Neuvokaapa, siskot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36

Nyt on niin, että minä olen täyttänyt 49 v. ja mies on myös saman ikäinen. Miten pitäisi toimia ehkäisyn kanssa? Me haluamme ehdottomasti yrittää vielä vauvaa. Olemmeko väärässä? Neuvokaa viisaammat! Meillä on yksi lapsi, yli 4-kymppisenä saatu. Meillä on aikaa ja voimia ja valmiutta. Mitä pitäisi tehdä?

Juu kyllä ehkäisy pitää silloin jättää pois : ) Vain te itse tiedätte oletteko oikeassa vai väärässä, täältä kun kyselee saa vaan riidan aikaiseksi. Se hyvä puoli tässä on kun on yli 40 vee, niin saa jo itse tehdä omat päätöksensä, lupia ei tarvitse anoa mistään. Lycka till, aina saa yrittää... :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 14:44 vieras kirjoitti:
Juu kyllä ehkäisy pitää silloin jättää pois : ) Vain te itse tiedätte oletteko oikeassa vai väärässä, täältä kun kyselee saa vaan riidan aikaiseksi. Se hyvä puoli tässä on kun on yli 40 vee, niin saa jo itse tehdä omat päätöksensä, lupia ei tarvitse anoa mistään. Lycka till, aina saa yrittää... :)

Jätimme ehkäisyn kokonaan pois 38-vuotiaina. Ystävättärelläni on hormonikierukka, vaikka hän ei ole edes naimisissa, ikää lähes 53 v. Gyne väittää, että hän tarvitsee ehkäisyä. Ota tästä selvää... Eli me emme aikaisemmin ole tulleet helposti vanhemmiksi, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Itse näen meissä vanhempana + ja - merkkejä ihan yhtä paljon kuin keissä tahansa pareissa. ap.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 14:16 vieras kirjoitti:
Nyt on niin, että minä olen täyttänyt 49 v. ja mies on myös saman ikäinen. Miten pitäisi toimia ehkäisyn kanssa? Me haluamme ehdottomasti yrittää vielä vauvaa. Olemmeko väärässä? Neuvokaa viisaammat! Meillä on yksi lapsi, yli 4-kymppisenä saatu. Meillä on aikaa ja voimia ja valmiutta. Mitä pitäisi tehdä?

Hiukan tiedän asiasta hoitojen kautta. Sinulla ei saa olla diabes, korkeaa verenpainetta, liikakiloja tai nikotiiniriippuvuutta.
Ikäsi huiomioon ottaen varmin tapa saada terve lapsi on hedelmöitys luovutusmunasolulla. Suomessa se ei ole mahdollista koska ikäsi on yli 45 v. Lähimmän hoitopaikan löydät katsomalla googlesta Estonia tai Spain ja ivf haku. Käy yksityisellä ja ota fsh arvo. Siitä selviää omien munasolujesi tila. Ikäsi huomioon ottaen kromosomihäiriö riski on 1:20.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2005 klo 20:21 vieras kirjoitti:
Hiukan tiedän asiasta hoitojen kautta. Sinulla ei saa olla diabes, korkeaa verenpainetta, liikakiloja tai nikotiiniriippuvuutta.
Ikäsi huiomioon ottaen varmin tapa saada terve lapsi on hedelmöitys luovutusmunasolulla. Suomessa se ei ole mahdollista koska ikäsi on yli 45 v. Lähimmän hoitopaikan löydät katsomalla googlesta Estonia tai Spain ja ivf haku. Käy yksityisellä ja ota fsh arvo. Siitä selviää omien munasolujesi tila. Ikäsi huomioon ottaen kromosomihäiriö riski on 1:20.

Ei ole diabetesta, ei verenpaineessa vikaa, ei liikakiloja enkä tupakoi. En missään nimessä halua vierasta munasolua. Minua ei kiinnosta "munasolujeni tila". Kromosomihäiriö ei ole todellakaan ainoa "vika", mikä raskaudessa ja synnytyksessä voi mennä pieleen, mutta eipä se ikää katso... elämä. Kiitos hauskan tosikkomaisesta vastauksestasi. ap.

Mulla itselläni oli aika raskas yrittämisen aika. Kaksi ja puoli vuotta raskaana luomusti 42 ikävuoden jäkleen, kaikki kolme yritystä keskeytyivät, viimeisin vaikea kromosomihäiriö. Yritimme neljättä lasta. Hoidot aloitettiin, mutta keskeytettiin koska olin raskaana! Ehkäisynä olin käyttänyt Patentex oval puikkoja. Lääkkeen sivuilla mainostettiin niiden olevan 99% varma ehkäisy. Mieheni toimintakykyisten siittiöiden näärä oli 1%. Nyt odottelen istukkatutkimukseen pääsyä ja nautiskelen päivä kerrallaan.

Yhteistyössä