neuvokaas ekakertalaista -Tapiolan lapsvakuutuksen korvausten hakeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juuei

Aktiivinen jäsen
14.02.2005
7 292
0
36
Meillä on lapsilla vakuutukset ja onhan tässä nyt sitten sairasteltukin.
Eli vuoden hakemukset piti tehdä.
Nåå, olen kirjautunut sinne sivuille ja syöttänyt hyvähkön määrän, niin eikös se #### räppää yhteyden poikki kello 23 ja kerro, että et voi syöttää hakemuksia yöllä. No kiitos vaan, päivällähän mulla onkin niiiiin paljon aikaa.
Huomenna uudestaan.

Niin se mun varsinainen kysymys: Kun olin syöttänyt ensimmäisen lapsen korvaushakemukset, niin ei siinä ruudussa lukenut kuin että säästä kaikki kuitit.

Kai mun nyt kumminkin pitää lähettää ne sinne Tapiolaan? Kuinka? Kirjekuoressa, jees, mutta kenet laitan vastaanottajaksi?

Hitto kun pitää olla saapas, mut mun selitys on, että haen korvauksia vakuutuksesta ekaa kertaa ikinä vasta tässä kunnioitettavassa 36 vuoden iässä.

Mä oon lähettänyt vaan vanhanaikaisesti eli täyttäny ne laput ja lähettänyt Tapiolaan, kun on tulostanut ne korvauslaput niin sieltä tulee yksi sivu vielä missä on osoite ja vastauslähetystunnus että voi lähettää ilman postimaksua (se on jo maksettu ).

Netissä muuten voit aina hakea sairaus kerrallaan ne vähentää sitten sen omavastuun automaattisesti vuoden ekalla hakukerralla :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä oon lähettänyt vaan vanhanaikaisesti eli täyttäny ne laput ja lähettänyt Tapiolaan, kun on tulostanut ne korvauslaput niin sieltä tulee yksi sivu vielä missä on osoite ja vastauslähetystunnus että voi lähettää ilman postimaksua (se on jo maksettu ).

Netissä muuten voit aina hakea sairaus kerrallaan ne vähentää sitten sen omavastuun automaattisesti vuoden ekalla hakukerralla :)

No vasta kesällä sain tunnukset siihen palveluun, ja lekurissa on ravattu viime vuoden joulukuusta. Oon vaan keränny pinoon kuitit ja nyt tajusin, että on se kuuluisa viime tinka niitä laittaa...

Mutta siis ne pitää kuitenkin lähettää. Arvatkaa onko mulla kotona printteriä. Ja arvatkaa voinko mä syöttää tämmösiä juttuja töissä?

Eli tais mennä manuaalihommiksi. (TOOOOOSI kätevä täyttä netissä, ja katin kontit. Eniten en ymmärrä mitä tuo kellonaika siihen voi vaikuttaa!)

ollaan kans täytetty lappu kotona ja sit olen vienyt sen kuitteineen lähimpään Tapiolaan...olen käskenyt viel aina tarkistaa et kaikki tarvittavat jutut löytyy,kun laittaa kiukuks jos joutuu saman asian takia moneen kertaan papereita täyttämään...

Mä sain Tapiolasta pinon kirjekuoria missä lähetän kuitit. Korvauksia ei tosiaan voi netissä hakea 23 jälkeen. Mut siellä on kyllä selkeät ohjeet kuinka ne haetaan ja on kyl tosi helppoa. Siihen lopuksi tulee mitä pitää laittaa lapulle ylös tai tulostaa se sivu ja laittaa kuittien mukana. Meil ei oo tulostinta joten laitan pikkulapun mukaan missä ne tiedot esim. hakemuksen tunnistetieto. Helppoa!

Ei sitä ole pakko tulostaa riittää kun otat sen vahinko numeron ja osoitten ylös. Liität sit niihin papereihin sen numeron. Ja lähetät ne sinne tapiolaan voit myös viedö ne lähimpään konttoriin.

Ja jatkossa kannattaa sitten laittaa se anomus sisään saman tien kun olette lääkärissä käyneet pääset paljon helpommalla.

ei tarvii kuitteja lähettää, jos tekee nettihakemuksen. ja tosiaan, se omavastuu menee erilailla riippuen siitä, hakeeko sähköisesti vai kirjeenä. kuitit siis pitää kuitenkin aina säilyttää sen vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ei tarvii kuitteja lähettää, jos tekee nettihakemuksen. ja tosiaan, se omavastuu menee erilailla riippuen siitä, hakeeko sähköisesti vai kirjeenä. kuitit siis pitää kuitenkin aina säilyttää sen vuoden.

Mä olin vasta unohtanut lähettää kuitit niin kyllä tuli sähköpostia et kuitit pitää pikasesti toimittaa sinne ennen ei ole nettihaku mulla käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja mom:
marssi lähimpään tapiolaan, kyllä ne siellä sua neuvoo ja auttaa, niille maksetaan siitä, helpoin ja vaivattomin tapa!!!

Kyllä toi netin kautta hakeminen on helpoin ja vaivattomin tapa, ihan ehdottomasti. Kun sen kerran oppii nii on kyl helppoa ja rahat päivässä parissa tilillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä olin vasta unohtanut lähettää kuitit niin kyllä tuli sähköpostia et kuitit pitää pikasesti toimittaa sinne ennen ei ole nettihaku mulla käytössä.

näin minua juuri neuvottiin tapiolasta, eihän siinä sähköisessä hakemuksessa muuten edes mitään järkeä olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja mom:
marssi lähimpään tapiolaan, kyllä ne siellä sua neuvoo ja auttaa, niille maksetaan siitä, helpoin ja vaivattomin tapa!!!

Kunpa olisikin. Kas kun konttori on Turussa, jossa minäkin toki olen töissä, mutta asun Paimiossa. Mennäkseni konttuuriin, "saan" ensin parkkeerata keskikaupungille, yleensä vien parkkiluolaan ja kävelen 3 korttelia. Sitten pitäis jonottaa ja asioida ja tästäkin huolimatta hakea lapset hoidosta (matka 30 km) klo 16, kun töistä saa lähteä klo 15 aikaisintaan, mutta sitten tulee miinusta.
Ei helppoa, ei hauskaa, eikä varsinkaan halpaa.

näin minua juuri neuvottiin tapiolasta, eihän siinä sähköisessä hakemuksessa muuten edes mitään järkeä olisi.

No näin siinä ruudussa luki, että säilytä kaikki kupongit. Luulisi tosiaan, että siinä olisi lukenut, että lähetä sitä ja tätä, jos ne ne haluaisivat.
Pakko kai soittaa sinne huomenna.

Ja vielä nyt tajusin, että olin laittanut joka kohtaan, että lääkärinpalkkio ja tutkimus, kun ajattelin tutkimuksen olevan sitä, että lääkäri tutkii. No totta perhana se meinaa labroja yms.

No vast'edes laitan ne heti kun on lekurissa käyt.

Hankalinta on muuten saada selvää siitä diagnoosista! En tosiaan muista miksi menimme lääkäriin huuhtikuussa... Laitoin arvuukaupalla, että Flunssa... Osaan korvatulehdus. Yks lääkäri oli laittanut dg:n koodilla. Onneks reseptissä luki se korvatulehdus...
Ja entä kun on useampi vaiva samalla kertaa? Korvatulehdus ja flunssa?

pää alkaa hajota. mutta kun se hajoaa töissäkin, työasioihin.

parasta hipsiä koisimaan.
Kiitän tuestanne!

Mun on aina pitäny lähettää kuitit jälkikäteen tunnistetietojen kanssa. Mut rahat on nopeammin tilillä kun käytän tota sähköistä korvauspalvelua.

nehän siis saattaa pyytää ne jälkikäteen. sen takia niitä pitääkin säilyttää. mutta ei ne niitä kaikilta pyydä, ainakaan nykyään.

Kannaattaa säilyttää kuitit vuoden koska saattavat tehdä tarkastus juttuja!! Ja on sit puoli tuntia aikaa täyttää se hakemus netin kautta. Joten ei kannata kauhean isoa pinoa kerryttää....

Mun on aina pitäny lähettää kuitit jälkikäteen tunnistetietojen kanssa. Mut rahat on nopeammin tilillä kun käytän tota sähköistä korvauspalvelua.

nehän siis saattaa pyytää ne jälkikäteen. sen takia niitä pitääkin säilyttää. mutta ei ne niitä kaikilta pyydä, ainakaan nykyään.

Mul oli tosiaan eka kerta kun en muistanut lähettää kuitteja niin tuli pyyntö et pitää lähettää. Ja usein joutuu korvauksia hakemaan.

Joopa joo, olen laittanu hakemuksen menemään sähköisesti reilu kk sitten ja sit heti perään ne kuitit, mutta kiva kiva, posti on hukannu sen kuoren missä kaikki hemmetin kuitit oli menossa tapiolaan ja reilu 100e jää nyt ilmeisesti saamatta ku ei kuitit ole tullu perille. Olen ollu yhteydessä tapiolaan ja ne postiin, mut mitään ei ole kuulunu.
Arvatkaa vituttaako ja paljon?

Yhteistyössä