Reactions: Eleonoora86
[QUOTE="Aapee";28934264]Meillä on modeemi. Siis sellainen että sen kautta voin kännykällä käyttää nettiä, jolla tietsikka toimii. Ymmräsiköhän kukaan? :) Mutta toimiiko se laite jos on modeemi? Sori olen tyhmä..[/QUOTE]

Jos teillä on langaton verkko(langaton modeemi) kotona niin toki tuo siinä toimii. Josmpelkästään kotona sitä käytät. Aika kallishan sellaiseen 3g laitteeseen oliskin se oma liittymä(+ 3g laitteet on kalliimpia)

[QUOTE="aapee";28934291]Siis jos 3G ei ole siinä laitteessa se toimii vaan kotona jossa on modeemi ja oma netti?[/QUOTE]

Se toimii kaikkialla, missä on langaton verkko, johon liittyä. Nykyään esim. kauppakeskuksissa, junissa, ravintoloissa, hotelleissa jne on omia langattomia verkkoja.

Itse pärjäsin ihan hyvin langattomillakin verkoilla. Kaipasin nettiyhteyttä vain automatkoilla. Hankin sitten SIM-kortin, jolla saan rajattomasti käyttää nettiä, maksaa 7 euroa kuussa. Sellaisiakin kortteja on, joissa ei ole kk-maksua ja jotka maksaa sitten euron/päivä, kun sitä käyttää. Esim. jos nyt tarvitsisi kerran, kahdesti kuussa, niin ei olisi pahanhintainen.

[QUOTE="aapee";28934291]Siis jos 3G ei ole siinä laitteessa se toimii vaan kotona jossa on modeemi ja oma netti?[/QUOTE]

Siis toimii se tabletti esim elokuvien katseluun jne, netti vaan ei toimi
useimmissa ravintoloissa ja kahviloissa, hotelleissa, kirjastoissa jne on ilmainen langaton verkko jossa siis sitä tablettiz voi sitten käyttää netissäkin. Ja tosiaan kännykkää voi käyttää modeemina jos kännykkään on nettiliittymä

Mulla on Galaxy Note 10.1 4g joka on tehokkaampi kuin tab kakkonen. Kynä on kätevä jota tuossa kakkosessa ei ole. Ostaessani mietin kyllä tuota tab kakkostakin mutta kokemus on osoittanut että jälkeenpäin harmittaa kun pihistelee pienen säästön takia.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28934481:
Mulla on Galaxy Note 10.1 4g joka on tehokkaampi kuin tab kakkonen. Kynä on kätevä jota tuossa kakkosessa ei ole. Ostaessani mietin kyllä tuota tab kakkostakin mutta kokemus on osoittanut että jälkeenpäin harmittaa kun pihistelee pienen säästön takia.

Mä olen harkinnut iPadia. Mikä valitsemassasi Galaxyssa on parempaa iPadiin verrattuna?

Meillä samsung kotona, mulla töissä iPad. Pidän enemmän samsungista. Siihen saa flashin eli lapset saavat pelata nettipelejä, on muutenkin helpompi ottaa haltuun. Ipadiin saa ostaa pelejä kyllä. Ja ilmeisesti esim. kuurojen apuohjelmia ja vastaavia kuntoutusohjelmia paremmin.

Samsung on toiminut hyvin, ei mitään valittamista.

[QUOTE="vieras";28934493]Mä olen harkinnut iPadia. Mikä valitsemassasi Galaxyssa on parempaa iPadiin verrattuna?[/QUOTE]

Hinta?

Kannattaa ehdottomasti ostaa laite, jossa on mahdollisuus sim-korttiin, on monipuolisempi. Mun laajakaistan yhteyteen liitetty kortti maksaa peräti 4,99 kuussa eli ei päätä huimaa surffailun hinta.
Mulla on sekä ipad mini että samsung ja molemmat on tasan yhtä hyviä laitteita. Pelit esim. kannattaa ladata androidille, paljon halvempia kuin istoressa.

[QUOTE="vieras";28934493]Mä olen harkinnut iPadia. Mikä valitsemassasi Galaxyssa on parempaa iPadiin verrattuna?[/QUOTE]
IPadista ei paljoa kokemusta ole mutta esimerkiksi jo käyttöliittymä on eri planeetalta. Androidissa saat työpöydälle erilaisia widettejä, iteraktiivisia pikkuohjelmia. Sähköpostit, kalenterimerkinnät ja kymmenet muut asiat näet työpöydällä avaamatta itse ohjelmaa. Sovelluksia voi ikkunoida ja niitä voi ajaa samanaikaisesti vierekkäin. Katso vaikka youtubea samaan aikaan kun kirjoitat sähköpostia. Noten s-pen on enemmän kuin pelkkä sormen korvike sillä siinä on itsessäänkin erilaisia toimintoja.

Viimeksi muokattu:
OT. Kaksivuotias ihmetteli tänään kaupassa, kun katselimme tekstiiliosastolla pöytätabletteja, että missä noissa on kosketusnäyttö. Aikaisemmin on ihmetystä herättänyt lääkkeistä puhuminen, että mikähän se on sellainen tabletti, jonka voi nielaista...

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28934586:
En tiedä mitä iPadit maksavat mutta tämä Note 10.1 maksaa karvan alle 600€. Tab kakkonen on selvästi halvempi mutta samalla tietysti tingitään ominaisuuksista.

Paljon Notessa on muistia? Mun iPad 64gb retina + wifi maksoi 849e.

Meillä tuo Samsung galaxy tab II wifi + 3G. Ollaan tykätty, tukee flashiä (toisin kuin esim. ipad) ja käyttöliittymä on mielestäni toimiva. Suosittelen ottamaan tuon version mihin on mahdollista laittaa sim-kortti, jos on vähänkään tarkoitus matkustaa laitteen kanssa.

Yhteistyössä